• Ja, de ligner hinanden alt for meget.
    46%
  • Tja, lidt mere variation kunne være rart.
    38%
  • Nej, Bille August vrøvler. Der er rigeligt variation i danske film.
    15%

Stemmer i alt: 1436

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 JannikAnd 19 år siden

Du minder en tand om bogens hovedkarakter.
Gravatar

#72 filmz-incubus 19 år siden

#70 Det er trods alt helt op til hvert enkelt individ, hvordan han eller hun vil prioritere at give udtryk for sine holdninger. Bare fordi man ikke gider at bruge for meget tid (af sin ferie) på at skrive lange essays på filmz.dk, hvor man til yderste grænse gør rede for sine meninger og hælder en masse vand ud af ørerne, betyder det ikke, at man er ignorant og udvidende og i enden er med til at starte 3. verdenskrig.
Det betyder bare, at man ikke mener det er vigtigt at give dem til kende her... ikke???
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#73 filmz-Business Monkey 19 år siden

#71 Glaeder mig til at laese den!

#72 Hvorfor synes, at dette sted ikke er det vaerd? Hvad er dit eget bud paa det?
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#74 filmz-incubus 19 år siden

#73 Misforstå mig ikke, jeg har det ikke nødvendigvis altid sådan, som jeg skrev i #72, men nogle gange synes jeg bare ikke, at det er det værd at tilknytte mine holdninger til en tråd, hvis de allerede er blevet fremlagt af en masse andre. Det kommer fuldstændig an på hvad tråden omhandler. En film der tager udgangspunkt i livsfilosofiske betragtninger ville jeg være mere klar på at diskutere, end en udtalelse af Bille August. Kan du følge mig?
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#75 filmz-Business Monkey 19 år siden

#74 Jeg kan godt forstaa en mangel paa lyst. Man kan altid vaere for traet eller noget til at skrive/udtrykke noget, men jeg kan ikke forstaa, at en saadan diskussion om film ikke kan udvikle sig til noget mere abstrakt.
Som jeg har sagt ligger det trods alt i debatten.

Det er jo ogsaa lidt "farligt", at man kun holder sig til det konkrete og referende i diskussionen. Saa har diskussionen ikke nogen mulighed for at udvikle sig til noget endnu mere spaendende og mere "brugbart" i vores liv/udvikling.

Det haaber jeg du forstaar:)

Gravatar

#76 filmz-incubus 19 år siden

#75 Jo selvfølgelig... det er ligesom at læse noget litteratur og bare sætte sig ned og analysere det tekniske ved teksten uden overhovedet at berøre fortolkningen og det der står mellem linierne.

Du må synes godt om dansktimerne, kunne jeg forestille mig... Har jeg ret?
Gravatar

#77 filmz-Business Monkey 19 år siden

Tjaeeehh.

Hvad kan jeg sige? Min dansklærer er ikke særligt "poetisk", hvis du forstår hvad jeg mener.
Det hele foregår på en meget "teknisk" måde, der ikke åbner op for skønheden i teksten eller litteratur generelt.

Desuden er min egen opfattelse af selve det danske sprog upraktisk og "grimt" at høre på. Jeg er selv halv italiener, og nyder det sprog meget mere. Men det har ikke rigtigt noget med det "danske" du nævnte.

UDVIKLING!!!

Gravatar

#78 filmz-incubus 19 år siden

#77 Fair nok...

I øvrigt det du sagde om tidligere, at uvidenhed førte til krig og al det der, det har du højst sandsynligt ret i, men vi har jo lige set i London d. 7 juli, hvordan viden kan medføre til mordet på over 50 mennesker og hundredvis af sårede. Bomberne blev lavet af en vidende kemiingeniør, og der skulle en kløgtig muslim til at manipulere de her unge mænd til at begå disse frygtlige handlinger.

I den forstand vil jeg rettere sige, at videnhed kan føre til lige så meget skidt som uvidenhed, men som vidende har man den fordel, at man kan stille spørgsmål ved sine gerninger.
Gravatar

#79 jessup 19 år siden

Nu da tråden er kørt af sporet. - viljen til at gøre vold mod andre mennesker, nationer osv. har vel næppe udelukkende noget med intelligens at gøre - en krig kan være dum, forkert eller god, rigtig ud fra perpektivet den er set fra med mindre man er passifist og al krig er forkert af princip. Men så længe mennesket er aggrasivt af natur og har økonomiske interesser vil krigen på et eller tidspunkt være foreliggende. Det betyder dog ikke at forskellige mennesker ikke kan opildne eller neddrosle konflikter.

ps. se den fremragende film Fog of War i Palladium den sparker noget så grusomt røv.
This is just until June
Gravatar

#80 filmz-Business Monkey 19 år siden

Altså jeg taler om viden til livet, ikke praktisk viden.
Nærmere "Humanistisk Viden" (tag mig ikke på ordet her).

Viden mere som kærlighed end intelligens. Dog stadigvæk viden.
Det er det jeg pointerede.
Som tidligere sagt er slutningen på "Dogville" et godt eksempel...

Skriv ny kommentar: