-
Socialdemokraterne15%
-
Venstre13%
-
SF11%
-
Liberal Alliance10%
-
Ved det ikke endnu10%
-
Enhedslisten9%
-
Dansk Folkeparti9%
-
Radikale9%
-
Gider ikke at stemme4%
-
Stemmer blankt4%
-
Konservative3%
-
Har ikke stemmeret2%
-
Kristendemokraterne0%
Stemmer i alt: 2137
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 MadMartigan 13 år siden
Har de blå regeringer de sidste 40 år betalt af eller øget udenlandsgælden, mere eller mindre end de røde regeringer?
#32 Hr. Nielsen 13 år siden
Er det ikke netop derfor man forringer efterlønnen og sætter pensionsalderen op, for at vi alle skal arbejde LIDT mere måske, eller tager jeg helt fejl af det? Løkke har jo i øvrigt udtrykt det samme ønske, at vi skal arbejde mere.
#33 MadMartigan 13 år siden
Nu holder vi os lige til det med udenlandsgælden.
Hvis udenlandsgæld, rettede Schlüter regeringen så op på?
#34 Bruce 13 år siden
Så kan man fortsætte nok så meget med at foretage offentlige investeringer, for at udsætte krisen og forsøge sig med 12 minutters mere arbejde. 12 minutter, til hvad og hvorfor? Så man kan tørre hinanden mere i røven i den offentlige sektor, mens man kan fyre flere i den private. Der er grænser for, hvor meget man kan pisse i bukserne for at holde på varmen.
Danskerne er totalt ude af trit overfor globaliseringens omkostninger for vores fremtidige velfærd. Det er SLUT med velfærd som vi kender det. Men lev i drømmeverdenen. Sæt skatterne op og tro man med tiden kan plukke hår af en skaldet. Lavere arbejdsomkostninger er en uomtvistelig nødvendighed for at stoppe for, at arbejdet overtages af udlandet og af udlændinge.
Men lad os nu bare prøve med 12 minutter mere, løfte i flok og hvad man ellers vil forsøge sig med af krampagtige latterligheder.
#35 Hr. Nielsen 13 år siden
Må jeg være fri tak, sikken en arrogance og nedgørende kommentar Bruce. HVis du tror det er det 'vi' laver, så skulle du måske komme et smut forbi og få dig en øjenåbner. Faktisk har jeg i mange år arbejdet hårdt og psykisk opslidende, for at du og dine børn kan færdes mere fredeligt, passe dit arbejde uden at skulle bruge for meget tid der forstyrrer dette, så dem i den private sektor netop har overskuddet til at tjene pengene hjem til landet (og dem selv!)
Så med andre ord, så har mange års borgerlig styre altså fejlet?
#36 MadMartigan 13 år siden
Hvorfor svare du ikke bare på spørgsmålet, om hvem der har øget vores udenlandsgæld, de sidste mange mange mange år, istedet for at snakke i øst og vest?
#37 Hr. Nielsen 13 år siden
#38 Hr. Nielsen 13 år siden
#39 MadMartigan 13 år siden
Hvad Anker Jørgensen så afleverede til Schlüter, kan du selv lede efter. Så det jeg påstår i #28 og du siger ikke passer i #29, det vil jeg gerne have en begrundelse for, hvorfor det ikke passer?
#40 Bruce 13 år siden
Nej det tror jeg ikke. Jeg har ingen grund til at tro, at folk skulle arbejde mindre godt i det offentlige, det er blot ikke den offentlige sektor, som er løsningen på krisen eller de problemer, som Danmark nu står overfor.
Jeg henviser til de løsninger, som rød fløj åbenbart tror kan få os ud af krisen og det er bl.a. fremrykning af offentlige investeringer, for at holde 10-20.000 ekstra på jobmarkedet i en overgang. Og så henviser jeg til planer om mere velfærd, hvilket jeg mener er totalt ude af proportioner, hvad angår virkelighedssans omkring globaliseringens indretning. [/quote]
Det burde ikke komme som en overraskelse for dig, at det er det jeg mener. Jeg har brugt lang tid på at kritisere, hvorledes man ikke lyttede til Velfærdskommissionens forslag og bare lod stå til i gode tide og dermed undgik at lave de nødvendige reformer for fremtiden.
Men hvis du mener, at oppositionen dermed ville have gjort det anderledes, så lad mig skuffe dig, for der var kun enstemmige skrig om mere velfærd og den borgerlige regerings massakrering af velfærdssamfundet fra den front.