• "En vampyrs bekendelser"
    45%
  • "Bram Stoker's Dracula"
    21%
  • Anden film
    21%
  • "Nosferatu" (1922)
    5%
  • "Shadow of the Vampire"
    4%
  • "Dracula" (1933)
    2%
  • "Dracula" (1958)
    1%
  • "Djævlens datter" (Near Dark)
    1%

Stemmer i alt: 1339

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-sparrowed 18 år siden

Hvad med The hunger: med David Bowie?
Burde den ikke indgå??
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#42 jessup 18 år siden

#41 - nej
This is just until June
Gravatar

#43 Morbid 18 år siden

Dreyer's "Vampyr"!
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#44 dolphinfriendly 18 år siden

Murnaus "Nosferatu" er den eneste vampyrfilm, jeg er blevet decideret skræmt af, så stemte på den. Måske fordi det er en slidt stumfilm, virker det som om den har været gemt væk i en mørk kælder, sådan at den får et dokumentaristisk præg. Og så er Schreck (Shrek...høhø) helt fantastisk.
"En Vampyrs Bekendelser" er dog virkeligt underholdende og mener klart at Polanskis "Vampyrernes Nat" også er værd at nævne i denne afstemning.

Gravatar

#45 filmz-catwomen789 18 år siden

alle vampyre filme er gamle nu om dage
Gravatar

#46 dolphinfriendly 18 år siden

#45 Jeg er ikke sikker på hvad du mener, men der er jo flere action flicks, såsom "Underworld" og "Mørkets Vogtere", der ikke foregår i et gotisk univers. Kvalitetsniveauet undlader vi at tale om :).

Gravatar

#47 kill the bills 18 år siden

Det må blive Nosferatu.

#48 18 år siden

Det er jo for sindsygt, at Blade og Vampyrernes Nat (Fearless Vampire Killers) ikke er med i den poll, når en ukendt film som Near Dark er med. Vampyrnes nat er den vampyrfilm, der rammer Dracula-stemningen bedst, selvom den er tilsigtet at være morsom.

2: "En vampyrs bekendelser, som i mine øjne er den eneste seværdige vampyrfilm.. Ærgeligt, da jeg elllers finder temaet meget interessant. Jeg mangler dog at se nogle stykker, og kan ikke huske Bram Stoker's Dracula."

Hmm... Hvis du ikke kan huske Bram Stoker's, så har jeg svært ved at se, hvordan du kan finde emnet meget interessant? Den er helt essentiel, idet den (bortset fra kærlighedstemaet) er særdeles troværdig mod Stokers bog.
Gravatar

#49 jessup 18 år siden

host host - Near Dark ukendt?
This is just until June

#50 18 år siden

#49: Er vi enige om, at den er ukendt i forhold til Bram Stoker's og Vampyrernes Nat? Så kunne man jo lige så godt have The Lost Boys eller Fright Night med.

#4: Indtil for nylig ville jeg give dig ret i, at Fright Night var god. Men så den igen forleden. Av av av, den er blevet bedaget at se på.

Skriv ny kommentar: