• "Bloodsport"
    50%
  • "Universal Soldiers"
    17%
  • Anden Van Damme film
    6%
  • "Timecop"
    5%
  • "Kickboxer"
    5%
  • "The Quest - Udfordringen"
    4%
  • "Hard Target"
    4%
  • "Cyborg - Helten"
    3%
  • "Double Impact"
    2%
  • "Sudden Death: Iskold terror på overtid"
    2%
  • "Ryggen mod muren"
    1%
  • "Death Warrant"
    0%

Stemmer i alt: 1624

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 achilles 18 år siden

Bloodsport, god underholdning hvor hjernen bliver lået på standby. Var også vild med ham som knægt, og kan sagtens se nogle af hans film idag hvis lysten er der.
Gravatar

#12 Syndrome 18 år siden

#5 - Ja.. Det er faktisk ret bekymrende.. Man føler sig helt beskidt :P

Dog var det også "Bloodsport" der fik stemmen herfra.
danielbloch.dk
Gravatar

#13 jesperhp 18 år siden

Har et helt specielt forhold til filmen 'The quest', så det blev den.
Ikke mindst pga. de ædle ord (i slowmotion naturligvis) - "Geeeeeet uuuup! GEEEEEET UUUUUP!" - hvorpå Van Damme smadrer sin modstander. En pep-talk af rang!
Gravatar

#14 BevarThemsen 18 år siden

Bloodsport .. den perfekte film til en søndag med tømmermænd ..
Troen kan flytte bjerge, men den kan sgu ikke hente bajere!
Gravatar

#15 filmz-Plimmer2 18 år siden

"Very good, but brick not hit back (efterfulgt af lidt tit flexing)" Bloodsport uden tvivl. :)
Gravatar

#16 filmz-grev_michal 18 år siden

Ja der er ingen tvivl om at Jean Claude ikke er 90'ernes Lawrence Olivier f.eks , men vi har alle en eller anden genre/skuespiller som vi kan lide til trods for at den/de ikke lige er toppen af noget som helst.

For mig var det så Jean Claude & Bruce Campbell, som jeg så da jeg voksede op. Nogen har måske van diesel (oh ve oh skræk hehe) eller superhelte/latex film
Gravatar

#17 NightHawk 18 år siden

Ja jeg indrømmer gerne, at jeg har set alle film på listen og så et par stykker ud over den. Van Damme og Lundgren osv, er jo for de fleste herinde en del af ens filmhistorie og har jo så samtidigt også fungeret som en glimrende vudering skale for, om hvor vidt en film er dårlig eller go', godt spillet osv.

I gamle dage havde man jo ingen forstand på kvalitet og filmkunst, (for nu at bruge et lidt højtragende ord) og Van Damme og resten af hans kolleger, var jo nærmest at betragte som værende guder.

I dag ser jeg kun de film som nostalgi trip og istedet for at blive fænget af den kulørte action, så fungere de blot som ren underholdning for mit vedkommende. Dog skiller TimeCop sig ud ved det, at jeg stadig idag syntes det er en fed sci-fi film og samlet set også klart Van Damme's bedste skuespilspræstation.

Så den bedste film blir - TimeCop. Går da ud fra at det er det der menes i poll'en. Men ellers må Kickboxer IMO være den hådeste/mest brutale.

Sku man lave en komplet rating af de nævnte film ser listen således ud :

1. TimeCop
2. Maximum Risk
3. Universal Soldier
4. Hard Target
5. Black Eagle
6. The Quest
7. Kickboxer
8. Bloodsport
9. Double Impact
10. Ryggen Mod Muren
11. Sudden Death
12. Death warrant
13. Double Team
14. Cyborg
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#18 duuk74 18 år siden

KUMITE KUMITE
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#19 filmz-levis 17 år siden

Bloodsport & Time Cop...
Gravatar

#20 lassep 17 år siden

http://imdb.com/title/tt0089695/
No retreat, no surrender.
Kan huske at have den på betamax. Det var de gode gamle dage.

Skriv ny kommentar: