• Sharon Stone (Basic Instinct)
    25%
  • Eva Mendes (The Spirit)
    21%
  • Jeg kender ikke nogen af dem
    15%
  • Anden femme fatale
    14%
  • Laura Elena Harring (Mulholland Drive)
    5%
  • Rita Hayworth (The Lady From Shanghai)
    4%
  • Kim Novak (Vertigo)
    4%
  • Patricia Arquette (Lost Highway)
    4%
  • Faye Dunaway (Chinatown)
    2%
  • Lena Olin (Romeo Is Bleeding)
    2%
  • Kathleen Turner (Body Heat)
    1%
  • Linda Fiorentino (The Last Seduction)
    1%
  • Barbara Stanwyck (Double Indemnity)
    1%
  • Jeanne Moreau (Elevator til skafottet)
    0%

Stemmer i alt: 1078

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 myshkin 15 år siden

Kim Novak.

Ingen tvivl herfra.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#22 NightHawk 15 år siden

Det er jo nærmest umuligt at vælge iblandt så mange fremragende præstationer, men disse 10 er i mine øjne de hotteste :

1. Linda Fiorentino
2. Sharon Stone
3. Lara Flynn Boyle, (Red Rock West)
4. Lena olin
5. Patricia Arquette
6. Kim Novak
7. Barbara Stanwyck
8. Rita Hayworth
9. Kathleen Turner
10. Kim Basinger, (Final Analysis)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#23 mr gaijin 15 år siden

På listen er det for mig Kim Novak. Men ingen af de fatale damer på listen er over Lauren Bacall. Smokin'.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#24 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg synes at Patricia Arquette var hot i sine unge dage. Nu er hun det ikke ligefrem. Af de kvinder der bliver nævnt der ved jeg ikke rigtig hvem jeg skal stemme på. De er på sin vis på hver deres måde fantastiske. Jeg synes også det er lidt svært at skulle vurdere på tværs af generationer.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#25 LasseUk 15 år siden

Jeg stemte på 'anden' og må i den forbindelse indrømme at jeg er en smule skuffet over at Sean Young mangler. Hendes rolle i Blade Runner er stadig, for mig, indbegrebet af femme fatale.
"At last we meet for the first time, for the last time"
Gravatar

#26 filmz-Bruce 15 år siden

Jeg tror ikke begrebet femme fatale forståes ens.

A femme fatale is an alluring and seductive woman whose charms ensnare her lovers in bonds of irresistible desire, often leading them into compromising, dangerous, and deadly situations. She is an archetypal character of literature and art. Her ability to entrance and hypnotize her male victim was in the earliest stories seen as being literally supernatural, hence the most prosaic femme fatale today is still described as having a power akin to an enchantress, vampire, female monster or demon. The ideas involved are closely tied to fears of the female witch and misogyny. The femme fatale "remains an example of female independence and a threat to traditional female gender roles".

Greta Garbo og Gene Tierney er ihvertfald også oplagte kandidater. Få har som Greta Garbo, kunnet karakteriseres som en femme fatale, både på lærredet og udenfor.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 filmz-jonasgr 15 år siden

Kim Basinger er også en god kandidat, f. eks. i L.A. Confidential. Jeg synes så bare ikke at hun er speciel hot :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#28 NightHawk 15 år siden

# 27 -

Så tjek hende ud i "Final Analysis". Der er hun god damn smoking hot. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#29 Riqon 15 år siden

# 28 -

Så tjek hende ud i "The Getaway". Der er hun ... nøgen ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#30 filmz-Utyske 15 år siden

#29 -

Men er filmen ikke noget frygteligt bras? :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: