• "The Lord Of The Rings: The Two Towers"
    40%
  • "Gangs Of New York"
    28%
  • "Chicago"
    21%
  • "The Hours"
    9%
  • "The Pianist"
    2%

Stemmer i alt: 402

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 filmz-Erroneus 21 år siden

Selv om jeg så at LOTR vandt, så tror jeg Gangs of New York vinder, da LOTR er for...for...lidt følsesmæssigt en film. The Pianist har ikke fået nok berømmelse til at kunne vinde en oscar i bedste film, de 2 andre, ja de q faktisk lige så godt vinde, men jeg holder på gangs of new york, for den kan jeg bedst li ;)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#2 filmz-Horsecreek 21 år siden

Som taget ud af munden på mig.
Gravatar

#3 The Insider 21 år siden

Jeg så meget gerne at GONY vandt, men jeg er absolut sikker på, at det bliver enten THE HOURS eller CHICAGO som løber med prisen.
War. War never changes.
Gravatar

#4 filmz-vassago 21 år siden

Jeg tror at Rob Marshall vinder for bedste instruktion, og "Chicago" hiver nok også en del priser i andre kategorier, bl.a. bedste kvindelige bi-rolle, så jeg tror at akademiet har "forbarmet" sig over Scorsese - smagsløst, men det er desværre set så mange gange før.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 The Insider 21 år siden

Jeg tror Scorcese vinder for bedste instruktion. Faktisk ville det, IMHO, være underligt hvis han ikke gjorde. Akademiet er vilde med at give "sympati oscars" til folk, som burde have vundet en oscar tidligere. Scorcese burde have vundet for RAGING BULL eller GOODFELLAS, så derfor får han nok oscar´en i år som et plaster på såret. Det er fandme også fortjent.
War. War never changes.
Gravatar

#6 filmz-vassago 21 år siden

Jeg synes også at Scorsese har været overset i Oscar-sammenhænge, men synes ikke at de såkaldte sympati/trøste-Oscars er løsningen på hans problem eller for den sags skyld AMPAS'.

- Jeg er fuldstændig enig i at hans "Raging Bull" var en fantastisk film, og jeg syntes heller ikke så godt om det års vinder, Robert Redford for han "Ordinary People". - Det skulle i mine øjne have været David Lynchs "The Elephant Man" der skulle have vundet guldet, selvom at Scorseses film nu også var god.

I 1991 var han så igen nomineret for hans "Goodfellas", en af de bedste gangsterfilm nogensinde, men denne gang var han også oppe imod Frears "The Grifters" og Costners "Dances With Wolves" (som fortjent vandt), men også "Godfather Part 3" - så jeg ved ikke om det er helt uberettiget at han ikke har vundet en Oscar endnu - konkurrencen har været hård.

Min pointe er, at jeg synes det er utrolig ringe, og i mine øjne også nedladende overfor Scorsese, at AMPAS tildeler ham en sympati/trøste-Oscar - men hvad fedt er der også i at vinde for noget, man godt selv ved er venstrehåndsarbejde i forhold til tidligere præstationer (groft sagt, men Scorsese har lavet bedre film). Men hvor er demokratiet/retfærdigheden også i at tildele en mand en Oscar, bare fordi at det er lidt synd for ham - og det så kunne resultere i at en der havde fortjent den mere gik glip af den.

Det havde skuespilleren O'Toole også indset, og al min respekt for en mand i hans alder at afslå den, men han mente selv at han havde mange gode år i sig endnu.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 The Insider 21 år siden

Jeg bryder mig heller ikke om konceptet bag sympati-oscars, men det hænder ofte.
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmz-Erroneus 21 år siden

Sådan en fik Hale Barry og lige siden har vi sq se på hendes ansigt i alle roller hvor en kvinde skal være lidt aktiv i en action rolle.. *suk*
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#9 filmz-EBG 21 år siden

Jeg tror "Gangs of the Chicago pianist towers hours" vinder!

#10 filmz-kiwi 21 år siden

Ved ikke om det er mig der er underlig men jeg syntes "Gangs of New York" er temmelig dårlig. Jeg sad tilbage med en tom fornemmelse da jeg havde set den, slet ikke imponeret i alt fald :/

Har ikke set alle de nominerede, men jeg kan stå inde for "Two Towers" :]

- kiwi

Skriv ny kommentar: