• Ja, de ligner hinanden alt for meget.
    46%
  • Tja, lidt mere variation kunne være rart.
    38%
  • Nej, Bille August vrøvler. Der er rigeligt variation i danske film.
    15%

Stemmer i alt: 1436

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Business Monkey 20 år siden

Bille August er en nar. Lars von Trier har sagt det for længe siden, at dansk film er kedeligt og noget lort.

Han gør altid grin med Bille August på kommentatorsporene til sine DVDer. Den mand er den eneste dansker vi i dag kan være stolte at have som filminstruktør.
Ligegyldigt hvordan hans film er, siger de stadigt noget til en. Dét er filmkunst!

Fuck "Brødre"! Den film blev lavet i 78 og hed "The Deer Hunter".
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#12 filmz-Bruce 20 år siden

#11 Og hvis man læser artiklen med Bille August, så ser det ud til, at Bille faktisk kommer glimrende ud af det med Trier :)

Trier er nu engang som Trier er og der bliver svinet lidt over en bred kam og det tror jeg også en mand som Bille ved og ikke tager det så hårdt :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 evermind 20 år siden

Og Arven blev lavet i 1974 og hed The Godfather Part II. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#14 filmz-Business Monkey 20 år siden

Fuck "Arven"

Det troede jeg var en selvfølge.

Bille August er en nar. Han benytter selv teknikken med at tage lidt misbrug her og hente lidt konflikt der, blande lidt pis der ligesom med alle de klamme danske film han selv kritiserer. Hykler.

Muhahahahahahahaha!

Skal det virkelig være en sindssyg mand (Trier), der har ret?
Er vi virkelig SÅ inkompetente?
Er vi virkelig så blinde, at vi hylder dårlige film som AOTC, LOTR (bare ikke #1), ROTS og hvad fanden der ellers er af store lorteproduktioner, der har et formål. Undskyld to formål. Tjene penge, og fordumme folk for at tjene flere penge.

Gravatar

#15 filmz-gimleno1 20 år siden

Føler ikke danske filmskabere er inkompetente, de er bare ofte bange for at tage chancer fordi de frygter det vil gå ud over billetsalget - i forvejen er det jo svært nok i Danmark blot at få en film til at tjene sig selv ind, de færreste gør det jo faktisk.....i langt de fleste tilfælde kommer pengene kun ind igen når det bliver solgt til udlandet og hvis de bliver en succes på DVD, og det er jo slet ikke dem alle der overhovedet kommer til udenlandet..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#16 filmz-Orion 20 år siden

Hvor finder I det interview?
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#17 filmz-Business Monkey 20 år siden

Hvordan kan du vide, at de er bange?

Og det faktum, at de lader sig styre af økonomien, viser blot at kunsten tilsidesættes. Ha!

Hvis man ikke bryder med noget er man ikke kunstner.

Gravatar

#18 Collateral 20 år siden

#14: Det er da ikke forkert at hylde LOTR!?!?

Jeg giver Bille August ret. Jeg synes generelt at danske film har en tendens til at have det samme skelet - bare med forskellige karakterer og miljøer.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19 filmz-bloodrayne 20 år siden

jeg giver også bille ret.
det er også fordi vi ikke er hollywood vi kan ikke lave en ordenlige Sci-Fi film eller for den sags skyld en god aktion film. Jeg ved godt at gamle mænd i nye biler og i kina spiser de hunde er aktion film, men det er nogle af de få der er.
Gravatar

#20 filmz-02x31 20 år siden

der er helt sikkert noget om snakken!

jeg er efterhånden så træt af at se på Mads Mikkelsen at jeg har boycuttet danske film for et stykke tid. Ikke at han ikke er en god skuespiller, jeg mener personligt at rejseholdet og de grønne slagtere er noget af det bedste danske tv der har været!
jeg mener at der skal nyt talent på bordet, det er simpelthen for kedeligt at se på det samme cast i hver eneste danske film der kommer.

Skriv ny kommentar: