-
"Underworld"23%
-
"Van Helsing"20%
-
"En amerikansk varulv i London"19%
-
"Dog Soldiers"11%
-
Anden varulvefilm9%
-
"Wolf"8%
-
"Teen Wolf"2%
-
"Ginger Snaps"2%
-
"The Wolf Man"1%
-
"Varulve - The Howling"1%
-
"Varulvenætter - Silver Bullet"1%
-
"Cursed"1%
Stemmer i alt: 1207
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 filmz-bullettooth 18 år siden
#52 jesperr 18 år siden
#53 Zabriskie 18 år siden
Da Van Helsing og Underworld er film har været biograf og DVD-aktuelle indenfor det seneste er der mange der stemmer på dem, i mangel på bedre,
Personligt havde jeg kun Van Helsing, Underworld, the howling og en amerikansk varulv i London, og der røg stemmen på Underworld.
Selvom EAVIL nok egentlig er bedst, er den for gammel efter min smag. I min verden bliver sci-fifilm, splatter/horrorfilm og alle andre film der gør brug af spektakulære effekter forældede pga. selve fundamentet for sådanne film, de flotte effekter, med tiden ikke længere kan stå måls med eftertidens filmtrick.
Derfor synes jeg også den gamle King Kong er kedelig og grim, eksempelvis.
Jeg ved godt mange har det på en hel anden måde,ikke desto mindre vil jeg se effekter fordi de er flotte, og ikke fordi de er gamle og klassiske.
#54 18 år siden
#55 18 år siden
& ? - jeg er forvirret...
#56 18 år siden
Det giver ikke mening for mig. Jeg kan forstå det første, nemlig at folk er så ivrige efter at stemme, at de stemmer på en lortefilm når de kun har set den, blot for at kunne stemme. Men jeg kan ikke forstå, at du - når du nu synes at EAVIL er bedst - så lader den dø på effekterne. Foruden at den effektmæssigt var fuldstændig revolutionerende, da den kom frem, synes jeg, at dens forvandlingsscene og de fleste øvrige effekter holder 100 % også i dag. Jeg synes derfor ikke, at dette argument passer på den.
Til dem der stemmer Van Helsing, selvom de synes den er halvsvag: Få set nogle flere varulvefilm!
Til dem der stemmer Van Helsing, fordi de synes den er god: Forlad straks computeren og bed om syndsforladelse.
#57 18 år siden
#58 mimic 18 år siden
#59 NightHawk 18 år siden
Man sku' tro, at det kun var Kate Beckinsale's fanklub eller actionlalleglade teenagere uden interesse for en go' handling, stemningsmættet atmosfære og reel uhygge, der har udgjort den største procentdel af stemmmerne i den her poll.
De to film har da ikke en skid med rigtig uhygge eller creepy atmosfære, som jeg da klart vil mene er hovedpointen i en ægte varulvefilm, at gøre.
Og ligeledes besidder ingen af de to film nogen som heldst form for humor/glimt i øjet, som også kendetegner en go' monstefilm/varulvefilm. De er, med især Underworld som godt eksempel, blottet for ironi, charme og stemning. Et par polerede CGI film præget af overdreven seriøsitet og dermed er de IMO, en omgang dødhamrende kedeligt og intetsigende gejl.
Og så kan man vist med rette sige, at både Van Helsing og Underworld er et par skrækeksempler når man sammenligner CGI skabte monstre med latex, make-up, Man-in-suit, animatronics designede udgaver af samme.
Det skær i øjnene på mig, når man ser vilke andre film der ligger under nr. 1 & 2.
Godt nok er En amerikansk Varulv lige i hælene på dem, man den burde da allerede på nuværende tidspunkt ha' ligget på en klar første plads. Og en klassiker som The Howling, ja jeg er nærmest i chock over dens antal stemmer. Den er i mine øjne en klar nummer 2.
Og så burde både Ginger Snaps 2 og 3 ha' været mulige at stemme på, frem for idiotiske film som Teen Wolf og Cursed. Ginger Snaps Trilogien er nemlig af så forskellig karakter, at man godt kan betragte dem enkelvis selvom, der er en gennemgående rød tråd i alle tre film.
1'eren er en slags mix af sort highschool komedie og teengys, hvorimod 2'eren er langt mere dyster og nærmest eventyrsagtig i dens handling, som minder om nogle af de grumme fabler brødrene Grimm skrev. 3'eren går så tilbage i tiden, så de to søstre der er hovedrollerne i de to andre, på den måde kommer til at spille deres egne forfædre. Det er ret kløgtigt lavet, at dreje historien på den måde, man har gjort med 3'eren. På den måde får man snøret den overordnede historie flot sammen og gir samtidig skuespillerne mulighed for, at spille i et andet scenarie. En sjov detalje er at søstrene spiller næsten, som de gjorde i de to første, hvilket får hele tidsrammen fra 1999 og bagud til 1815 til at smelte sammen på forunderlig vis.
Effekterne er i alle tre lavet, (der er dog lidt CGI med i 3'eren) på den gammeldags facon. Det har så også en del at gøre med, at de tre film kører på et for amerikanske film low budget. Trods det, får de tre instruktører alle det maximale ud af deres penge, hvilket man ser tydeligt i de ret flot designede varulve.
Min liste ser derfor således ud :
(1) - En Amerikansk Varulv I London
(2) - The Howling
(3) - Ginger Snaps
(4) - Ginger Snaps 2 : Unleashed
(5) - Ginger Snaps 3 : The Beginning
(6) - The Wolf Man
#60 mimic 18 år siden
Underworld og Van helsing ka slet ik sammenlignes på effekternes niveua, der Underworld sku Top Notch og hvis bare flere film idag fulgte det fodspor, og underworld ingen atmosfærre har???? Hvilken film har du set??? Plus der en rigtig fed historie i underworld.
Oh well hver sin mening, men Underworld besider sku alle de ting du nævner der op, stemingen ku jo ik være bedre i den film, der de filmene underworld er genialt som bagkulisse, og det sku ik cgi monster i underworld, det good old fashion man in suits, hvilken jeg synes er meget meget bedre end cgi monster da det ser meget mere realistisk og skærmende ud, og prøv lige at se underworld i med DTS lyd, der varulvenes brøl sku noget som får spielbergs T rex til at løbe væk med halen imellem benene.