• 300
    41%
  • Watchmen
    37%
  • Dawn of the Dead
    13%
  • Jeg bryder mig ikke om hans film
    5%
  • Legenden om vogterne - Uglerne fra Ga'Hoole
    2%
  • Sucker Punch
    2%

Stemmer i alt: 2256

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 Bruce 13 år siden

evermind (75) skrev:
Kan der i grunden arrangeres en visning i Casa Bruce ved lejlighed? :)


Det kan du tro :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#82 BN 13 år siden

#80 - evermind:

Måske fik jeg mig udtrykt lidt uklart angående Dr. Manhattan:

Min pointe angående såvel ham, er at han (ligesom de andre) ikke er skildret på en empatisk måde, så jeg kan sætte mig i hans sted. Din egen forklaring med, at han er blevet mere og mere fjern og isoleret, samt følelsesblokeret i forhold til andre, er korrekt, men netop dette gør, at han også er en fjern person for MIG. Han er af samme årsag ikke nogen spændende karakter, men blot lidt kedelig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#83 Babo Rises 13 år siden

BN: hehe jeg er ikke Babou :)

Jeg kan til dels følge dig mht. Watchmen. Men jeg er for så vidt nok bare uenig med dig. Jeg mener ikke dens dybde er en postult. Den grubler over flere ting, som vi har været inde på, men jeg kan godt lide dens "greater good" problematik, hvor løgnen til sidst må blive løsningen. Det er en rigtig plot-film :)

mht. de afstumpede personer, så er det intet problem for mig, som det er for dig. For der er ingen good guys her, blot mentalt forstyrrede folk, med tragiske baggrunde. Her skildres de mest mørke sider, og det finder jeg ret interessant i forhold til de mange lyse superhelte film, hvor problemerne ofte er på teenager-stadie.

mht. det overdrevne fokus på vold og slow-motion hos Snyder, ja så er filmen jo bare tro mod forlægget, og mere til. Brugen af slow er jo blær under Snyder, han kan godt lide at sætte tingene i fokus, en god koreografi, en volds-scene eller lign, det gjorde John Woo i sin tid også. Du nævner så, at spændingen i disse scener udebliver, men det er ret subjektivt. Åbningsscenen finder jeg totalt medrivende. Snyders film er meget tegneserie agtige, og her overdrives der meget, og de er vel også meget mere karikeret :) Jeg mener dog ikke, at hans visuelle stil distraherer os fra historien (vel ikke mere end hos Greengrass?) Jeg giver dig ret i, at TDK har større fokus på dilemmaerne og generelt historien, men Nolan er også mere en historie-fortæller, som jeg igen vil understrege, har en betydning.
Gravatar

#84 BN 13 år siden

Babo Rises (83) skrev:
Brugen af slow er jo blær under Snyder,


Ja, blær mere end nødvendighed.

Babo Rises (83) skrev:
en god koreografi, en volds-scene eller lign, det gjorde John Woo i sin tid også.


Ja, føj da. John Woo er så absolut heller ikke min kop te. Jeg afskyr f.eks. 'Mission: Impossible II', hvor slow-motion-sekvenserne og actionscenerne er decideret latterlige. ;-)

Babo Rises (83) skrev:
Du nævner så, at spændingen i disse scener udebliver, men det er ret subjektivt.


Ja, muligvis. Blod og slow-motion-vold er nu engang ikke spændende i mine øjne - ihvertfald ikke når Zack Snyder iscenesætter og trækker det i langdrag og gentager og gentager det som han gør. Det fungerer simpelthen ikke for mig, selvom jeg ville elske at se endnu en vellykket mørk og kompleks superhelte-film. Men det har Zack Snyder desværre ikke givet mig.

Babo Rises (83) skrev:
Jeg mener dog ikke, at hans visuelle stil distraherer os fra historien


Jeg hverken kan eller vil tage din positive oplevelse fra dig. Jeg må bare konstatere, at jeg for mit vedkommende var helt klar på en fantastisk superhelte-film, men desværre fik en film, hvor formen distraherer mig, og hvor jeg føler, at det hele er alt for overfladisk, ja, at det er stil over indhold.

Babo Rises (83) skrev:
Jeg giver dig ret i, at TDK har større fokus på dilemmaerne og generelt historien, men Nolan er også mere en historie-fortæller, som jeg igen vil understrege, har en betydning.


Her er vi til gengæld fuldstændig enige.

Som følge af det yderst begrænsede udbud af vellykkede superhelte-film (baseret på tegneseriehæfter og sommetider spil) må jeg nok endnu engang konstatere, at genren ikke rigtigt er noget for mig. Jeg har givet virkelig mange af denne type film en chance, men indtil idag er der kun 7-8 af slagsen jeg har fundet rigtigt gode og værdige til en plads i min filmsamling, nemlig:

- Tim Burtons to Batman-film med deres dengang nye, mørkere og gotiske stil

- Sam Raimis tre Spider-Man-film, som ligesom Indiana Jones og Back to the Future tilhører kategorien med deres lette, muntre/ironiske og meget kulørte eventyr-tju-bang-film

- Christopher Nolans to (snart tre) Batman-film med deres mere mørke og komplekse historier, deres kontante action og realistiske tone (ikke handling)

Der har været andre superhelte-film, som da har været seværdige, men ikke nogen som jeg ikke kan undvære eller som jeg har specielt lyst til at gense.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#85 Bruce 13 år siden

Babo Rises (83) skrev:
... men Nolan er også mere en historie-fortæller ...


Vi er sgu enige :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#86 Ericmase 13 år siden

Babo Rises (83) skrev:
men Nolan er også mere en historie-fortæller


Bruce (85) skrev:
Vi er sgu enige :)


Må dog lige blande mig ind og sige at jeg også er enig med jer begge ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#87 Babo Rises 13 år siden

BN (84) skrev:
Ja, blær mere end nødvendighed


Tja.. synes brugen af slow og eksplicit vold supplerer hinanden ret godt hos Snyder, både i 300 og Watchmen. Jeg kan godt lide, at hans film ikke umiddelbart ligner alle andre rent visuelt.



BN (84) skrev:
Ja, føj da. John Woo er så absolut heller ikke min kop te. Jeg afskyr f.eks. 'Mission: Impossible II', hvor slow-motion-sekvenserne og actionscenerne er decideret latterlige. ;-)


Ham er jeg så vild med :) selvom nogle scener i MI3 indrømmet virker komiske, så er action-delen i hans tidligere film samt Face/Off helt fantastisk. Han har et kunstnerisk aftryk på scenerne, og det virker hos mig.


BN (84) skrev:
Der har været andre superhelte-film, som da har været seværdige, men ikke nogen som jeg ikke kan undvære eller som jeg har specielt lyst til at gense.


Jeg er bestemt heller ikke vild med dem alle..
Gravatar

#88 Babo Rises 13 år siden

Bruce (85) skrev:
Vi er sgu enige


Den havde jeg ikke set komme :)
Gravatar

#89 Bruce 13 år siden

;)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#90 StarWarsFan11384EB 13 år siden

Jeg var inde og se Sucker Punch i går aftes. Den og "300" er de eneste to af hans film jeg har set. Jeg vil sige at jeg synes Sucker Punch er bedst. Så min endelige stemme er Sucker Punch.

Skriv ny kommentar: