-
12 Monkeys56%
-
Outbreak22%
-
[Rec]8%
-
The Happening4%
-
The Crazies4%
-
The Andromeda Strain2%
-
Blindness1%
-
Cabin Fever1%
-
Carriers0%
-
Shivers0%
Stemmer i alt: 2040
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 Thomsen 13 år siden
Det er jo kun, hvis man holder sig til en streng post-Romero definition af genren. Før Night of The Living Dead indførte den moderne zombie, er der mange eksempler på film, hvor zombien ikke nødvendigvis er en død person, men blot et offer for en forbandelse, en forgiftning eller sygdom, der fratager personen den personlige vilje.
Derfor er det flueknepperi at placere "28 Days Later" udenfor kategorien, når den overholder stort set alle genrens andre stereotyper og ikonografi. Af samme grund har alle de nyere opslagsværk om zombiefilm, jeg har set, da også haft den med.
#32 Schranke 13 år siden
De eneste store forskel er omfanget af udbrude, og at dem der er her ikke Forbliver "døde".
Udbrudet i REC omfatter en enkelt opgang, hvor imod i 28 Days Later er det hele England.
I Rec (tror måske det er 2'ernd) bliver et par stykker skudt i hovedet, og rejser sig igen. Dette sker ikke i 28 days later da det er en virus så når hosten dør ie hjernen er grød, så kan virusen ikke gøre mere.
Så [REC] er mere Zombie film end 28 days later da "viruses" i [REC] bliver opfatted som noget overnaturligt, og alt tyder på det.
Der er flere mindre forskelle, havde det i hovdet lige før men glemte dem igen...
De 2 point jeg kom med her er i bund og grund forskellen på "virusen" og måden den virker på i de 2 film.
Og hvad med resident evil... Det er faktisk også en virus, der kemisk holder et signal i hjernen igang. (At andre indre organer ikke virker, og alt muligt andet er bare en mindre detalje)
#33 Schranke 13 år siden
Og hvad jeg kommer til er at filmen er en SiFi Thriller.
Virusen er jo ikke tilstede (i omløb som i de andre film) men blot en jagt for at rede en fremtid hvor den har hærget.
Filmen har jo ikke de samme elementer med overlevelse som de andre film har, og der er ikke samme form i den.
Gruppe dynamiken, situationer og andet kendt fra virus/epidemi film eksister jo ikke i 12 monkeys da den køre efter en thriller opsætning.
I en film hvor man bare ledet efter en virus der kan gøre meget skade betyder ikke at de er en virus/Epidemi film.
i så fald kunne jeg da godt henvise til en af seasonerne af 24 timer, eller den der film med skøjteløberne (det insekt man finde ved søer og andet.)
#34 Mathai 13 år siden
#35 dslacker 13 år siden
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
#36 Fusionfox 13 år siden
#37 jowill 13 år siden
Skandale, den ikke er på listen. Der står "bedste virus/epidemi film" ikke "bedste zombiefilm". Og selvom det ikke er zombier, som er i filmen, ville jeg stadig sætte den i kategori som en zombiefilm.
#38 Twister 13 år siden
#39 Djarnis 13 år siden
#40 sluppermand 13 år siden