• Socialdemokraterne
    15%
  • Venstre
    13%
  • SF
    11%
  • Liberal Alliance
    10%
  • Ved det ikke endnu
    10%
  • Enhedslisten
    9%
  • Dansk Folkeparti
    9%
  • Radikale
    9%
  • Gider ikke at stemme
    4%
  • Stemmer blankt
    4%
  • Konservative
    3%
  • Har ikke stemmeret
    2%
  • Kristendemokraterne
    0%

Stemmer i alt: 2137

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 Hr. Nielsen 13 år siden

Bruce (58) skrev:
Jeg vil godt lige minde om, at mange af de fyringer og nedskæringer der er sket, har fundet sted som følge af ekstremt kommuners ekstremt ringe omgang med økonomien.
Den køber jeg ikke helt Bruce. Udover at jeg har set nedskæringer på udsatte områder i alle de år vi har haft en borgerlig regering, også mens det 'gik godt' og der ingen finanskrise var, så er det dog også den linie som regeringen lagde, hvor kommunener blev lagt i spændetrøje. Jeg giver dig dog, at mange kommuner også ledes 'forkert' oveni. Og uanset skyld, for 'The Blame Game' kan vi jo forsætte med i det uendelige, men det løser bare intet, så kan vi stadig ikke være bekendt at sende børn og unge på gaden, som jeg har set alt alt for ofte (og det i stort set samlige kommuner i landet!) og jeps, fik handlet ind, stort:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#72 frahm-2 13 år siden

Enig. Problemet har i høj grad været at kommunerne faktisk ikke har kunne bestemme over deres egen økonomi. Et godt eksempel var Københavns Kommune som var "tvunget" til at bruge en masse penge på at renovere et mødelokale på rådhuset fordi de simpelthen ikke måtte flytte disse penge fra anlægskontoen til et andet sted. Politikerne ville gerne flytte pengene over til daginstitutionerne, men det måtte de ikke for den aftale der var lavet med regeringen. Det er lidt absurd.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#73 Bruce 13 år siden

Thomas E. Nielsen (71) skrev:
Den køber jeg ikke helt Bruce. Udover at jeg har set nedskæringer på udsatte områder i alle de år vi har haft en borgerlig regering, også mens det 'gik godt' og der ingen finanskrise var, så er det dog også den linie som regeringen lagde, hvor kommunener blev lagt i spændetrøje.

Hvis det er sandt, så har Danmark jo uden tvivl "mindst service for flere penge". Alene i starten af den borgerlige regeringsperiode blev der brugt 80 mia. MERE på den offentlige sektor end Poul Nyrup regeringen gik til valg på. Jeg køber overhovedet ikke melodien med nedskæringer på alle områder eller spændetrøje. Det er ufatteligt, at man her i landet karakteriserer flere penge end f.eks. Sverige bruger på det offentlige som værende "spændetrøje".

Så kan jeg kun formode, at Danmark er det absolut mindst effektive land udi at servicere borgerne over skattebilletten. Og derudover holder jeg stadig fast i, at der har været mange eksempler på storansættelser i det offentlige på bevillinger, som sidenhen er afløst af fyringer og det kan kun karakteriseres som værende ekstrem dårlig ledelse, men som er en politisk god kartoffel, når man vinkler den på rette vis.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#74 Reborn Sith 13 år siden

#3 Du har vist taget de forkerte briller på.
#7 Farvel.
It's all good man. Saul Goodman
Gravatar

#75 Cinemads 13 år siden

TL;DR
Gravatar

#76 Lord Beef Jerky 13 år siden

Forskellen på den offentlige sektor nu og den under Nyrups tid er effektivitet og bureaukrati. Ganske vist er den offentlige sektor blevet større, men det er på alle de forkerte områder... papirarbejdet er blevet enormt, og det grænser sig til, at hovedparten af f.eks. SOSU-hjælperens arbejde netop ligger heri. Dette er en af de få områder, hvor jeg er enig med LA... området skal skæres ned og effektiviseres, så det fungerer nogenlunde på samme høje plan som før i tiden. Det vi har i dag, er i hvert fald fuldstændigt til grin.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#77 MMB 13 år siden

Er du gal debatten på TV2 ser latterlig ud i sit setup...
Gravatar

#78 frahm-2 13 år siden

Det virker ret åndssvagt, men Jes Dorph styrer dem sådan set meget godt og de bliver tvunget til at være meget konkrete.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#79 Patriarch 13 år siden

Beklager... Jeg havde misforstået noget. Det er først på tirsdag at den 2-timers udgave med fire partiledere afholdes. Sorry - i stedet må I nøjes med Jes Dorph og høvdingebold... suk...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#80 Bony 13 år siden

Patriarch (79) skrev:
Beklager... Jeg havde misforstået noget. Det er først på tirsdag at den 2-timers udgave med fire partiledere afholdes. Sorry - i stedet må I nøjes med Jes Dorph og høvdingebold... suk...

No sweat, det går nok. :-) Jeg har også taget mig en valg-fri aften og smider i stedet en film på. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: