• Edward saksehånd
    16%
  • Batman
    16%
  • Sleepy Hollow
    12%
  • Big Fish
    9%
  • Jeg bryder mig ikke om Tim Burton
    8%
  • Mars Attacks!
    6%
  • Beetlejuice
    6%
  • Batman vender tilbage
    5%
  • Sweeney Todd
    5%
  • Ed Wood
    4%
  • Planet of the Apes
    4%
  • Charlie og chokoladefabrikken
    3%
  • Corpse Bride
    3%
  • Alice i Eventyrland
    3%
  • Dark Shadows
    1%
  • Pee-wee's Big Adventure
    0%

Stemmer i alt: 1598

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Muldgraver 12 år siden

Doc Doom (19) skrev:
Hvordan kan du vide ud fra et par af Ed Woods film, om han var sentimental af sind? :-)

Det kan jeg heller ikke, det er egentlig en lidt fjollet bemærkning jeg der kommer med. Mit indtryk ligger lidt langt tilbage. Jeg synes dog stadig Depp er lidt malplaceret til rollen.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#22 AndreasFaaborgNielsen 12 år siden

Batman Forever er da som sådan ikke en Burton film. Han var kun producer.

Jeg er ikke rigtig en Burton fan. Sure han gav os da en god Batman film og nogle ganske hæderlige, kreative film, men jeg vil ikke beskrive hans øvrige film som værende geniale eller specielt fantastiske.

I det senere år har jeg faktisk kun brudt mig om Charlie and the Chocolate Factory og Sweeney Todd. Skal indrømme at jeg ikke har set den nyeste film.

Det der dog for alvor smadrer hans film for mig er hans evindelige brug af Johnny Depp. Depp er en dygtig skuespiller, no doubt, men når man ser ham i rolle efter rolle efter rolle, står det klart, at det for Burton ikke handler om at lave en film og finde en skuespiller, der passer perfekt til rollen. I stedet hyrer han Depp og indretter filmen, så den passer til ham, men efter et par film begynder det at være svært at se karakteren i stedet for skuespilleren. Jeg ser bare Johnny Depp som Johnny Depp i Tim Burton's Johnny Dep Episode VII.
Gravatar

#23 PredatorX 12 år siden

Hvem nævner da Batman Forever??

Sleepy Hollow og Ed Wood for mit vedkommende...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#24 HelmerJ 12 år siden

Stemte Big Fish, men ku lige så godt ha stemt, Edward, Sweeney Todd, Sleepy eller Beetlejuice.

Havde været nemmere med ringeste film, Planets of the apes
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#25 Twister 12 år siden

Jeg stemte på Batman (9/10) tæt forfulgt at Ed Wood (9/10).

Men han har lavet flere fantastiske film:

3. Sleepy Hollow (8/10)
4. Batman Returns (8/10)
5. Edward scissorhands (8/10)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#26 NightHawk 12 år siden

Twister (25) skrev:
Jeg stemte på Batman (9/10) tæt forfulgt at Ed Wood (9/10).

Men han har lavet flere fantastiske film:

3. Sleepy Hollow (8/10)
4. Batman Returns (8/10)
5. Edward scissorhands (8/10)

Jeg er enig i din top 5, men har dog selv byttet lidt om på rækkefølgen og bedømmelsen. :)

1. Batman Returns, (9/10)
2. Ed Wood, (9/10)
3. Edward Scissorhands, (9/10)
4. Batman, (8/10)
5. Sleepy Hollow, (8/10)

Resten af Tim Burtons film har jeg placeret således :

6. Big Fish, (8/10)
7. Beetlejuice, (7/10)
8. Mars Attacs, (7/10)
9. Pee Wee's Big adventure, (7/10)
10. Sweeney Todd, (6/10)
11. Corpse Bride, (6/10)
12. Charlie and the Chocolat Factory, (5/10)
13. Alice In Wonderland, (4/10)
14. Planet of The Apes, (3/10)

Har ikke fået set "Dark Shadows" endnu.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#27 TheEnd 12 år siden

Af de par fim jeg heg set så er det kun Big Fish der har gjordt et godt indtryk på mig
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#28 Batsy 12 år siden

Batman og batman returns er uden tvivl mine favorriter, har dog ikke set så mange fra ham, kun batman, Planet of the apes, Sweeny Todd og Alice in Wonderland.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#29 HonoDelLoce 12 år siden

Edward Scissorhands får min stemme.

Manden har dog stået bag en masse rigtigt gode film. Faktisk synes jeg ikke, han har lavet en decideret dårlig film, af dem jeg har set. Jo, Planet of the Apes var s'gu ikke for heldig.

Mangler at se Alice in Wonderland, Charlie..., Pee Wee og faktisk også Corpse Bride. Ed Wood kan jeg til gengæld ikke rigtigt huske.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#30 rammy 12 år siden

Han har lavet masser af fede film. Ed Wood løber med den.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com

Skriv ny kommentar: