-
Socialdemokraterne15%
-
Venstre13%
-
SF11%
-
Liberal Alliance10%
-
Ved det ikke endnu10%
-
Enhedslisten9%
-
Dansk Folkeparti9%
-
Radikale9%
-
Gider ikke at stemme4%
-
Stemmer blankt4%
-
Konservative3%
-
Har ikke stemmeret2%
-
Kristendemokraterne0%
Stemmer i alt: 2137
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 frahm-2 13 år siden
Når det så er sagt, så har VK nogle fine planer med hensyn til reformer der kan fremtidssikre dansk økonomi. Deres planer er ikke perfekte, men ideerne er fine nok. Til gengæld har de så godt som ingen initiativer til at skabe vækst. Det har S-SF til gengæld. Deres plan om at fremrykke offentlige investeringer er heller ikke helt dårlig. Ved at fremrykke anlægsinvesteringer, skaber man øget omsætning blandt de private bygherrer, som derved skaber flere jobs og praktikpladser. Det vil i sig selv være en kæmpe gevinst for statskassen og der er jo tale om investeringer, som alligevel skulle foretages og hvem her kan ikke nævne minimum én skole som godt kunne trænge til besøg af nogle håndværkere.
Jeg stemmer radikalt fordi jeg stoler på at de kan være primusmotor for at skabe et alternativ, der blander begge planer.
Det lyder da som om du godt kunne stemme radikalt :)
#42 Slettet Bruger [722475931] 13 år siden
Det lyder som om, at du slet ikke har læst hvad jeg har skrevet. :)
#43 frahm-2 13 år siden
Jeg valgte bare at læse meget selektivt i dine indlæg.
#44 Slettet Bruger [722475931] 13 år siden
Så, du satser på at blive politiker? :)
#45 Gridlock 13 år siden
Et er problemet er at kronen ikke er vores egen vores åh så intelligente politikere har valgt og binde den til Euroen og de lande der lige nu har euroen er i DEN GRAD på spanden.
Så vidt jeg ved har både Grækenland og Italien Euroen og de er i KÆMPE finansielle problemer, dermed hvis de går konkurs hiver de Danmark, og alle andre lande der selv om de ikke har gået over til euroen har valgt og binde deres valuta til den, med sig i faldet.
Hvilke bringer mig frem til hoved problemet EU.
EU startede (så vidt jeg er orienteret) so en forening der skulle hjælpe med handel rundt i medlems landene.
Uheldigvis er EU vokset i sådan en grad at det nu har udviklet sig til en slags kongedømme over alle medlems lande hvor de borger der ikke er politikere og dermed sider nede i EU ikke har en skid og skulle ha sagt.
Det ville som men nok ikke være så slemt hvis vi havde mulighed for og stemme hvilke politikere vi ville ha ind og repræsentere os i EU og dermed være med til og bestemme hvilke vej vores land skulle gå.
Desværre er det heller ikke længer en mulighed da det tidligere er blevet vist at dem der egentligt styre EU er buisness EU.
Der var et forslag om at i år 2020 skulle de fleste fossile brændstoffer være ude af brug til fordel for mere grønne af slagsen.
Et ok forslag men det blev øjeblikkelig slået ned af Buisness EU der bestemt ikke ville høre om sådan et tåbeligt forslag.
I en ideelt forsamling, ville der være blevet sagt "synd for jer sådan bliver det og i har bare og makke ret diverse firmaer er til for kundernes og borgernes skyld ikke omvendt, punktum og hvis i truer med og flytte til udlandet gør i bare det så cutter vi blot al handel med jeres firmaer hvilke vil få jer til og gå konkurs længe inden vi knækker.
Sådan ville det ha været i en ideelt forsamling med da dette ikke er en ideelt forsamling var resultatet helt en anden i stedet for synd for jer blev der sagt: Nå det kan i ikke li? Jamen undskyld selvfølgelig dropper vi med det samme forslaget og vi skal nok lade være med og forslå noget så tåbeligt igen, vi ved jo alle at forbrugerne og borger eksistere for jeres skyld og at de bare har og makke ret for ellers.
Hvis der er brug for en forandring så er det at EU skal ha et KÆMPE hak ned af så det bliver til det det engang var en forsamling der kun holder sig til og hjælpe til handel mellem landene og måske lidt støtte fra tid til anden og det er det intet andet.
Lad de individuelle lande styre dem selv og selv bestemme deres egen politik ikke en eller anden fyr eller kvinde der aldrig har sat fod eller har sat sig ind i de behov de lande hans eller hendes beslutninger har konsekvenser for.
#46 Patriarch 13 år siden
Vi er ikke i recession, selvom rød blok havde regnet med det. Men derudover har du ret. Det der er brug for nu er skattelettelser. Om man så skal have sparet op før man kan give dem er så noget andet. Det lader jo til at der kan komme penge i kassen netop ved at give lettelser.
#47 MadMartigan 13 år siden
#48 frahm-2 13 år siden
OK. Fair nok. Vi kom åbenbart ud af recession i går: TV2 finans
Men der løb jeg DHL staffet, så jeg havde ikke lige haft tid til at følge med. Så lad mig ændre det til: Nu hvor væksten er minimal.
Desuden vil jeg også lige gøre opmærksom på, at skattelettelser naturligvis ikke alene sætter gang i væksten og i det klima vi er i, i øjeblikket så tror jeg faktisk ikke at skattelettelser vil være særligt effektive, da folk nok vil bruge de ekstra penge på opsparing. Det kunne dog være rart med lidt penge på kistebunden til andre vækstinitiativer dog.
#49 Patriarch 13 år siden
Bestemt :)
#50 Riqon 13 år siden