• Socialdemokraterne
    15%
  • Venstre
    13%
  • SF
    11%
  • Liberal Alliance
    10%
  • Ved det ikke endnu
    10%
  • Enhedslisten
    9%
  • Dansk Folkeparti
    9%
  • Radikale
    9%
  • Gider ikke at stemme
    4%
  • Stemmer blankt
    4%
  • Konservative
    3%
  • Har ikke stemmeret
    2%
  • Kristendemokraterne
    0%

Stemmer i alt: 2137

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 Patriarch 13 år siden

Ja, og så to timer med kun 4 politikkere.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#62 Bony 13 år siden

Patriarch (61) skrev:
Ja, og så to timer med kun 4 politikkere.

Hvem?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#63 Moog 13 år siden

#57 Ø er et meget mærkeligt parti, det består nærmest kun af gamle mænd og unge kvinder, lidt skummel :)
http://enhedslisten.dk/Politikere/Kandidater

Spøg til side hælder jeg mod Liberal alliance med et meget spinkelt håb om en VIRK regering med Vestager som statsminister.

S og SF's ide om hvordan vi skal rette op på økonomien er helt hen i vejret:

1. øger vi arbejdstiden er det kun folk på timeløn det går ud over, altså oftest dem der tjener mindst. Mig selv for eksempel er funktionær ansat, dvs. det hedder ikke 37 timer men varier meget. Det kommer ikke til at ændre en fløjtene fis hos mig at der bliver lavet en aftale med Harald Børsting.
2. Dem der tjener mange penge arbejder også langt mere end 37 timer om ugen allerede...
3. Skal de offentlig ansatte også arbejde 1 time mere og hvem betaler den ekstra løn?
4. Hvad er aftalen egentlig overhovedet? Skal de timelønnede arbejde længe om onsdagen, mister de en uges ferie eller arbejder de til 16:12 hver dag?

Enhedslisten lever i en helt anden verden hvor de stadig er hidsige på de farlige multinationale selskaber der "ikke betaler skat"???
1. Jo Johanne det gør de, i Danmark betaler selskaber skat af overskud lad os tage McD som eksempel, de har haft overskud siden 2007 og betalt skat deraf, vi kan jo ikke lave specielle regler for de multinationale så de skal betale skat af omsætning bare fordi man af idelogisk årsag er sure på de store farlige selskaber.
2. Hvis de forlader landet så ryger der mange arbejdspladser, arbejdspladser der bliver besat af folk der betaler skat af deres løn...

Og så har de jo ellers bare deres standardløsning, "mere i skat".

De radikale er meget fornuftige, ind til videre støtter de dog tosserierne fra S og SF, jeg håber dog stadig på en VIRK sammensætning, og der er Vestager jo en fremragende kandidat som statsminister, hun er jo utrolig skarp, velformuleret og ikke bange for at tage den rigtige beslutning selv om den er upopulær.

På sigt er jeg dog bange for at der virkeligt skal drastiske tiltage til hvis vi skal holde os konkurrencedygtige mod udlandet og der virker det nærmest kun som om LA har indset dette.

Gravatar

#64 Frederik Uhrbrand 13 år siden

Tænkte først at stemme på Enhedslisten, men efter at have set denne propaganda-video hælder jeg mere til Dansk Folkeparti:
Gravatar

#65 frahm-2 13 år siden

Jeg er et stykke hen ad vejen enig med dig.
Der er fejl i både S-SF og VK planerne, men der er også gode ting. Jeg synes dog at det er rigtigt af de radikale at støtte Helle Thorning, da VK har vist sig ikke at være interesserede i det brede samarbejde og hvorfor skulle man støtte nogen, der ikke er interesserede i at give én indflydelse?

VIRK sammensætningen tror jeg ikke på som andet end teori. Jeg kan ikke forestille mig, at Pia K. nogensinde ville støtte en sådan regering og S-SF-Ø ville bestemt heller ikke.
VIRK står i øjeblikket til at få 40% af stemmerne, så med mindre der sker noget helt vildt, så kommer det ikke til at ske.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#66 Gridlock 13 år siden

54 Det der bekymre mig ved ulandsbistanden er at jeg synes at vi bliver VED med og sende penge ned til Afrika Isral and so forth og de er STADIGVÆK lige så fattige som de var før vi begyndte og smide penge der ned.

Hvis ikke der er tørke så er der er krig og hvis ikke krig så er der hungersnød eller alle 3 dele på sammentid.

Og det ser ikke ud til og være blevet bedre på nogen måde, da vesten i sin tid gik igennem samme problemer måtte vi sku selv klare os.

Er det virkelig så svært og bede Afrika og alle de andre lande vi konstant sender penge ned til til og gøre det samme?

De har sku rige lande dernede lad dem ta hoveddelen af ansvaret og hvis de ikke vil eller er fuldstændig ligeglad med resten af kontinentet ja så må de sku høste hvad de sår.

Hvad er det dog for et menneskesyn? Høre jeg sikkert nogen spørger et simpelt et hvis ikke ikke Afrika er villige til og prøve på og forbedre sig ja så må de ligge som de har redt. Det kan ikke altid være vestens ansvar at ta sig af de lande der ikke kan finde ud af det.

Vi har problemer nok inde for egne rækker som jeg personligt synes burde ha første prioritet når vi har rettet op på disse problemer kan vi så småt begynde og tænke på andre problemer uden for vestens grænser.
Gravatar

#67 Bony 13 år siden

For meget bureaukrati, der skaber store udgifter og for meget papirnusseri. Selvbestemmelse og lavere skat, så der kan investeres i virksomheder og skabe en øget vækst i samfundet. Regler, kontrol, overvågning i hoved og røv, kan vi ikke længere tage vare på os selv og er det virkelig nødvendigt, at så mange skal bestemme så meget for os? Højeste skattetryk og alligevel er servicen i Danmark haltende på så mange områder.

Mindre bureaukrati – mere service!

Når man som jeg arbejder i en branche, hvor man dagligt ser folk der åbenlyst udnytter systemet og samfundets åbne kasser, så er det svært ikke at blive irriteret. Folk der er stolte af, at være på kontanthjælp og hele tiden spekulerer i hvordan man kan få mest muligt betalt af andre, så man selv slipper for det. Mest af alt, så bliver jeg ekstremt irriteret over, at der åbenbart ikke er nogen der gør en skid ved det eller tør tale om det. At have modet til, at tænke i andre baner og turde sige tingene ligeud, uden at der gås på kompromis med den personlige frihed - det fortjener sgu' min stemme!
Gravatar

#68 Patriarch 13 år siden

Bony (62) skrev:
Hvem?

Margrethe Vestager, Johanne Schmidt-Nielsen, Pia Kjærsgaard og Anders Samuelsen. Så der vil komme en del forskellige perspektiver på økonomien.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#69 Bony 13 år siden

Patriarch (68) skrev:
Margrethe Vestager, Johanne Schmidt-Nielsen, Pia Kjærsgaard og Anders Samuelsen. Så der vil komme en del forskellige perspektiver på økonomien.

Spændende. Det bliver også spændende at se om Johanne Schmidt-Nielsen har fået regnet på Ø's finansieringsplan og de 100.000 arbejdspladser. Lidt pinligt for hende og Per Clausen. :-D

Men tak for heads up, det skal da ses.
Gravatar

#70 Kiksmann 13 år siden

Lige meget hvem der vinder valget, taber borgerne i det her land.

Der er ingen af de politikere som der stiller op der har en reel handlingsplan for, hvordan de kan få Danmark ud af den krise landet befinder sig i. I alt for lang tid har regeringen og oppositionen kigget frem mod 2020, for at fjerne opmærksomheden på den krise som voksede sig større og større, ganske vist kunne de ikke gøre noget ved den, men de forsøgte heller ikke. Hele folketinget skylder os borgere at stå sammen, løse de problemer som der er her lokalt, det er altid nemmere at redde hele verden, hvis man har frest sig selv.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: