-
The Dark Knight38%
-
En verden udenfor32%
-
The Godfather29%
-
Jeg kan ikke lide nogen af dem2%
Stemmer i alt: 1160
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 MadMartigan 16 år siden
Slet ingen tvivl...
#52 BN 16 år siden
#53 Léon 16 år siden
”En verden udenfor” er nok en af de bedste film jeg har set nogensinde! Uha store ord.
At ”The Dark Knight” som bare er endnu en superhelte film kan komme på tale er blasfemi!
#54 filmz-DocDoom 16 år siden
#55 Riqon 16 år siden
#56 filmz-DocDoom 16 år siden
#57 Kruspe 16 år siden
The Dark Knight er god, Begins er bare bedre! Jeg vil vove at påstå, at mange elsker TDK pga. den enorme hype, der har været omkring filmen. For mig var der bare for mange ting, der ikke hang sammen. Tror det for mange bliver lige som med Superman Returns. Den var fabelagtig i biografen, men har man set den igen, vil man opdage, at det ikke er nogen god film. (Men håber, jeg tager fejl, for havde godt nok glædet mig til den film!)
Men jo, Jokeren er sgu sej!
#58 filmz-Tobbi 16 år siden
Mange andre film er helt klart meget federe, selv om det da er en god film. Men sådan er vi jo så forskellige. Godfather kan jeg godt godtage har ikke set den nye Batfilm endnu ;)
#59 BN 16 år siden
Hvorfor skal nogle altid prøve at finde en forklaring, når deres egen favoritfilm ikke bliver stemt ind på førstepladsen? Er forklaringen mon ikke bare, at der simpelthen bare er lidt flere herinde der bedre kan lide 'The Dark Knight' end 'En verden udenfor'?
Forklaringer som f.eks. den med, at "mange elsker TFK pga. den enorme hype, der har været omkring filmen", holder ganske enkelt ikke i retten. Til sammenligning findes der nok ikke nogen mere hypede film end Star Wars Episode I, II og III, samt den fjerde Indiana Jones-film, men har det givet dem en høj placering på imdb.com's top 250? ... Næh, ingen af dem er med på listen.
I øvrigt er jeg enig med dig i, at 'En verden udenfor' er bedre end både 'The Dark Knight' og 'The Godfather'.
Det interessante ved 'En verden udenfor' er, at den kun var havde beskeden succes i biograferne, men sidenhen blev opdaget af filmfans fra hele verden, som lejede den i videobutikkerne. Det var også på den måde jeg selv opdagede filmen, som en slægtning anbefalede mig. Og jeg var meget skeptisk, fordi genren - altså fængselsfilm - ikke var (og stadig ikke er) min kop te.
P.S. Nåja, og så var Tom Hanks oprindeligt udset til at spille Andy Dufresne, og da han måtte takke nej, tilbød man rollen til Kevin Costner, som også afslog. ... Jeg er glad for at det ikke blev nogen af de to herrer, for Tim Robbins' underfundige og underspillede karakter er og bliver hans glansrolle. Ingen kunne have gjort det bedre (og Kevin Costner var da helt yt i den her forbindelse).
Rob Reiner, der gerne ville have købt rettighederne til Darabont's manuskript og selv instrueret filmen, ønskede at få Harrison Ford til at spille Red (der i bogen er irer og HVID) og Tom Cruise til at spille Andy!!!! ..... Noooooooooooo !!!!!
#60 filmz-DocDoom 16 år siden