-
Match Point38%
-
Anden film15%
-
Annie Hall14%
-
Manhattan9%
-
Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask5%
-
Hannah and Her Sisters4%
-
Scoop3%
-
Manhattan Murder Mystery3%
-
Play It Again, Sam3%
-
Stardust Memories2%
-
Take the Money and Run1%
-
Bullets over Broadway1%
-
Husbands and Wives1%
-
Crimes and Misdemeanors1%
-
Mighty Aphrodite1%
Stemmer i alt: 273
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 BN 16 år siden
De Woody Allen-film, som jeg HAR set, så jeg i mine teenageår, og dermed er der en chance for, at jeg idag vil kunne lide i det mindste nogle af dem - for man ændrer altså som oftest både musik- og filmsmag med årene ... (Bare så I ved det, I på 13-20 år, der læser med i tråden her!!!) ;-)
Under alle omstændigheder er jeg modstander af at man lader sine holdninger forme af fordomme. Så den lille, bebrillede gnom med de løse kæber får indenfor den nærmeste fremtid en chance for at vise, hvad han duede/dur til.
#22 Agenten 16 år siden
#23 RFriis 16 år siden
#24 filmz-Bruce 16 år siden
#25 moulder666 16 år siden
#26 filmz-Kadann 16 år siden
Jeg har dog overvejet at give ham en ny chance, da min smag har udviklet sig en del de seneste år og film jeg ikke gad at se før i tiden, pludselig er blevet interessante igen.
#27 squee 16 år siden
Kan ellers ikke fordrage Woody Allen.
#28 christianhg 16 år siden
#29 mr gaijin 16 år siden
Men selv om jeg ved, at det er de film, man som film buff skal vælge, så må jeg skuffe og vælge "Match Point". Dens eksistentialistiske tema pustede luften ud af mig. Allen formår i den film at gøre en filmisk historie ud af sit mørke verdensbillede i stedet for en talkathon.
Jeg kan godt lide de gamle klassikere. Men jeg begik den fej, at jeg så en masse af Allens middelmådige 90er komedier, før jeg gik i kast med Keaton-filmene. En gigantisk brøler. For da jeg endelig så klassikerne, smeltede tonen, stemningen, dialogkonstruktionen i de film sammen med de middelmådige, og dannede en stor New York-klump af Woody Allen-ness. Der er glimt af genialitet i den masse. Men der er også en god mængde tynd snaps. Og jeg var alt for snalret af den tynde snaps til at jeg kuyne smage kvaliteten i den ægte vare, da den endelig blev serveret for mig.
Til sammen overgår klumpen nok "Match Point". Men valgmulighederne var ikke mellem "Et stort potpourri af samtlige Allen-film i det 20. århundrede" og "Match Point".
#30 Highland Park 16 år siden
Den første Woody-film jeg så var "Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask". Men jeg var slet ikke gammel nok til at bearbejde alle de syrede indslag (kort sagt: det var før, jeg overhovedet brændte inde med nogle af de klassiske spørgsmål om sex). Jeg husker især en bizar reklame for rugbrød, hvor sex selvfølgelig var en altoverskyggende ingrediens i markedsføringen.
Jeg har faktisk ikke fået set filmen siden da... det må jeg hellere få gjort noget ved.