• "En vampyrs bekendelser"
    45%
  • "Bram Stoker's Dracula"
    21%
  • Anden film
    21%
  • "Nosferatu" (1922)
    5%
  • "Shadow of the Vampire"
    4%
  • "Dracula" (1933)
    2%
  • "Dracula" (1958)
    1%
  • "Djævlens datter" (Near Dark)
    1%

Stemmer i alt: 1339

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 enfilmnørd 18 år siden

har ikke set dem alle, men stemte "en vampyrs bekendelser". Den er efter min mening god skrevet og god underholdning, og med det cast er den selvskrevet(Brat Pitt, Tom Cruise, Antonio Banderas og Kirsten Dunst).
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#32 El vez 18 år siden

#9 Jeg var meget skuffet over Dracula fra '58. Den var slet ikke så skræmmende eller betagende som Coppolas version, og Christopher Lee skuffer fælt som en unuanceret og overspillet Count D.

Jeg stemte på '92 udgaven. "Interview.." kommer på en solid 2. plads.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#33 lasse78 18 år siden

HOV!!! Polanskis Dance of the Vampires skal på INGEN måder glemmes, den er sku fed. Syntes altså Nosferatu med Kinski er RIGTIG dårlig. Den er langsom LANGSOM LAAAANGSOM.

#21 Havde sku ik set at det var Dafoe, wow.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#34 stefsims 18 år siden

Stemte Nosferatu. En film der kan underholde på trods af alderen.
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#35 keitel 18 år siden

Dracula fra 1958 er med den gotiske stemning og Cristoffer Lees fantastiskke skuespil bare guld. Hammers serie er for mig indbegrebet af vampyr film, Men jeg er ogsaa vokset op med dem. Blade, Fright Night,Lost Boys osv. er for mig ikke andet end teenie action gysere for mig, og har intet at goere med hvordan jeg synes en rigtig vampyr film skal vaere.
Gravatar

#36 filmz-wicket 18 år siden

Klart "The Fearless Vampire Killers" den er sku nice:D
I feel like I'm Han Solo, and you're Chewie, and she's Ben Kenobi, and we're in that fucked-up bar!
Gravatar

#37 HonoDelLoce 18 år siden

Tja, jeg synes nu egentlig også bare at Dead & Loving It mangler.. :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#38 Hal60 18 år siden

Nu er jeg jo kæmpe Anne Rice fanatiker, så må sige at En vampyrs bekendelser lå meget højt på min liste; men jeg valgte dog alligevel "anden film", da min yndlingsvampyrfilm må være Fright Night. Fantastisk underholdning! Rart at se at der er andre herinde som også kan lide den.

Nosferatu og Bram Stoker's Dracula, er nu også nogle glimrende eksempler på solide vampyrfilm.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#39 filmz-frostfang 18 år siden

stemte "anden", da jeg mener Near Dark er den bedste, selvom ordet "Vampyr" aldrig bliver nævnt. PÅ 2.pladsen ligger "interview.." og på 3. ligger "Bram Stokers Dracula". Ellers er der masser af andre gode vampyrfilm. Men hvor er Underworld?....... Vi lader den stå et øjeblik og håber folk ser sarkasmen.
In each of us, there is evil. Pray HE doesn't find it!
Gravatar

#40 wiseguy 18 år siden

Bram Stoker's Dracula - Oldman er suveræn og filmen er et sandt farveorgie, jeg er vild med den film.
En Vampyrs Bekendelser på 2.pladsen
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: