-
Jim Carrey30%
-
John Cleese19%
-
Peter Sellers10%
-
Dirch Passer9%
-
Anden komiker9%
-
Charlie Chaplin9%
-
Eddie Murphy6%
-
Rowan Atkinson4%
-
Buster Keaton1%
-
Jacques Tati1%
-
Jerry Lewis0%
-
Bob Hope0%
Stemmer i alt: 1638
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 filmz-Plimmer2 18 år siden
Min stemme gik til Peter Sellers.
#52 filmz-michaell 18 år siden
#53 filmz-jonasgr 18 år siden
'Cause I'm evil"
#54 Captain Vallo 18 år siden
Peter Sellers.
Er i disse dage ved at gense Pink Panther filmene, og ...
Enough said!
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#55 filmz-msl 18 år siden
#56 NightHawk 18 år siden
Men på det tidspunkt han blev kendt på, var det da lang tid siden man sidst havde set noget lignende.
"The Mask" og "Dumb and Dumber" er så de eneste to film udover "Ace Ventura" der, efter min mening, er sjove og hvor hans komiske gøglerdans for alvor kommer til sin berettigelse. Film som "Liar, Liar", "Bruce Almighty", "Jeg, Mig og Irene" og især "The Cable Guy" og "Batman Forever" er en blanding af patetisk hysteri og kvalmende sødsuppe når det er værst.
Derfor hvis man udelukkende skal vudere Jim Carrey ud fra hans komedier, ja så har han samlet set ikke holdt niveau i det lange løb. Hans stil er ganske enkelt for simpel og er efter min mening for unuanceret til, at ku' placere ham som "Filmhistoriens bedste komiker".
Jeg vil helt klart mene, at både John Cleese, Peter Sellers eller en som slet ikke er nævnt i pollen, Jack Lemmon bør få den ære. Der er langt mere variation over deres måde at spille på. Sellers kan spille alt, ligefra slapstick i "Pink Panther", som jeg så vil mene er de mindst sjove af hans film, til det groteske i "Dr. Strangelove" og det herligt underspillede i "The Party".
John Cleese, har dog en tendens til også at gentage sin lettere overstressede stil i sine film som man kender den fra "Halløj på Badehotellet". Cleese fordel er så at den stil, klart er at fortrække i længden frem for Carreys gentagelser. Der hvor Cleese overstråler Jim Carrey med flere længder er i "Monty Phyton" sammenhæng. Den form for absurd og variende humor har Carrey aldrig haft og vil heller aldrig få.
Jack Lemmon syntes jeg burde ha' været at finde på listen her. Hans timing og måde at spille på, med hans klassiske figur den lettere febrilske og forvirrede mand, er genial. Man kan se gode eksempler på det i bla. "The Apartment", "The Fortune Cookie", "Some Like It Hot" og i den sorte komedie "The Prisoner Of Second Avenue". En god blanding af underspil og overspil, der balancere på en knivspids. Lemmon formår dog hver gang altid, at holde tungen lige i munden.
Anywhoo...jeg endte med at stemme på anden komikker, nemlig Jack Lemmon.
#57 18 år siden
#58 HonoDelLoce 18 år siden
Jeg ELSKER hans stand-up-stykke om afføring, der dukker op igen (i øvrigt dårligt plagieret i DK af Thomas Hartmann) ..
Og hans "partnerskab" med Gene Wilder er det bedste film-makkerpar nogensinde..
#59 enfilmnørd 18 år siden
Dave Chapelle er stand-up-komiker.
Jeg vil også gerne vide, hvorfor Dave Chapelle skulle med på listen(Man kan jo være gået glip af noget). Den eneste film jeg kan huske at havde set ham i er Mel Brooks's "Men in Tights"(Robin Hood), hvor jeg syntes han da er morsom, men ikke over gennemsnittet(han spiller Achou!).
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#60 HelmerJ 18 år siden