-
Begge formater er lige gode50%
-
Intet slår en god film37%
-
Tv-serier er bare superb13%
Stemmer i alt: 1249
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
Stemmer i alt: 1249
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 Pécuchet 10 år siden
Forholder det sig i så fald anderledes med film? Du har muligvis en pointe i forhold til derivative sitcoms, men jeg har svært ved at se, hvordan man kan afskrive en serie som f.eks. Northern Exposure, hvis man kun har set et par afsnit (eller endda en hel sæson).
#32 BN 10 år siden
Jeg kan naturligvis kun tale for mig selv, og det er dét jeg gør:
Hvis ingen af personerne i en serie siger mig noget, hvis jeg ikke på nogen måde er nysgerrig efter/interesseret i, at se hvordan det videre skal gå dem, hvis både hovedplottet og eventuelle sideplots simpelthen bare ikke fanger mig, hvis jeg måske ovenikøbet irriteres over indholdet af serien, foruden seriens stil og hvadsomhelst andet man nu måtte kunne nævne ... og jeg har det sådan efter 2-3 afsnit, ja, så gider jeg altså ikke spilde min kostbare tid på at se mere.
#33 MallePalle 10 år siden
Gossip Girls, Sex and the city, Entourage, Roswell, Hope and Faith.
Tror næsten serier vinder.
#34 Mikkel Abel 10 år siden
Hmmmm....... Hvilke film kan du så lide?
#35 the_paki_don 10 år siden
Hvorfor TV-serier er fede:
Afsnittene er typisk på en længde, så man kan planlægge ens tid rundt omkring dem uden at investere for meget tid. Der er afsnit, der varer 22 minutter og helt op til halvanden time, så der er stor alsidighed.
Der er større mulighed for at skabe en dyberegående historie, da man har adskillige sæsoner til at udforske karakterer og situationer.
Hvorfor TV-serier ikke er så fede:
Man kan risikere, at en serie bliver aflyst, før historien er afsluttet.
Nogle gange forekommer det mig, at det ikke er forudset, hvordan historien skal afsluttes, da man kører serien videre pga. popularitet og ikke, fordi historien har brug for at være så lang. Det synes ærgerligt, da det føles som om, at man ser en historie, der ikke har meget formål efter et stykke tid.
Hvis man ikke er med fra starten og skal se serien på et senere tidspunkt, så synes det uoverskueligt at komme i gang med historien. Jeg har endnu ikke startet på Breaking Bad, fordi jeg ved, at jeg skal igennem 5 sæsoner...
Hvorfor film er fede:
Film kan oftest afslutte en historie på to timer.
Stadigvæk større budget end fjernsyn til at skabe sine værker.
Hvorfor film ikke er fede:
Nogle film kan synes at have underbyggede karakterer, da filmmagerne prioriterer tiden forkert i en film.
Det kan være meget svært for mig at se en film, da jeg ikke kan lide at afbryde en film/se den i flere bidder, så jeg ender med ikke at se særlig mange film derhjemme, da jeg har mange ting, der kan distrahere mig (internet, PS3, Xbox 360... serier!)
Jeg synes, at begge ting er fantastiske, men kan ikke finde en overordnet konge, så jeg valgte at sige, at begge formater er lige gode. :)
#36 Ericmase 10 år siden
Rettet ;-)
#37 MallePalle 10 år siden
Well...hvad mener du? Nye eller gamle?
#38 MallePalle 10 år siden
Det syntes jeg nu ikke. Den eneste jeg har set er LOST og den var for uhyggelig til mig :D
#39 Mikkel Abel 10 år siden
Bare nogle decideret titler? :)
#40 MallePalle 10 år siden
Nye film: Wall.E, Horrible Bosses, Due Date
Ellers kan jeg godt lide disney