• Begge formater er lige gode
    50%
  • Intet slår en god film
    37%
  • Tv-serier er bare superb
    13%

Stemmer i alt: 1249

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Ispep 10 år siden

Begge formater er lige gode. Eller det er de blevet med tiden.

Så jeg behøver ikke foretrække det ene over andet.
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 10 år siden

BN (7) skrev:
Jo, det er endnu bedre at fortabe sig selv i en god film på 3-4 timer! ;-) ... Jeg har aldrig kunnet (og kommer aldrig til at) forstå dem, der kalder sig filmelskere, men som ikke bryder sig om lange film, idet de klager over længden på gode/fantastiske film.

I så fald - hvorfor stoppe ved de 3-4 timer? Jeg har ganske vist kun set et par enkelte film over 4 timer, men de har da været det værd.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 BN 10 år siden

X&O (8) skrev:
Hollywood-film som vel er dem størstedelen af os ser flest af, er tilgengæld også blevet markant dårligere de seneste år. Og med dårligere mener jeg uoriginalt og lavet efter samme tåbelige opskrift.

Det kan man da kalde noget af en generalisering!

Jeg er enig med dig, når det gælder mange af de blockbuster-film, der er stilet til nutidens ungdom. Men "markant dårligere" er ikke just en betegnelse, jeg vil hæfte på film som f.eks.:

The Tree of Life
The Bourne Supremacy
Walk the Line
The Lord of the Rings: The Return of the King
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Inception
Batman Begins
The Dark Knight Rises
The Dark Knight
Minority Report
Kingdom of Heaven - Director's Cut
Drive
The Artist

Og selv i det tilfælde, at blandt de nævnte film skulle være nogle, man finder dårlige eller middelmådige, så har jeg mildest talt svært ved at se, at de alle skulle være lavet efter "samme tåbelige opskrift".
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#14 BN 10 år siden

Ispep (10) skrev:

Hvem klager over længder og lange film? Der er forskel på kritikken man giver tilkende.

Det har jeg da set mange der gør, og altså vel at mærke i forbindelse med film de ellers godt kan lide. Bemærk at ordene ikke er rettet mod Mikkel Abel, men blot er en generel betragtning.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#15 Ispep 10 år siden

Der er mange gode film, hvis man, tror jeg, opsøger de rigtige. Det er ikke sikkert X&O gør?

Det har jeg ikke observeret.
Gravatar

#16 Kruse 10 år siden

Det eneste "problem" jeg har med lange film, er at det kræver noget mere planlægning at få tid til at se end en film på ca. 2 timer.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17 Mikkel Abel 10 år siden

Kruse (16) skrev:
Det eneste "problem" jeg har med lange film, er at det kræver noget mere planlægning at få tid til at se end en film på ca. 2 timer.

Lige præcis det samme hos mig. Det vil altså bare altid være lettere, at kaste sig ud i en film på to timer fremfor fire.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18 Ispep 10 år siden

Sandt Kruse. Længde er dog for mig underordnet hvis en film kan bære at være 3-4 timer lang eller mere. Det er ikke mange der formår det.
Gravatar

#19 Kruse 10 år siden

Ja, det afhænger jo ganske enkelt af filmens kvalitet. Jeg har set film på under 90 minutter der føltes længere end "Once Upon a Time in America", som ellers har en spilletid på omkring de 4 timer.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#20 Geekalot 10 år siden

Bruno (5) skrev:
"Begge formater er lige gode".

For 10-20 år siden, var det udsagn ikke sandt, men i dag er produktionsværdien af tv-serier på niveau med film.

ikke sikker kim et eller andet vil give dig ret der eller .. :)

Skriv ny kommentar: