• Match Point
    38%
  • Anden film
    15%
  • Annie Hall
    14%
  • Manhattan
    9%
  • Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask
    5%
  • Hannah and Her Sisters
    4%
  • Scoop
    3%
  • Manhattan Murder Mystery
    3%
  • Play It Again, Sam
    3%
  • Stardust Memories
    2%
  • Take the Money and Run
    1%
  • Bullets over Broadway
    1%
  • Husbands and Wives
    1%
  • Crimes and Misdemeanors
    1%
  • Mighty Aphrodite
    1%

Stemmer i alt: 273

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Benway 16 år siden

#40 Den er en ret atypisk Woody-film, men jeg synes faktisk, det er den bedste, han har lavet i meget lang tid. Jeg foretrækker dog stadig de tidligere film.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#42 dslacker 16 år siden

Stemte "Husbands and Wives" - ætsende ond skildring af parforhold lavet som en dogme film (før dogme...), lige på det tidspukt hvor Hr Allen er ved at blive skilt fra Mia Farrow til fordel for sin adoptivdatter. Nok en af hans mest personlige film med en masse nerve og knap så meget pjattet humor, selv om hans figur stadig er den samme...
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#43 Highland Park 16 år siden

Jeg savner "Small Time Crooks" på listen. Formentlig den af hans senere komedier jeg har moret mig mest over.
Og hvorfor i alverden er "Everyone Says I Love You" ikke på listen? Jeg ved godt, at der mangler masser af gode film fra hans lange, bredtfavnende karriere - f.eks. "Zelig", "Alice", "Shadows and Fog", "A Midsummer Night's Sex Comedy" og "The Purple Rose of Cairo" - men lige netop denne har jeg indtryk af, at mange kender til og holder af.
I det hele taget må man tage hatten af for manden. Det er vanvittigt imponerende, at han i en alder af næsten 73 år stadig laver mindst en film om året! Så kan man ikke klandre ham for, at kvaliteten svinger lidt.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#44 filmz-Toxic Avenger 16 år siden

Hvis jeg skulle stemme 100% objektivtet (hvilket IMO er umuligt når det drejer sig om filmkunst), ville jeg vælge "Manhattan" eller "Annie Hall".

Men jeg bliver nød til at stemme med hjertet og vælge "Manhattan Murder Mystery" - pga. humoren, stemningen, cinematografien, "mysteriet" og alt det andet Woody Allenske der er i den film.

EDIT: Hm, måske jeg skulle have valgt "Anden film", da "Zelig" er min all-time favorit Allen-film. Fantastisk sjov mockumentary!
Besøg min webshop EasyDVD på: http://www.easydvd.dk/
Gravatar

#45 Highland Park 16 år siden

#44: Alle tre er fantastiske film!
Hvad angår "Manhattan Murder Mystery" kan jeg slet ikke stå for den scene, hvor Woody/Larry Lipton i panik forsøger at flygte fra ægteparrets lejlighed til de stressende toner af en hurtigt spillet udgave af (uden sang men med den smittende fløjten som jeg altid har på hjernen i lang tid efter at have set filmen - mit foretrukne stykke stress-/panikmusik):
[url= Big Noise from Winnetka[/url].
I det hele taget er jeg fuldstændig pjattet med den måde, hvorpå Woody gør brug af det stykke musik i filmen, såsom her:
[url= kvalitet, forkert billedformat = youtube ;)[/url]
Klassisk spænding og Diane Keaton i absolut topform! Alle spiller fantastisk i den film: Alan Alda, Anjelica Huston, Woody...

Og alt er vidunderligt eksekveret (f.eks. i ovenstående klip: den lange, uafbrudte indstilling med håndholdt kamera, mens de går rundt om springvandet).

Woody/Larry: 'Save a little craziness for menopause!'
Gravatar

#46 Highland Park 16 år siden

Jeg ved godt, at det ikke rigtigt hører hjemme i tråden (beklager) men check evt. også disse to udgaver af "The Big Noise from Winnetka":
[url= Haggart & Ray Bauduc[/url]
samt
[url= Krupa Quartet[/url]
Hold da kæft hvor det rykker!
Gravatar

#47 Michael Andersen 16 år siden

Rart at se så mange entusiastiske indlæg :) Da jeg først så afstemningen, frygtede jeg, at den ville blive til en lille hadefest og handle om Allens privatliv og udseende osv., men der blev jeg heldigivis positivt overrasket ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#48 aero 16 år siden

Nu skriver jeg godt nok fra min kærestes bruger, da min egen er forsvundet.

Det er efterhånden længe siden, jeg havde min Woody Allen-periode, men jeg husker faktisk Celebrity med Kenneth Branagh i hovedrollen som hans bedste.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#49 Norrah 16 år siden

Matchpoint uden tvivl.
Men stemte dog Anden.
Det skyldes at min absolutte favorit af de film han medvirker, er: "Antz"
Gravatar

#50 Patriarch 16 år siden

Så falder bomben: Jeg har aldrig set en Woody Allen film!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: