• Jim Carrey
    30%
  • John Cleese
    19%
  • Peter Sellers
    10%
  • Dirch Passer
    9%
  • Anden komiker
    9%
  • Charlie Chaplin
    9%
  • Eddie Murphy
    6%
  • Rowan Atkinson
    4%
  • Buster Keaton
    1%
  • Jacques Tati
    1%
  • Jerry Lewis
    0%
  • Bob Hope
    0%

Stemmer i alt: 1638

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 filmz-Plimmer2 18 år siden

Nu når alle andre spørger efter andre end dem der er på listen vil jeg da lige høre hvorfor Dave Chapelle ikke kom med? Synes han er en af tidens allerbedste komikere fordi han rører ved nogle meget ømtålelige emner på en helt sublim måde.

Min stemme gik til Peter Sellers.
Gravatar

#52 filmz-michaell 18 år siden

Richard Pryor skal også nævnes!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#53 filmz-jonasgr 18 år siden

Stemte på Jerry Seinfeld. Han er simpelthen hylende morsom.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#54 Captain Vallo 18 år siden

Der var ingen tvivl i mit hjerte:
Peter Sellers.

Er i disse dage ved at gense Pink Panther filmene, og ...
Enough said!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#55 filmz-msl 18 år siden

#47, du har åbenbart ikke set alle hans film så...
Gravatar

#56 NightHawk 18 år siden

Ja, jeg undrer mig også over hvorfor Jim Carrey tager førstepladsen. "Ace Ventura : Pet Detective", var sjov fordi hele hans gimmick/crazy komik var frisk og original. Og dog... mht. det originale kan man godt stille store spørgsmål ved, om hvorvidt det nu i sidste ende ende var så synderligt originalt. Jim Carrey kopiere jo faktisk i store træk Jerry Lewis måde at spille på.

Men på det tidspunkt han blev kendt på, var det da lang tid siden man sidst havde set noget lignende.

"The Mask" og "Dumb and Dumber" er så de eneste to film udover "Ace Ventura" der, efter min mening, er sjove og hvor hans komiske gøglerdans for alvor kommer til sin berettigelse. Film som "Liar, Liar", "Bruce Almighty", "Jeg, Mig og Irene" og især "The Cable Guy" og "Batman Forever" er en blanding af patetisk hysteri og kvalmende sødsuppe når det er værst.

Derfor hvis man udelukkende skal vudere Jim Carrey ud fra hans komedier, ja så har han samlet set ikke holdt niveau i det lange løb. Hans stil er ganske enkelt for simpel og er efter min mening for unuanceret til, at ku' placere ham som "Filmhistoriens bedste komiker".

Jeg vil helt klart mene, at både John Cleese, Peter Sellers eller en som slet ikke er nævnt i pollen, Jack Lemmon bør få den ære. Der er langt mere variation over deres måde at spille på. Sellers kan spille alt, ligefra slapstick i "Pink Panther", som jeg så vil mene er de mindst sjove af hans film, til det groteske i "Dr. Strangelove" og det herligt underspillede i "The Party".

John Cleese, har dog en tendens til også at gentage sin lettere overstressede stil i sine film som man kender den fra "Halløj på Badehotellet". Cleese fordel er så at den stil, klart er at fortrække i længden frem for Carreys gentagelser. Der hvor Cleese overstråler Jim Carrey med flere længder er i "Monty Phyton" sammenhæng. Den form for absurd og variende humor har Carrey aldrig haft og vil heller aldrig få.

Jack Lemmon syntes jeg burde ha' været at finde på listen her. Hans timing og måde at spille på, med hans klassiske figur den lettere febrilske og forvirrede mand, er genial. Man kan se gode eksempler på det i bla. "The Apartment", "The Fortune Cookie", "Some Like It Hot" og i den sorte komedie "The Prisoner Of Second Avenue". En god blanding af underspil og overspil, der balancere på en knivspids. Lemmon formår dog hver gang altid, at holde tungen lige i munden.

Anywhoo...jeg endte med at stemme på anden komikker, nemlig Jack Lemmon.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

#57 18 år siden

51: "Hvorfor er Dave Chapelle ikke med?" Det vil kræve at man er bredt kendt. Nu har jeg ikke slået ham op på IMDb, men jeg har fx. aldrig hørt det navn.
Gravatar

#58 HonoDelLoce 18 år siden

#52 - enig.. Richard Pryor er i mine øjne den største mangel i denne sammenhæng.. Et geni både på scenen og på film..

Jeg ELSKER hans stand-up-stykke om afføring, der dukker op igen (i øvrigt dårligt plagieret i DK af Thomas Hartmann) ..

Og hans "partnerskab" med Gene Wilder er det bedste film-makkerpar nogensinde..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#59 enfilmnørd 18 år siden

Dave Chapelle er stand-up-komiker.
Jeg vil også gerne vide, hvorfor Dave Chapelle skulle med på listen(Man kan jo være gået glip af noget). Den eneste film jeg kan huske at havde set ham i er Mel Brooks's "Men in Tights"(Robin Hood), hvor jeg syntes han da er morsom, men ikke over gennemsnittet(han spiller Achou!).
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#60 HelmerJ 18 år siden

cleese, ingen over ingen ved siden af.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams

Skriv ny kommentar: