• Match Point
    38%
  • Anden film
    15%
  • Annie Hall
    14%
  • Manhattan
    9%
  • Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask
    5%
  • Hannah and Her Sisters
    4%
  • Scoop
    3%
  • Manhattan Murder Mystery
    3%
  • Play It Again, Sam
    3%
  • Stardust Memories
    2%
  • Take the Money and Run
    1%
  • Bullets over Broadway
    1%
  • Husbands and Wives
    1%
  • Crimes and Misdemeanors
    1%
  • Mighty Aphrodite
    1%

Stemmer i alt: 273

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Highland Park 16 år siden

"Annie Hall" - muligvis med "Manhattan Murder Mystery" på en andenplads.
"Match Point", derimod, er stærkt overvurderet - langt fra en af hans bedste men seværdig.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 filmz-Bruce 16 år siden

Geezus! Matchpoint er det argeste lort ifht. Woody Allens 5 bedste.

Annie Hall, Play It Again, Sam, Manhattan Murder Mystery, Crimes and Misdemeanors, Manhattan, Hannah and Her Sisters ... jeg kan sgu ikke vælge. Han er en af de 5-10 mest geniale nulevende instruktører. Man skal bare søge på Woody Allen + quotes, så får selv Winston Churchill jo røv!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 Benway 16 år siden

"Annie Hall" herfra. Jeg var også stærkt fristet af "Manhatten" og "Husbands and Wives", men så huskede jeg Christopher Walkens korte scene, hvor han fortæller om sin fascination af modkørende trafik, og den afgjorde det. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#14 filmz-Is 16 år siden

Match Point - Fremragende film. Annie Hall synes jeg var skuffende og stærkt overvurderet.
Gravatar

#15 Skeloboy 16 år siden

Jeg er ikke så stærk i Woody Allen, har kun set 3 film: Annie Hall, Crimes and misdemeanors og Hannah and her sisters.

Og jeg er ikke superimponeret, men Annie Hall er rigtig fed. De to andre er også ganske fine. Manhatten er selvfølgelig på min to-see liste, men ellers er han nok ikke en instruktør jeg vil gå helt vildt meget op i.
Gravatar

#16 tiany 16 år siden

Er ikke den store Woody Allen fan, men da jeg for 8-9 år siden var på udveksling i Frankrig, var den eneste film min værtsfamilie kunne finde på engelsk "Hannah and her sisters" - den var jeg meget taknemmelig for, efter at have set fransk tv en uge, hvor alt er synkroniseret, selv rulletekster er oversat - jeg fattede intet af det :(
Så min taknemmelighed gav stemmen til den
Valar morghulis
Gravatar

#17 MTK 16 år siden

Stemte 'Anden film'; nemlig 'Sweet and Lowdown', en efter min mening grovt undervurderet film. Tragikomisk på den helt rigtige måde.
Gravatar

#18 mvejen 16 år siden

Manhattan
Gravatar

#19 sluppermand 16 år siden

Jeg er ikke den store Allen-fan, men Annie Hall og Manhattan Murder Mystery er fede. Min favorit er dog Play it again Sam!

"Dames are simple. I never met one that didn't understand a slap in the mouth or a slug from a forty-five"
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#20 JannikAnd 16 år siden

En instruktør jeg aldrig har brudt mig om, eller måske bare forstået. Stemte dog "Manhattan", da den momentvis har charme.

Skriv ny kommentar: