• Sean Connery
    47%
  • Daniel Craig
    29%
  • Pierce Brosnan
    12%
  • Roger Moore
    8%
  • Timothy Dalton
    2%
  • George Lazenby
    2%

Stemmer i alt: 1579

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 moulder666 12 år siden

BN (7) skrev:
Min rangering af de foreløbigt 6 Bond-skuespillere (parodier og tv-produktioner ikke medregnet):

Hvordan kan du sætte Timothy Dalton så højt, og på samme tid sige, at parodier ikke er medregnet? :P

Hehe - nu får vi se efter næste weekend, om Daniel Craig kommer til at ligge højere end Sean Connery - som den står lige nu:

1: delt mellem Daniel Craig og Sean Connery
3: Roger Moore
4: George Lazenby
5: Pierce Brosnan
6: Timothy Dalton
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#12 Mads47 12 år siden

Min nr.1 er Sean Connery. Der er bar igen vej uden om det. Sådan hade jeg det da efter at have genset Dr.No og From Russia with Love fornyligt :)

knipsknips (2) skrev:
Jeremy Renner er amerikaner. James Bond er Brite.

Faktisk er James Bond halv Scotte og halt sweitzer, det er han i ihvertfald i bøgerne.
Så han er ikke 100% Brite :)
Gravatar

#13 BN 12 år siden

moulder666 (11) skrev:
Hvordan kan du sætte Timothy Dalton så højt, og på samme tid sige, at parodier ikke er medregnet? :P

Haha ... DU skulle snakke!

Du sætter reelt Roger Moore på en andenplads (når du lader Craig og Connery dele førstepladsen), og det på trods af, at Roger Moores Bond-film ofte ligner rendyrkede komedier, og at Roger Moores konstante selvironiske attitude (som kun er fraværende i få af filmene) er som taget ud af en Peter Sellers-komedie ('Den Lysrøde Panter' o.lign.)

Biler, der vender sig en omgang i luften tilsat en "sjov" lydeffekt. Et falsk lig, der dukker op af en kiste og kaster med knive, for derefter at synke tilbage i kisten, da han selv bliver ramt og dræbt af Bonds kniv. (Det lyder jo som noget fra 'Den Lyserøde panter', hvor en masse agenters drabsforsøg mod inspektør Closeau også fremstår som én stor joke.) Bond, der kører i land med sin ubåds-lignende sportsvogn og ruller vinduet ned og smider en fisk ud. En due, en hund og en masse mennesker, der spærrer øjnene op ved synet af Bond, der kørende i en gondol på luftpuder ruller henover Markuspladsen i Venedig. De mange fjollede indslag med Jaws ... Listen er uendelig.

Hvem sagde parodi? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 moulder666 12 år siden

BN (13) skrev:
Haha ... DU skulle snakke!

Hvem sagde parodi? ;-)

Så sandt, så sandt. Men selvom mange af Roger Moore-filmene var - well - ufatteligt urealistiske, (især med Jaws) er det stadig nogle af dem jeg kan huske. Timothy Dalton, for mig, (det er vigtigt at skrive, at det er en personlig holdning, har jeg set i en tidligere tråd ;-) står mest for manglende personlighed og derudover kan jeg ikke engang komme på hvilke film han var med i!

Det kan muligvis tilskrives dårlig opdragelse...men sådan er der så meget.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#15 Riqon 12 år siden

Jeg må være én af de få, som syntes rigtig godt om Roger Moore.

hellerup (3) skrev:
irlænder

Irer.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16 The Insider 12 år siden

Der er pudsigt nok ikke én eneste af dem, jeg ikke kan lide. Jeg synes, de alle har nogle særlige kvaliteter. Jeg valgte i sidste ende Lazenby, fordi det er min favorit af filmene.
War. War never changes.
Gravatar

#17 Ispep 12 år siden

Craig og Dalton vil også være de bedste for mig. Den svageste er nok Lazenby.
Gravatar

#18 Slettet Bruger [2522835506] 12 år siden

The Insider (16) skrev:
Jeg valgte i sidste ende Lazenby, fordi det er min favorit af filmene.

Han var også en god Bond, synd det kun blev til en film, men det var vist hans egen skyld.
Gravatar

#19 The Insider 12 år siden

Yup!
War. War never changes.
Gravatar

#20 Slettet Bruger [2534451227] 12 år siden

Skriv ny kommentar: