• Pitch Black
    29%
  • The Fast and the Furious
    28%
  • Saving Private Ryan
    15%
  • The Chronicles of Riddick
    13%
  • xXx
    6%
  • Find Me Guilty
    3%
  • Elitepædagogen
    2%
  • Anden rolle
    2%
  • Payback Time
    1%
  • Babylon A.D.
    1%

Stemmer i alt: 989

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Slettet Bruger [1180057601] 11 år siden

HelmerJ (10) skrev:
Nu vi er i gang med at høvle listen til, Pitch Black og Cronicles er vel samme rolle

Det var også min første tanke, ellers burde alle Fast-filmene jo være på. :)
Gravatar

#12 moulder666 11 år siden

HelmerJ (10) skrev:
Nu vi er i gang med at høvle listen til, Pitch Black og Cronicles er vel samme rolle

Stemte Pitch Black

Mjah - der er nok jævnt mange på dette forum der vil argumentere for, at der er kæmpe klasseforskel på de to film og at det mere eller mindre er to forskellige genrer. Selvom begge film er science fiction, er Pitch Black nærmere en survival/horror/actionfilm hvor Chronicles nok nærmere er rendyrket actionfilm.

Stemte Pitch Black - xXx er dog også en guilty pleasure for mig. :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 11 år siden

#12 Det er to meget forskellige film i to somewhat forskellige genrer. Men han spiller stadig den samme rolle i begge film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 Slettet Bruger [1180057601] 11 år siden

Hvad #13 skriver - det er jo stadig Riddick i begge film, ligesom det er Dominic Toretto i alle Fast & Furious-filmene. :)
Gravatar

#15 moulder666 11 år siden

Lord Beef Jerky (13) skrev:
#12 Det er to meget forskellige film i to somewhat forskellige genrer. Men han spiller stadig den samme rolle i begge film.

Det giver dog stadig mening for mig at skille dem ad. Omend personlighederne går igen, er det vidt forskellige typer film, der (vil jeg påstå) appellerer til forskellige målgrupper.

Selvom der er forskelle mellem de forskellige Fast & the Furious film, vil jeg alligevel påstå, at de henvender sig mere eller mindre til den samme målgruppe. (bortset fra Tokyo Drift, der simpelthen er horribelt elendig) ;-)

På samme måde ville det give mening for mig at adskille Rambo 1 fra resten af Rambo-filmene, da den første i høj grad er en systemkritisk film, mens resten er ren action.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#16 moulder666 11 år siden

Og først nu, efter at have skrevet alt for meget, ser jeg at der står "rolle" og ikke "præstation" som der plejer - Jesus! :D

Ok ok, fair nok - det er samme rolle.... :-)

Gravatar

#17 TheChris 11 år siden

Jeg syntes alt det han laver er noget skidt. Der var en der nævnte Drengen og Jernkæmpen, men som dreng så jeg godt nok den film på dansk, så den vil personligt ikke tælle for mig.
The Dude: Fuck sympathy! I don't need your fuckin' sympathy, man, I need my fucking johnson!
Donny: What do you need that for, Dude?
Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 11 år siden

TheChris (17) skrev:
Jeg syntes alt det han laver er noget skidt.

Det siger du kun fordi, du ikke har set Elitepædagogen!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19 moulder666 11 år siden

Lord Beef Jerky (18) skrev:
Det siger du kun fordi, du ikke har set Elitepædagogen!

Man burde faktisk holde Bad-taste aftenen over dem alle! Elitepædagogen, Mission: Julegave og Junior kunne være en start.

(Og vodka, men det siger jo sig selv med de film...)

Gravatar

#20 Bubbi 11 år siden

Har valgt Pitch Black, men dette gælder kun filmen fra 2000.
Har ikke rigtigt kunne li' efterfølgerne.

Giver dog den nye en chance når den kommer.

Skriv ny kommentar: