• Sean Connery
    47%
  • Daniel Craig
    29%
  • Pierce Brosnan
    12%
  • Roger Moore
    8%
  • Timothy Dalton
    2%
  • George Lazenby
    2%

Stemmer i alt: 1579

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Batsy 12 år siden

Jeg stemte på Sean, han er umiddelbart min favorit, med tæt løb af seje Daniel.

Tom hardy skal være den næste!

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#22 BN 12 år siden

moulder666 (14) skrev:
selvom mange af Roger Moore-filmene var - well - ufatteligt urealistiske

Det meget urealistiske har jeg ingen problemer med - det er alle James Bond-film, omend i forskellig grad. Nej, det er komedie-elementet der trækker ned for mit vedkommende; ikke isoleret betragtet, men når jeg skal sammenligne med de andre Bond-skuespillere, og med hvordan jeg foretrækker at James Bond bliver fremstillet.

Jeg har skam følt mig fint underholdt af Roger Moores Bond-film, ja, har et par enkelte gange endda været lettere imponeret af et par overraskende detaljer i mandens skuespil. Men derfra og til at gøre ham til den andenbedste Bond-skuespiller, er der nu alligevel et langt stykke vej. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 Takfornu 12 år siden

1) Sean Connery
2) Daniel Craig

Hvis de andre skal med ...

3) Timothy Dalton
4) Pierce Brosnan
5) George Lazenby, men filmen er faktisk en af de bedste Bond Film imo :)
6) Roger Moore
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#24 BN 12 år siden

Navarre3 (23) skrev:
5) George Lazenby, men filmen er faktisk en af de bedste Bond Film imo :)

Ja, det synes jeg også; især på grund af slutningen, hvor Bond
for første gang nogensinde fremstår som et menneske med følelser, ja, fremstår svag og sårbar (altså i modsætning til hans ellers altid kølige og selvsikre facade). Tænk sig! Bond indhentet af en af livets realiteter (døden) og agentjobbets skyggeside!

Af alle slutninger på en Bond-film, er dette den mest atypiske, og den efterlader mig med en klump i maven med sin stilfærdighed og med John Barrys musik, der er fuldstændig neddæmpet, samt slutbilledet af skudhullet i bilens forrude, ovenpå hvilken slutteksten "Made by EON productions ..." placeres.

her er slutscenen:
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 Takfornu 12 år siden

# 25 - Helt enig :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#26 Riqon 12 år siden

Dick Taid (20) skrev:
http://sproget.dk/lookup?SearchableText=irl%C3%A6nder

Hell no! Bare fordi alle laver samme fejl, så bliver det ikke en del af sproget! ... eller det gør det åbenbart ...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#27 Twister 12 år siden

For mig er det Timothy Dalton. Har altid synes at The Living Daylights er en fantastisk Bond film (omend ikke min favorit) og Licence to Kill er en meget (måske den mest) undervurderet Bond-film. Dalton er præcis den type bond som jeg foretrækker. Alvorlig, mørk, sørgmodig og han hader til tider hans job. Han udstråler på mange måder den samme vrede og hårdhed som Craig gør idag, men på en mindre fysisk og mere underspilet måde samtidig med at Daltons Bond tilmed også har bevaret gadgets uden at gøre dem komiske og gakkede. For mig at se er Dalton også klart den skuespiller der bedst fanger den version af Bond som Ian Flemming oprindeligt skrev. Dermed ikke sagt at dette nødvendigvis eren god ting på film, men det falder lige i min personlige smag.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#28 Twister 12 år siden

moulder666 (11) skrev:
Hvordan kan du sætte Timothy Dalton så højt, og på samme tid sige, at parodier ikke er medregnet? :P

Fordi Timothy Dalton er genial i rollen. Og hans film er da de Bond-film der mindst minder om parodier. Som jeg skrev ovenover er han for mig at se klart den Bond der mest minder om originalmaterialet. Samtidig er han også den der tog rollen mest seriøs (efter hvad jeg kan læse mig til). Han læste samtlige bøger som forberedelse til rollen og citerede ofte Flemmings værker under optagelserne når karakteren skulle diskuteres. Derudover klarede Dalton også langt de fleste af sine stunts selv, hvilket også giver ekstra respekt i min bog.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#29 Twister 12 år siden

BN (13) skrev:
Roger Moores Bond-film ofte ligner rendyrkede komedier, og at Roger Moores konstante selvironiske attitude (som kun er fraværende i få af filmene) er som taget ud af en Peter Sellers-komedie ('Den Lysrøde Panter' o.lign.)

Enig!
Gravatar

#30 Adagio 12 år siden

Bedste James Bond er (som poll'en tydeligt viser) klart Sean Connery. Jeg er dog chokeret over at de sidste to "James Bond" har fået så mange stemmer, da de har IMHO without doubt været de værste

1. Sean Connery
2-4. Roger Moore, Timothy Dalton, George Lazenby
5. Pierce Brosnan
6. Daniel Craig

Skriv ny kommentar: