• The Dark Knight Rises
    30%
  • The Avengers
    19%
  • Hobbitten: En uventet rejse
    18%
  • Prometheus
    6%
  • Anden film
    5%
  • Shame
    3%
  • Life of Pi
    3%
  • Dame, Konge, Es, Spion
    2%
  • Dredd
    2%
  • The Artist
    2%
  • En kongelig affære
    2%
  • Take Shelter
    2%
  • The Cabin in the Woods
    2%
  • Operation Argo
    1%
  • Kapringen
    1%
  • Amour
    1%
  • Holy Motors
    0%

Stemmer i alt: 2813

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#91 Kruse 11 år siden

Lord Beef Jerky (90) skrev:
#87 Hahaha, så dit problem med det hele er simpelthen, at du ikke tror på instruktøren, når der i filmen bliver sagt, at der ikke har været brug for Batman før det! Hehe, jamen så kommer diskussionen bestemt ikke videre, nej. Det er jo en helt anden diskussion, om der er flere skøre individer tilbage i Gotham, eller om dem der dukkede op i mellemtiden, blev klaret af politiet eller en helt anden i denne omgang.

Det handler mere om at jeg finder det for letkøbt, end at jeg ikke tror på det.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#92 Ispep 11 år siden

Pécuchet (88) skrev:
kommentar er næppe helt fair, da jeg endnu ikke har set Prometheus og The Hobbit for eksempel. The Amazing Spider-Man, The Avengers, The Dark Knight Rises, The Hunger Games (the, the, the, the...) var dog noget af det værste skrammel, jeg længe har set.

Hvorfor dog det? Værste skrammel ligefrem? Undskyld, men jeg kan på ingen måde tage det seriøst.
Gravatar

#93 Ispep 11 år siden

Kruse (84) skrev:
generelt føles han som en karakter der burde fylde mere, men som er blevet klemt ned til at fylde et absolut minimum, og når hans karakter ikke bliver udforsket mere, ja så kan hans forandring virke knapt så troværdig

Pudsigt, jeg har det på en anden måde. Fandt rollen godt og subtilt skrevet. Der ligger og lurer noget fare i hans personlighed allerede inden han bliver Two Face. Scenen hvor han fanger ham skitzo-fyren lige efter Gordons "henrettelse" og truer ham, mens Batman griber ind, har jeg altid fundet afgørende og en nøglesekvens for hans udvikling. Derudover nævner Harvey også, til Gordon i starten, at han er blevet kaldt noget andet før (altså Two Face) hvilket altid har fået med til at tænke over hans fortid med to ansigter. Jeg havde ingen problemer med at købe forvandlingen, da jeg mener dette var underbygget. Jeg behøvede faktisk ikke mere om ham :D
Gravatar

#94 Muldgraver 11 år siden

Pécuchet (88) skrev:

Min kommentar er næppe helt fair, da jeg endnu ikke har set Prometheus og The Hobbit for eksempel. The Amazing Spider-Man, The Avengers, The Dark Knight Rises, The Hunger Games (the, the, the, the...) var dog noget af det værste skrammel, jeg længe har set.

Er Moonrise Kingdom en (mærkelig) mainstreamfilm? I så fald får den min nominering.

Lidt spøjst du har set alle the'erne, men ikke Prometheus eller Hobbitten? Eller, det har måske noget med 3D'en at gøre?

Moonrise Kingdom er en besynderlig film. Jeg tror nu heller ikke, jeg længere vil kunne kalde Anderson for indie eller undergrund eller hvad den obskure mængde nu kærtegnsprædikerer sig med. Men mainstream er måske også så meget sagt... velan, også hans seneste var særdeles fornøjelig.

Tak også for anbefalingen af Boardwalk Empire.

Pécuchet (88) skrev:
It's Such a Beautiful Day er en slags antologisk idé om en trilogi, hvor Everything Will Be OK er den første installation. Jeg oplevede, hvordan en sær, degenerativ "facade" af menneskekøer og måger er ligeså musikalsk bevægende som Bizet og filosofisk befriende som Wagner. Ellers også var det bare demens. Interessant var det i hvert fald.

Hahahah, lyder som det af Hertzfeldt, jeg har set som den både og rare, momentane sindsforstyrrelse. Og så er der bare et vidunderligt tempo i hans animationer.

---

Ps: Hvor stammer "Usynlige minearbejdere danser i ildovnen" fra?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#95 Kruse 11 år siden

Ispep (93) skrev:
Jeg behøvede faktisk ikke mere om ham :D

Det er sådan set også kun spekulationer, da jeg ikke ved om mere fokus, spilletid og dybde ville få mig til at synes bedre om Nolans tolkning af Two-face, som jeg synes er meget uinteressant.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#96 Pécuchet 11 år siden

Ispep (92) skrev:
Hvorfor dog det? Værste skrammel ligefrem? Undskyld, men jeg kan på ingen måde tage det seriøst.

Før eller senere må jeg erkende, at ingen argumentation kan afklare min følelse af lede overfor disse film til dig. De er farveløse og livsafkræftende. Længere ude, i det fjernere, kan der måske etableres en debat, men lige nu, hvor der atter hersker tumult omkring Nolan, vælger jeg at tie.

Muldgraver (94) skrev:
Lidt spøjst du har set alle the'erne, men ikke Prometheus eller Hobbitten? Eller, det har måske noget med 3D'en at gøre?

Nej, jeg ser faktisk frem til begge film (specielt Hobbitten), men har ubevidst undgået dem. Om jeg overhovedet kan finde nogen, der har Jacksons film til gode, tvivler jeg på, men for mit vedkommende er det ikke en film, man ser alene (ja, det gælder vel alle blockbusters). Betyder de 48 fps meget for indtrykket af filmen? Ellers kan jeg jo altid vente på, at den bliver udgivet på BD.

Muldgraver (94) skrev:
Moonrise Kingdom er en besynderlig film. Jeg tror nu heller ikke, jeg længere vil kunne kalde Anderson for indie eller undergrund eller hvad den obskure mængde nu kærtegnsprædikerer sig med. Men mainstream er måske også så meget sagt... velan, også hans seneste var særdeles fornøjelig.

Jeg vil næsten mene, at Anderson klarer sig bedre i sit nye miljø, hvor al hans barnlige engagement får lov at udfolde sig. Fantastic Mr. Fox var fantastisk.

Muldgraver (94) skrev:
Tak også for anbefalingen af Boardwalk Empire.

Den er ikke i samme kaliber som Carnivàle, Deadwood eller The Wire, men utvivlsomt ekstremt veludført og medrivende.

Muldgraver (94) skrev:

Aner det ikke. Det er blot nogle ord, jeg prøver at nedbryde ved at "offentliggøre" dem til så mange som muligt.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#97 Pécuchet 11 år siden

Pécuchet (96) skrev:
Muldgraver (94) skrev:

Aner det ikke. Det er blot nogle ord, jeg prøver at nedbryde ved at "offentliggøre" dem til så mange som muligt.

... og et eksempel på en af de destillationsprocesser, jeg for tiden bevæger i. Måske med en illusion om endelig at få produceret noget som Pounds:

The apparition of these faces in the crowd;
Petals on a wet black bough.

Eller i Jørgen Sonnes oversættelse:

Pludselige syn af disse ansigter i mængden;
Kronblade på en våd sort gren.

Der burde have været Roser.
Gravatar

#98 Ispep 11 år siden

Pécuchet (96) skrev:
livsafkræftende

Så har du ikke meget levetid tilbage :D Synes du er aaaalt for hård om den type film. Men okay. Du er ikke just typen der nyder den type film kan jeg regne ud.
Gravatar

#99 JannikAnd 11 år siden

Pécuchet (88) skrev:
Min kommentar er næppe helt fair, da jeg endnu ikke har set Prometheus og The Hobbit for eksempel. The Amazing Spider-Man, The Avengers, The Dark Knight Rises, The Hunger Games (the, the, the, the...) var dog noget af det værste skrammel, jeg længe har set.
The Avengers var da god? Hvordan kan man argumentere for at foragte sådan en film? Den er i værste fald forglemmelig. Jeg har den samme følelse overfor The Hobbit. Men ellers stinker resten. Jeg har dog ikke set Dredd (som jeg faktisk gerne vil se) eller Moonrise Kingdom, men den modtog jeg faktisk igår.

Pécuchet (89) skrev:

Hvis vi bevæger os væk fra spillefilm, har jeg dog en sikker vinder:

Boardwalk Empire
Hvis ikke tredje sæson er betydeligt bedre end forgængerne (2. sæson var marginalt bedre end første), må jeg altså erkende, at du har tabt småkagerne.
Gravatar

#100 Muldgraver 11 år siden

Pécuchet (96) skrev:
Nej, jeg ser faktisk frem til begge film (specielt Hobbitten), men har ubevidst undgået dem. Om jeg overhovedet kan finde nogen, der har Jacksons film til gode, tvivler jeg på, men for mit vedkommende er det ikke en film, man ser alene (ja, det gælder vel alle blockbusters). Betyder de 48 fps meget for indtrykket af filmen? Ellers kan jeg jo altid vente på, at den bliver udgivet på BD.

Jeg så Hobbitten i 24 fps.

Pécuchet (96) skrev:
Den er ikke i samme kaliber som Carnivàle, Deadwood eller The Wire, men utvivlsomt ekstremt veludført og medrivende.

Men nu er Canivàle jo også en ypperlighed med ufatteligt få fejl. Jeg har de øvrige titler til gode, men har indtaget en fanatisk position overfor Carnivàle, så får nok vanskeligt ved at anerkende andres større kaliber... Nu jeg har været nødt til at anerkende serien som form og er sluppet af med en dårlig fordom, ser jeg dog frem til titlerne ikke desto mindre.

Pécuchet (96) skrev:

+
Pécuchet (97) skrev:
... og et eksempel på en af de destillationsprocesser, jeg for tiden bevæger i. Måske med en illusion om endelig at få produceret noget som Pounds:

The apparition of these faces in the crowd;
Petals on a wet black bough.

Eller i Jørgen Sonnes oversættelse:

Pludselige syn af disse ansigter i mængden;
Kronblade på en våd sort gren.

Dejligt, du lægger godt ud. Jeg ser frem til mere nedbrydning. Er du dekonstruktivist?

Vidunderligt citat. Jeg kan godt se, jeg er nødt til at få læst noget Pounds snarligt.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: