• Pulp Fiction
    46%
  • Django Unchained
    17%
  • Inglourious Basterds
    12%
  • Kill Bill: Vol. 1 og 2
    12%
  • Reservoir Dogs
    9%
  • The Hateful Eight
    2%
  • Jackie Brown
    2%
  • Death Proof
    0%

Stemmer i alt: 447

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Ruger 8 år siden

Pulp Fiction = 1

"Django Unchained" som nummer 2 på listen? Det må være komplot fra det ydre rum. Kan ikke finde på en anden logisk forklaring på filmens succes.
Gravatar

#22 80eren 8 år siden

Reservoir Dogs er klart min Tarantino-favorit.
En fuldstændig suveræn film med tonsvis af mindeværdige figurer og scener samt en stram og enkel historie. Fedt skuespil, udødelige replikker!
Et mesterværk.

Django Unchained er også go'.
Gravatar

#23 doctor doom 8 år siden

Driver (17) skrev:
Det der forstod jeg ikke meget af? Vil det sige, at Pulp Fiction falmer i sammenligning med dem, som er kommet efterfølgenden, herunder Snatch og Lock, Stock and Two Smoking Barrels, eller er det bare, som det altså lidt fremstår som, en tynd undskyldning for, hvorfor man ikke skulle kunne lide den? Jeg forstår ikke, hvad du prøver at sige med det.


Jeg synes ellers det var ganske tydeligt :-) Lad mig gøre det kortere. Bio-gængere, der i sin tid så PF fik en eyeopener i form af den første i den efterfølgende bølge af multi-plot-film. Derfor vil filmen for denne gruppe altid fremstå som noget særligt, uagtet hvad de efterfølgende har set af tilsvarende.

Når det er sagt, så ligger den nr. 5 på IMDb's liste over bedste film, så du står nok lidt alene med din holdning. Det er du naturligvis i din gode ret til. Der er bare ikke rigtig grundlag for, at jeg skal ud og forklare hvorfor jeg synes er god.
Gravatar

#24 Driver 8 år siden

#23

Står alene med min holdning? Mit spørgsmål til dig, har intet med min egen holdning til Pulp Fiction at gøre - Jeg har jo ikke udtalt mig om min holdning, udover at jeg finder Reservoir Dogs bedre. Mit spørgsmål gik på, at jeg ikke forstod, hvad du mente og jeg kan ikke se, at fordi den er den første multi-historie film, at det skulle være en valid grund til at finde den god. Jeg kan i øvrigt godt lide Pulp Fiction, selvom jeg ikke så den i biografen. Jeg kan bare endnu bedre lide Reservoir Dogs.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#25 doctor doom 8 år siden

jonaspvideovidjo (18) skrev:
Men den er bare for rodet og "loose" på en eller anden måde


Lazlo H (20) skrev:
#18

Fair nok at det rodede i filmen ikke er dig.


"Rodet" og "loose" er da det sidste, jeg vil kalde PF. Sammen med Reservoir er det nok hans strammeste komposition. Inglorious, det vil jeg kalde en rodet film. Den er underholdende periodevis, bestemt. Men den har virkelig et mærkeligt flow. PF, derimod, i den falder alt på plads i en naturlig rytme. Der er ikke et shot or meget eller for lidt, og dialogerne er ikke unødvendigt lange, uagtet at det er en decideret dialogfilm. Hvis man derimod mener, at man ikke kan lide multiplotfilm, eller film der ikke kører kronologisk, så er det en helt anden snak.

Skriv ny kommentar: