-
"The Lord Of The Rings: The Two Towers"40%
-
"Gangs Of New York"28%
-
"Chicago"21%
-
"The Hours"9%
-
"The Pianist"2%
Stemmer i alt: 402
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 filmz-Erroneus 21 år siden
#2 filmz-Horsecreek 21 år siden
#3 The Insider 21 år siden
#4 filmz-vassago 21 år siden
#5 The Insider 21 år siden
#6 filmz-vassago 21 år siden
- Jeg er fuldstændig enig i at hans "Raging Bull" var en fantastisk film, og jeg syntes heller ikke så godt om det års vinder, Robert Redford for han "Ordinary People". - Det skulle i mine øjne have været David Lynchs "The Elephant Man" der skulle have vundet guldet, selvom at Scorseses film nu også var god.
I 1991 var han så igen nomineret for hans "Goodfellas", en af de bedste gangsterfilm nogensinde, men denne gang var han også oppe imod Frears "The Grifters" og Costners "Dances With Wolves" (som fortjent vandt), men også "Godfather Part 3" - så jeg ved ikke om det er helt uberettiget at han ikke har vundet en Oscar endnu - konkurrencen har været hård.
Min pointe er, at jeg synes det er utrolig ringe, og i mine øjne også nedladende overfor Scorsese, at AMPAS tildeler ham en sympati/trøste-Oscar - men hvad fedt er der også i at vinde for noget, man godt selv ved er venstrehåndsarbejde i forhold til tidligere præstationer (groft sagt, men Scorsese har lavet bedre film). Men hvor er demokratiet/retfærdigheden også i at tildele en mand en Oscar, bare fordi at det er lidt synd for ham - og det så kunne resultere i at en der havde fortjent den mere gik glip af den.
Det havde skuespilleren O'Toole også indset, og al min respekt for en mand i hans alder at afslå den, men han mente selv at han havde mange gode år i sig endnu.
#7 The Insider 21 år siden
#8 filmz-Erroneus 21 år siden
#9 filmz-EBG 21 år siden
Vaya con huevos!
#10 filmz-kiwi 21 år siden
Har ikke set alle de nominerede, men jeg kan stå inde for "Two Towers" :]
- kiwi