• Christian Bale
    79%
  • Michael Keaton
    15%
  • Adam West
    4%
  • Val Kilmer
    1%
  • George Clooney
    1%

Stemmer i alt: 1535

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 Lord Beef Jerky 11 år siden

BN (77) skrev:
Vores egen tråd? Hvad er det for en? Vi har ikke vores egen tråd, ligesom du og andre, der også indimellem kommer ind på afledte emner, heller ikke har JERES egen tråd.

Er du blevet senil?! "The epic battles of BN and Ispep" på tagwallen. I to er blevet smidt derhen en gang eller to før.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#82 Ispep 11 år siden

Senil eller blot moden? :0
Gravatar

#83 Lord Beef Jerky 11 år siden

Overmoden!!!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#84 BN 11 år siden

Ispep (80) skrev:
alder har intet med sagen at gøre og giver ligeledes et uklart billede af hvad du synes.

Sludder og vrøvl. Min pointe er den mest rørende enkle og logiske i hele verden:

Spielberg lavede ikke sine bedste film, da han var ung, men i en moden alder (læs: da han var blevet lidt ældre). Det handler ikke om, hvorvidt filmene er "modne" eller ej - det handler om mandens alder, og ikke spor andet.

Han debuterede (som 25-årig) med sin første biograffilm 'Duel' i 1971 (den var oprindelig lavet til TV, men endte altså i biograferne), og det var mens han stadig var en yngre mand i tyverne og trediverne at han lavede eksempelvis 'Jaws', 'Close Encounters of the Third Kind', 'Raiders of the Lost Ark' og 'E.T.'

Da han kom i 40'erne, lavede han 'Empire of the Sun', og da han var på vej mod de 50 år (nærmere bestemt da han var 47), udsendte han 'Schindler's List'. Og han var henholdsvis 52 og 56, da han udsendte 'Saving Private Ryan' og 'Minority Report'. Denne alder kaldes "en moden alder" (ordnet.dk: "en alder hvor man ikke længere er ung")

Vi tager lige den klassiske betydning:

"menneske: som er ude over barnealderen og den første ungdom (men endnu ikke blevet gammel)"

Ispep (80) skrev:
Desuden, så har han i 1987 lavet den seriøse Solens Rige, hvilket endnu engang understreger, at du ikke blot kan referere til alderen alene, altså det faktum, at han er blevet ældre. Du foretrækker hans mere seriøse film, som hans karriere har budt på. Og ikke hans film på ældre dage.

Han var 41 år i 1987 - ergo var han jo ude over sin første ungdom, men endnu ikke gammel. Jeg har aldrig sagt talt om hans "ældre dage" - jeg har udelukkende talt om "den modne Spielberg" opg "hans LIDT ældre dage", hvilket ifølge normal dansk sprogbrug henviser til, at man ude over sin første ungdom, at man er blevet "LIDT ældre".

Ispep (80) skrev:
Mig bekendt, så laver Spielberg STADIG fjollede film som Tintin (m.fl.)

No shit?

Hvad var det lige jeg skrev?

BN (66) skrev:
Den modne Spielberg laver jo også rent eventyrlige film og lette, naive film; såsom War Horse og Tintin, film som der ikke er noget specielt modent over ... hvis altså dét havde været min pointe med vendingen "den modne Spielberg".

Jeg satte lige fra starten "den modne Spielberg" i kontrast til "hans unge periode":

BN (54) skrev:
Kort sagt: Giv mig den modne Spielberg. Hans unge periode med kulørt action og eventyr var bestemt ofte utroligt kreativ og givende. Men det er efter min mening med de ovennævnte film han gik hen og blev virkelig interessant som filmskaber.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#85 Bandalia 11 år siden

BN (84) skrev:

Spielberg lavede ikke sine bedste film, da han var ung, men i en moden alder (læs: da han var blevet lidt ældre).
Jeg synes nu hans film Firelight (hvad der er tilbage af den) var ret god af en 15 årige...
Jeg kender intet dårligt, for jeg ved ikke hvad det er...
Gravatar

#86 Ispep 11 år siden

BN (84) skrev:
Min pointe er den mest rørende enkle og logiske i hele verden

Du har humor. Tingene er nemlig altid rørende enkle og mest logiske i hele verden, når du er involveret :D Tværtimod har du ofte en utrolig evne til at overkomplicere selv de mest simple ting.

Jeg kan se vores egen tråd er lukket, så jeg kunne desværre ikke flytte debatten et mere passende sted.

BN (84) skrev:
Det handler ikke om, hvorvidt filmene er "modne" eller ej - det handler om mandens alder, og ikke spor andet.

Og det er altså bare noget værre sludder, BN.

Sådan kan jeg bedst lide Spielberg: da han fyldte 30 år. Han var også god da han blev 41. Endnu bedre da han var 58. Fantastisk, da han fyldte 60 år. Jeg kan lide ham LIDT ældre, og så kan jeg lide ham MEGET ældre, men han var egentlig også en vildbasse som ung, og så var han sgu også useriøs som MEGET ældre.....lidt ældre, lidt ung, meget ældre, meget ung... jeg foretrækker den lidt ældre/moden, men mest den MEGET ældre Spielberg (på nær når han er useriøs).... så giv mig den lidt-meget-mellem-ældre Spielberg, så er jeg glad.... FORSTÅR DU HVAD JEG SIGER?
Gravatar

#87 Riqon 11 år siden

the_paki_don (18) skrev:
At Conroy så ikke ændrer sin stemme, kunne man sagtens argumentere for sløset arbejde fra hans side af.

Conroy sløset? SLØSET?! :-O

Se et hvilket som helst afsnit, og du vil bemærke at der er meget stor forskel på Bruce's og Batmans måde at snakke på. I tillæg skal det siges, at hverken Batman-stemmen eller Bruce Wayne-stemmen er Conroy's egen måde at snakke på, men at Batmans stemme ligger nærmest, fordi "Bruce Wayne er den falske facade" ifølge Conroys fortolkning.

the_paki_don (24) skrev:
Okay, fedt, der er en forskel. Ignorer mit første indlægs kommentar om Conroy og især hans sløsethed. :)

Ville jeg gerne, men så havde jeg jo ikke kunnet indskyde kommentaren om Bruce Wayne :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#88 the_paki_don 11 år siden

Riqon!

Når jeg siger noget, hvor jeg enten er dum eller tager fejl, så giv mig lov til at stå i skammekrogen i fred! :D
Gravatar

#89 Riqon 11 år siden

#88 -

It's okay. After all, "why do we fall?" :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#90 BN 11 år siden

#86:

Jeg har lige lavet en ny tråd til os:

http://filmz.dk/forum/tagwall/traaden-til-de-lange...

http://beautifulnight.aurovine.com/

Skriv ny kommentar: