-
"Kill Bill Vol. 2"22%
-
"Shrek 2"14%
-
"Harry Potter and the Prisoner of Azkaban"13%
-
"Spider-Man 2"11%
-
"Troy"10%
-
Anden9%
-
"Van Helsing"7%
-
"Passion of the Christ, The"4%
-
"Incredibles, The"3%
-
"Big Fish"2%
-
"Village, The"2%
-
"Sky Captain and World of Tommorow, The"1%
-
"Aviator, The"1%
-
"Terminal, The"0%
Stemmer i alt: 1900
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 DarkLight 20 år siden
Fair nok. Den slags hurtigkøbte antagelser må en simpel bruger godt tage sig. Det er trods alt ikke så svært at hurtigt skippe over dine indlæg.
Jeg håber og beder bare til at du aldrig nogensinde kommer til at anmelde noget i dit liv.
#72 davenport 20 år siden
Måske skulle i hver vælge en pistol, og finde en mark ;)
_
#73 DarkLight 20 år siden
Hvis det ikke var for tyngdekraften ville han jo ikke kunne ramme jorden. :)
#74 filmz-Plimmer 20 år siden
#75 dyg 20 år siden
Hvorfor synes du, at den er dårlig? Og lad være med at sige, at det er fordi det er noget makværk, for det uddyber ikke en skid.
Og hvorfor skulle vi ikke selv kunne finde ud af hvilke film vi kan lide? Vi er alle voksne mennesker, med egne meninger. Gruppepresset tvinger os ikke til at sige, at vi kan lide film, vi egentligt ikke kan lide.
#76 lagoni 20 år siden
#77 dyg 20 år siden
#78 filmz-loonie 20 år siden
#74 - Det forslag kan jeg vist ikke bruge, jeg har ikke udtalt mig på andres vegne.
#75 - Her er kort uddybning af det som danner baggrund for min mening.
*SPOILER*
Kill Bill Vol. 1 et kunstnerisk wannabe stykke. Pakket ind i en retro trend.
Plottet er papirtyndt og der mangler al tempo i fortællingen. En kvinde bliver næsten dræbt, går i koma, vågner op og vil dræbe alle.
På intet tidspunkt forsøger filmen at træde frem med noget meningsfyldt budskab, moral eller bare lidt realisme. Hvis person får fingeren i klemme sprøjtes der litervis af blod fra ingenting. Det er rent ud sagt til grin. Hvad skal det så ligne at romantisere mord på en husmor, næsten for øjnene af dennes datter.
Anime sekvensen er ikke særlig meget at skrive hjem om. Som filmens eneste forsøg på at underbygge en karakter er forsøget udmærket. Til gengæld udtrykker det meget direkte hvor fortvivlet instruktøren må have været ved at indsætte et stykke tegnefilm for at beskrive en karakter. Det siger noget om manglende karakterbeskrivelse.
Action sekvenserne er så ringe sammensat at det gør næsten ondt at se på. Forsøget på at gøre ½ voldelige scener interessante ved at tilføre ekstreme blod-springvand gør scenerne bare endnu mere ynkelige. Der bliver ikke tilført noget interessant/nyt til kampscenerne andet end forsøg på at trække dem i ulideligt langdrag.
Karakterdybden og opbygning er så godt som ikke tilstede, det kan nok delvis forklares i at dialogmæssig er der ingen vægt. Nogle er endda direkte latterlige, fx O-Ren Ishii´s assistent, Go Go Yubari, som flækker vommen på en mand, for at sætte det i komiskt sammenhæng om hvem har indtrængt i hvem.
Hvis du synes den er så fantastisk fordi alle de smarte folk og smarte reklamer siger at det skal du synes, så få fat i en lokal hæler og køb en hjerne.
Er det noget at sige til at man tildeler sådan en film betegnelsen, omend knapt så dybsindigt og eftertænksomt, crap!
Kludder…
Hvordan skal det hænge sammen efter 4 år i koma – formår hun at komme så meget på benene, slagte mishandleren og (gen)opnå superkampfærdigheder på ingen tid. 4 år i koma og i mere eller mindre liggende ville forsårsage så meget atrofi i musklerne at det vil tage meget lang tid at restituere, op til flere år med hjælp fra fysioterapi og lign.
Hvor han hun pengene fra til fx rejsen og sværdet?
Det tæller til filmens fordel at hun kører på Kawasaki, men det er til grin når det skal agere hurtigkørsel men man kan se på vejen at man nærmest ville kunne følge hende til fods.
I may be wrong, but I doubt it
#79 filmz-Plimmer 20 år siden
Det der gør den her film til noget specielt er at den ikke påtager sig nogen form for rolle om at opdrage os eller vores børn. Det er underholdning på et lavt plan, som ikke laver andet end at underholde. Hvis du vil have moral, pli eller samfundskritik skulle du ikke have set den her film.
#80 dyg 20 år siden
At jeg ikke er enig i alle de ting du nævner, er så en anden sag. Hvis du vil have realisme, så er det jo nok ikke lige denne film du skal se.
*Spoilers may appear*
Kill Bill er en homage til de gamle film, som QT voksede op med, hvilket tydeligt kan ses. Ja, den har huller, men vigtigst af alt, så er der gang i den, og den er sjov og fed. Hvem bekymrer sig om manglende karakterdybde i film som Enter The Dragon eller The Street Fighter? Det er ikke altid essentielt at gå i dybden med alting.
Jeg nyder at se de gamle Sonny Chiba og Bruce Lee film, ja og for den sags skyld også Kurosawa's film. Film som QT har fået megen inspiration fra. Hvis du ser nogle af de gamle klassikere, vil du også se, hvor inspirationen til aktionsekvenserne og al den blod kommer fra.
At karakterdybden ikke er så stor, tror jeg der vil blive lavet om på i vol. 2, hvor filmen også bliver mere i stil med hvad QT har lavet tidligere (hvilket du heller ikke kan lide, og det vil jeg aldrig kunne forstå). Jeg synes selv, at anime sekvensen er fed og velplaceret, da den viser O-Ren Ishi's motivation for at være den hun er. Som tidligere nævnt, så har QT lavet denne film, som en hyldest til sine egne favoritter, og deriblandt hører anime også til. Så selvfølgeligt er det da naturligt for ham, at inddrage det i filmen.
Jeg tror dog heller ikke, du har fulgt ordentligt med i filmen, for ellers ville du ikke spørge, hvorledes hun har råd til et sværd. Men hvad fly-billetter – med mere – angår, så tror du ikke, at hun har penge fra før hun gik i koma?
Og det med, at hun ikke kører hurtigere end man kan gå, er vel nok en pæn overdrivelse, ellers går du jævnt hurtigt, men nej, hun kører ikke just så hurtigt som det lyder til.
Jeg er ingen fysioterapeut, og skal ikke kunne sige, hvorvidt det er muligt at komme op at stå på tretten timer, efter at have været i koma i fire år. Men hun er af en anden støbning end lille fregnede Louise inde ved naboen. Hun bliver heller ikke nødvendigvis super-harsk på ingen tid. Du ved ikke hvor længe der går fra hun kommer ud fra hospitalet, til hun dukker op ved Cottonmouth.
Jeg tror, at du hadede Kill Bill inden du så den, hvilket tydeligt kan ses af dine indlæg i tråden der indeholder anmeldelsen af filmen. Og når man allerede hader en film inden man har set den, så er det svært at skifte mening om den senere.
Som et par ekstra plusser kommer musikken og kamera-føringen. To ting jeg synes er ekstremt vellykkede.
Men igen, dette er min mening. Jeg ville bare gerne høre hvorfor du synes, at den er noget makværk, for det gør jeg ikke. Men nu vil jeg smide mig og se en film.