• Jim Carrey
    30%
  • John Cleese
    19%
  • Peter Sellers
    10%
  • Dirch Passer
    9%
  • Anden komiker
    9%
  • Charlie Chaplin
    9%
  • Eddie Murphy
    6%
  • Rowan Atkinson
    4%
  • Buster Keaton
    1%
  • Jacques Tati
    1%
  • Jerry Lewis
    0%
  • Bob Hope
    0%

Stemmer i alt: 1638

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-bobafettich 18 år siden

Bill Murray mangler.....
Gravatar

#42 filmz-bobafettich 18 år siden

John C Reilly mangler også....Damn han er sjov.....Gilbert Grape og Boogie Nights.....
Gravatar

#43 filmz-jj-68 18 år siden

hvor er gøg og gokke ?
Gravatar

#44 morten300 18 år siden

og Matt Stone og Trey Parker? listen kunne sgu blive uendelig lang, hvis alle "komikere" skulle med
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#45 enfilmnørd 18 år siden

Hvad er det for en poll, det kan man da ikke svare på. Jeg kan i hvertfald ikke, for mange gode.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

#46 18 år siden

Det er svært at sammenligne komikere fra filmens barndom med nyere komikere. Det er vel de færeste der idag kan tæske sig på lårene af grin over Gøg og Gokke eller Chaplin. Man må dog respektere den grundsten, som de byggede.
Gravatar

#47 filmz-Disky 18 år siden

Hmm hvordan pokker kan Jim Carrey få så mange stemmer ?

I de fleste af sine film forsøger han at være morsom på en direkte tåbelig måde, både verbalt men også handlingsmæssigt.

F.eks. Ace Ventura #1 er jo direkte tåbelig (min mening)
Ace Ventura #2 har sine sjove side.

Men en af de få film hvor jeg synes han er reelt god og komisk er i 'Liar Liar' og i 'Bruce the Almighty' hvor han ikke går over gevind.

Men af de på listen stående personer er det helt klart John Cleese der er den bedste og mest morsomme person. Klart forfulgt af Chaplin/gøg og gokke samt til tider Mr. Bean
Gravatar

#48 filmz-Narniabæver 18 år siden

Eddie Murphy!
Bedst som Æsel i Shrek 1 & 2!

Hvor er Steve Carrel og Chris Rock?

"Let's call it Steve!"
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#49 loki 18 år siden

Jim Carrey er utvivlsomt den der kan få mig til at grine mest ærligt/primitivt. Bevars, hvor jeg engang ville hylde Ace Ventura og Dum og Dummere, så foretrækker jeg nu hans præstationer i Liar Liar og Bruce Almighty.

Men hans dialoger er generelt set ikke specielt intelligente e.g. verbalt slapstick. Intelligent humor finder man i f.eks. Firefly eller Farscape, men det er vist en anden snak ;-)
www.peakoil.dk
Gravatar

#50 filmz-saku 18 år siden

nu zappede jeg lige tilfaeldigvis over paa dr. strangelove, som blev sendt paa tv i dag. dette bekraeftigede mit valg af sellers.

Skriv ny kommentar: