• 12 Monkeys
    56%
  • Outbreak
    22%
  • [Rec]
    8%
  • The Happening
    4%
  • The Crazies
    4%
  • The Andromeda Strain
    2%
  • Blindness
    1%
  • Cabin Fever
    1%
  • Carriers
    0%
  • Shivers
    0%

Stemmer i alt: 2040

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Hr. Nielsen 13 år siden

Det er sjovt at Outbreak er en klar to'er, for er der en eneste her der nævner den?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#42 Moog 13 år siden

Går ud fra at Zombie film ikke er med?

Hvis med: 28 days later
Hvis ikke: 12 Monkeys
Gravatar

#43 skittlez 13 år siden

Thomas E. Nielsen (41) skrev:
Det er sjovt at Outbreak er en klar to'er, for er der en eneste her der nævner den?

Den er vel, sammen med 12 Monkeys, mest kendt. Synes den er den mindst interessante film på listen (ikke nødvendigvis den dårligste).

Tror at mange stemmer, selvom de ikke har set andet end en enkelt eller to film på disse lister. Dermed får de mere udbredte film oftest flest stemmer, specielt af casual brugere. Tror f.eks. at Shivers eller Blindness havde haft flere stemmer, hvis der var flere der havde set dem. Tror også at Cabin Fever ville have flere fans, hvis folk kunne nyde en film for hvad den er og/eller sætte mere pris på nichehorror, men det er en anden sag. ;)
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#44 Hr. Nielsen 13 år siden

skittlez (43) skrev:
Den er vel, sammen med 12 Monkeys, mest kendt.
Jo jo, ved godt grunden, eller der tror jeg da du har ret og er enig. Jeg finder det bare pudsigt at der er sådan en forskel på hvad der må være hardcore og almindelige brugere (eller bare et gennemsnitligt publikum), nu dette er et film-site.

skittlez (43) skrev:
Tror f.eks. at Shivers eller Blindness havde haft flere stemmer, hvis der var flere der havde set dem.
Det tror jeg så ikke nødvendigvis (eller muligt de havde lidt flere, men ikke til at flytte dem over Outbreak), for der gør det sig stadig gældende at der er forskel på casual brugere som du så fint kalder dem. Uanset om disse film skulle være bedre set med film-nørders øjne, så er de ikke så nemme at sluge for et mainstream publikum måske.

skittlez (43) skrev:
Tror også at Cabin Fever ville have flere fans, hvis folk kunne nyde en film for hvad den er
Hvad er den da...Bæ i mine øjne og hamrende ringe! Jeg kan godt nyde en film for 'hvad den er', hvis 'hvad den er' er god og det er denne dæleme ikke:)

skittlez (43) skrev:
eller sætte mere pris på nichehorror
Det tror jeg faktisk såmænd nok jeg kan:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#45 Cown 13 år siden

Hvorfor er The Mist ikke nævnt? Fedeste slutning nogensinde!
Gravatar

#46 Thomsen 13 år siden

Cown (45) skrev:
Hvorfor er The Mist ikke nævnt? Fedeste slutning nogensinde!

Forkert tråd?

Man kan sige meget om The Mist, men nogen virus-/epidemifilm kan man ikke ligerfrem kalde den.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#47 PederLyager 13 år siden

#30 de inficerede har så mange ligheder med zombier, at det er lidt snævertsynet ikke at betragte det som en zombiefilm. Forklar fx hvorfor de smittede ikke angriber hinanden, hvis de blot er ramt af en raseriskabende virus - klar konvention fra zombiegenren måden hvorpå de arbejder i "packs" for at omvende de ikke-inficerede. Det er altså ikke en virus bundet i realisme, når man tænker videre over det, men har mere tilfælles med den uforklarlighed man ser i fx Romero's film. Bare for at nævne 1 ting ud af mange troper, som går igen. Men derfor kan den jo også nemt betragtes som en en virus-film.
Film-elsker
Gravatar

#48 Thomsen 13 år siden

#47 - Helt enig. God pointe med, at de smittede ikke angriber hinanden - det er et klart genbrug af en zombie-trope.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#49 Riqon 13 år siden

GuffeHamSelv (47) skrev:
Forklar fx hvorfor de smittede ikke angriber hinanden, hvis de blot er ramt af en raseriskabende virus - klar konvention fra zombiegenren måden hvorpå de arbejder i "packs" for at omvende de ikke-inficerede.

Interessant tanke. Det ville gøre livet en hel del lettere for de usmittede faktisk. De skulle bare vente indendøre, indtil alle virus-zombierne havde slået hinanden ihjel.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: