-
Match Point38%
-
Anden film15%
-
Annie Hall14%
-
Manhattan9%
-
Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask5%
-
Hannah and Her Sisters4%
-
Scoop3%
-
Manhattan Murder Mystery3%
-
Play It Again, Sam3%
-
Stardust Memories2%
-
Take the Money and Run1%
-
Bullets over Broadway1%
-
Husbands and Wives1%
-
Crimes and Misdemeanors1%
-
Mighty Aphrodite1%
Stemmer i alt: 273
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 Benway 16 år siden
#42 dslacker 16 år siden
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
#43 Highland Park 16 år siden
Og hvorfor i alverden er "Everyone Says I Love You" ikke på listen? Jeg ved godt, at der mangler masser af gode film fra hans lange, bredtfavnende karriere - f.eks. "Zelig", "Alice", "Shadows and Fog", "A Midsummer Night's Sex Comedy" og "The Purple Rose of Cairo" - men lige netop denne har jeg indtryk af, at mange kender til og holder af.
I det hele taget må man tage hatten af for manden. Det er vanvittigt imponerende, at han i en alder af næsten 73 år stadig laver mindst en film om året! Så kan man ikke klandre ham for, at kvaliteten svinger lidt.
#44 filmz-Toxic Avenger 16 år siden
Men jeg bliver nød til at stemme med hjertet og vælge "Manhattan Murder Mystery" - pga. humoren, stemningen, cinematografien, "mysteriet" og alt det andet Woody Allenske der er i den film.
EDIT: Hm, måske jeg skulle have valgt "Anden film", da "Zelig" er min all-time favorit Allen-film. Fantastisk sjov mockumentary!
#45 Highland Park 16 år siden
Hvad angår "Manhattan Murder Mystery" kan jeg slet ikke stå for den scene, hvor Woody/Larry Lipton i panik forsøger at flygte fra ægteparrets lejlighed til de stressende toner af en hurtigt spillet udgave af (uden sang men med den smittende fløjten som jeg altid har på hjernen i lang tid efter at have set filmen - mit foretrukne stykke stress-/panikmusik):
[url= Big Noise from Winnetka[/url].
I det hele taget er jeg fuldstændig pjattet med den måde, hvorpå Woody gør brug af det stykke musik i filmen, såsom her:
[url= kvalitet, forkert billedformat = youtube ;)[/url]
Klassisk spænding og Diane Keaton i absolut topform! Alle spiller fantastisk i den film: Alan Alda, Anjelica Huston, Woody...
Og alt er vidunderligt eksekveret (f.eks. i ovenstående klip: den lange, uafbrudte indstilling med håndholdt kamera, mens de går rundt om springvandet).
Woody/Larry: 'Save a little craziness for menopause!'
#46 Highland Park 16 år siden
[url= Haggart & Ray Bauduc[/url]
samt
[url= Krupa Quartet[/url]
Hold da kæft hvor det rykker!
#47 Michael Andersen 16 år siden
#48 aero 16 år siden
Det er efterhånden længe siden, jeg havde min Woody Allen-periode, men jeg husker faktisk Celebrity med Kenneth Branagh i hovedrollen som hans bedste.
#49 Norrah 16 år siden
Men stemte dog Anden.
Det skyldes at min absolutte favorit af de film han medvirker, er: "Antz"
#50 Patriarch 16 år siden