• Pulp Fiction
    46%
  • Django Unchained
    17%
  • Inglourious Basterds
    12%
  • Kill Bill: Vol. 1 og 2
    12%
  • Reservoir Dogs
    9%
  • The Hateful Eight
    2%
  • Jackie Brown
    2%
  • Death Proof
    0%

Stemmer i alt: 447

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 doctor doom 8 år siden

Det er vel næppe en overraskelse, at Pulp Fiction vinder her. Det er hans hovedværk og helt uden konkurrence hans bedste. Tarantino er et filmisk rodehoved, og det er kun blevet værre med alderen. Han klarede sig bedst i de unge år, hvor kompositionerne var mere stramme.

Pågaldende, at de ganske underholdende, men middelmådige Django og Basterds får 21 % henholdsvis 12 % af stemmerne, mens suveræne Reservoir Dogs må nøjes med 3 procent. Jeg tænker, at det har noget med brugernes alder at gøre. Mange kender simpelthen ikke Reservoir Dogs, omend den var kendt af alle for 20 år siden.
Gravatar

#2 Sklertic 8 år siden

Det er jo så din mening :)

Synes at han har holdt en god stil gennem karrieren, med lavpunkterne i form af Jackie Brown og Death proof. Der er masser af konkurrence til Pulp Fiction fra de andre film. Jeg stemte selv Kill Bill, da genreblandingerne, humoren, musikken og den geniale klipning virkelig taler til mig. Derudover synes jeg på ingen måde, at Django og Basterds er middelmådige.

Uanset hvad man synes, så deler hans film altid vandene, og bliver enten kaldt tåbelige eller geniale. heldigvis er der nok i den sidstnævnte lejr til, at han får lov til at køre stilen ;)
Gravatar

#3 cain 8 år siden

Stemte PF men har også altid været ret vild med Jackie Brown og har følt den er ret undervurderet.
Gravatar

#4 Anders Baad Mai 8 år siden

Helt enig i alt hvad du siger. Stemte dog selv Pulp Fiction (min yndlingsfilm), men den mand er næsten altid den bedste. Har dog selv problemer med Jackie Brown og Death Proof.
Var inde og se The Hateful Eight i går, og den formår at ramme samme niveau som Bastards og Django Unchained.
Gravatar

#5 doctor doom 8 år siden

Sklertic (2) skrev:
Det er jo så din mening :)

Det er det gerne, med mindre en dukkefører har hånden oppe i røven på en :-)
Gravatar

#6 rbh 8 år siden

den eneste jeg ikke har givet at se af QT er Death proof. Jeg har prøvet et par gange, men føler den utrolig ringe af en Grindhouse af være. Der er "Hobo with a shootgun" meget bedre.. Han bedste er jo Pulp fiction, med Så mange historier, der bliver samlet, og Så mange A klasse skuespillere der blev lavet. Sam Jackson var en skuespiller som ingen havde langt mærke til, Bruce Willies var action på af den ringeste varer, John tra.. Var blevet en z skuespiller. osv...
min ynglings er Jackie brown...
Gravatar

#7 doctor doom 8 år siden

rbh (6) skrev:
Han bedste er jo Pulp fiction

rbh (6) skrev:
min ynglings er Jackie brown

? :-)
Gravatar

#8 Ménner 8 år siden

1. Inglourious Basterds (6/6)
2. Pulp Fiction (6/6)
3. Resovoir Dogs (6/6)
4. Kill Bill (5/6)
5. Django Unchained (5/6)
6. Death Proof (4/6)
7. Jackie Brown (4/6)
Does he look like a bitch, mr. Frodo!? - Samwise L. Jackson
Gravatar

#9 rbh 8 år siden

doctor doom (7) skrev:
rbh (6) skrev:
min ynglings er Jackie brown

? :-)

min yngling QT film er Jackie brown, men det bedste, hvor alle parter gik op i en helhed er Pulp..
Gravatar

#10 Lazlo H 8 år siden

Et svært valg for mig, da Tarantino i min optik endnu har til gode at lave en dårlig film. Jeg har været med fra starten med den sublime og oversete Reservoir Dogs og senest blev det til ottende hit i streg med The Hateful Eight.

Jeg valgte dog at følge med strømmen, og satte min stemme på Pulp Fiction, der trods alt var dén banebrydende film, der for alvor fik mesteren på landkortet. Det er dog ikke mange millimeter, der skiller den fra nogle af de andre værker, med Reservoir Dogs bidende lige i hælene.

Skulle jeg lave en liste med karakterer ville de derfor se således ud:

1. Pulp Fiction 6/6
2. Reservoir Dogs 6/6
3. Inglourious Basterds 6/6
4. Kill Bill 6/6
5. The Hateful Eight 6/6
6. Jackie Brown 6/6
7. Django Unchained 5,5/6
8. Death Proof 5/6

Med andre ord et svært valg for en Tarantino-fan, der deler den ubetingende kærlighed manden har til bestemte film og genrer. Tarantino deler vandene, men orginaliteten er svær at tage fra ham. Han hylder sine favoritter og tapetserer sine film til i værdige referencer, men formår samtidig at ryste hele molevitten sammen til en række dybt originale og personlige værker. Alt sammen tilsat vigtige krydderier som skarp bidende dialog og grotesk morsom ultra-vold, som i hele dette alternative Tarantino-univers, er en direkte konsekvens af begivenhederne i Inglourious Basterds.

Her blev Adolf Hitler som bekendt (skam)skudt og dræbt i en biograf, og derfor er den verden hvori Reservoir Dogs, Pulp Fiction, True Romance og Death Proof foregår i, præget af disse begivnheder. Biografer er blevet hellige steder der skabte historie, og popkulturelle referencer blandet med übervold en accepteret del af hverdagen. Derfor taler vores hovedpersoner tit om film og om skuespillere i alle mulige nørdede afskygninger. I den verden er Vic Vega fra Reservoir Dogs bror til Vincent Vega fra Pulp Fiction, Mr. White fra Reservoir Dogs har arbejdet med Alabama fra True Romance og alle ryger Red Apple cigaretter og spiser Big Kahuna Burgers. Forhistorierne udspiller sig foruden Inglourious Basterds i Django Unchained og i The Hateful Eight. Og ja, Lee Donnowitz, film-producent med hang til coke i True Romance er søn af Donnie Donowitz, The Bear Jew fra Inglourious Basterds.

Kill Bill er sammen med From Dusk Til Dawn og Natural Born Killers alle film som biograferne i dette alternative univers ville vise. Skulle Butch, Brødrene Vega, Nice Guy Eddie eller Stuntman Mike gå i biografen, så ville de typisk se en film som Kill Bill. Og husk - Mia Wallace var i Pulp Fiction med i et pilot-afsnit til en serie kaldet Fox Force Five... Hele figur set-up,et i den serie som Mrs Wallace beretter om er umidskendeligt Kill Bill... Be there og be square...det hele er een stor samlet pakke fra forunderlig og dybt original instruktør.

Hvad enten der er åbenlyse referencer som til Il Grande Silenzio i The Hateful Eight, Across the 110th Street/The Graduate åbningssekvensen i Jackie Brown, kodenavnene i Reservoir Dogs fra The Taking of Pelham 1-2-3 til de mere små delikate vink som Il Mercenario i Django Unchained, Mario Bava-hilsenen i Pulp Fiction eller de to fine Psycho-skud fra samme film, så mærker man altid, at Tarantino brænder 100% for sit matariale, og at han stadig er en filminstruktør der lever for at lave film og ikke blot en instruktør der laver film for at leve.

Foruden Alfred Hitchcock og Steven Spielberg, så er QT på top-listen over mine yndlingsinstruktører, og jeg ser frem til, om han med sine sidste to film kan komme i mål med 10 ud af 10 suveræne film (i min optik)

Skriv ny kommentar: