• The Dark Knight Rises
    30%
  • The Avengers
    19%
  • Hobbitten: En uventet rejse
    18%
  • Prometheus
    6%
  • Anden film
    5%
  • Shame
    3%
  • Life of Pi
    3%
  • Dame, Konge, Es, Spion
    2%
  • Dredd
    2%
  • The Artist
    2%
  • En kongelig affære
    2%
  • Take Shelter
    2%
  • The Cabin in the Woods
    2%
  • Operation Argo
    1%
  • Kapringen
    1%
  • Amour
    1%
  • Holy Motors
    0%

Stemmer i alt: 2813

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 Pécuchet 11 år siden

1. In Another Country (Hong Sangsoo)
2. Walker (Tsai Ming-liang)
3. Amour (Michael Haneke)
4. Berberian Sound Studio (Peter Strickland)
5. It's Such a Beautiful Day (Don Hertzfeldt)
6. The Wall (Julian Pölsler)
7. Killing Them Softly (Andrew Dominik)
8. Beyond the Hills (Cristian Mungiu)
9. Moonrise Kingdom (Wes Anderson)
10. Paradise: Love (Ulrich Seidl)
Der burde have været Roser.
Gravatar

#82 Lord Beef Jerky 11 år siden

Kruse (63) skrev:
Ja, det tager også kun 8 år. Det er selvfølgelig sikkert en passende tid, hvis man som dig 100 % køber hans beslutning.

Det er jo ikke så meget en beslutning, som det er et resultat af mange års indre og ydre kamp, der ender ret så katastrofalt. Hvis Batman skal skildres som menneske, hvilket han bliver i Nolans film, så vil stort set enhver knække på dette tidspunkt. Jeg finder det i hvert fald ret så troværdigt, især med det i mente, at langt flere mennesker knækker for meget mindre. Hvis du finder denne del så utroværdig, hvordan har du det så med Harvey Dents mentale brist i The Dark Knight? Der skulle kun en brøkdel til at knække ham f.eks. Jeg anser ikke Batman i disse film som den ufejlbarlige og uovervindelige superhelt, for han bliver på intet tidspunkt skildret således. Allerede i Batman Begins ser vi ham tage tvivlsomme beslutninger, og efter The Dark Knights begivenheder, kan jeg sagtens forstå, at han falder fuldstændigt sammen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#83 Pécuchet 11 år siden

Det har godt nok været et svagt år i forhold til mainstreamfilm.
Gravatar

#84 Kruse 11 år siden

Lord Beef Jerky (82) skrev:
Det er jo ikke så meget en beslutning, som det er et resultat af mange års indre og ydre kamp, der ender ret så katastrofalt.

Men han har jo ikke været Batman ret længe? Det allerhøjest 2-3 år, og det er sgu' tidligt at give op. Og hans indre kamp før han blev Batman er jo det der endte med at skabe ham. Jeg har altid haft det indtryk at Batmans retfærdighedssans og vilje til at bekæmpe uretfærdighed og ondskab var det som drev ham, og jeg føler bare ikke at den Batman der opstod ved forældrenes mord, ville få knækket viljen af Rachels død. Mere er der såmænd ikke at ligge i det. Jeg kunne faktisk bedre købe at han blev fuldstændigt opslugt i Batman-rollen, og at han måske havde svært ved at kontrollere sig selv og holde sig selv tilbage.

Hvis du finder denne del så utroværdig, hvordan har du det så med Harvey Dents mentale brist i The Dark Knight?

Nu er jeg i det hele taget ikke specielt vild med Two-face karakteren i "The Dark Knight", da jeg ikke føler at den bliver brugt specielt godt, og generelt føles han som en karakter der burde fylde mere, men som er blevet klemt ned til at fylde et absolut minimum, og når hans karakter ikke bliver udforsket mere, ja så kan hans forandring virke knapt så troværdig, men som sagt så finder jeg ikke hans karakter særligt interessant udført, så jeg er ret ligeglad med ham :)

Jeg anser ikke Batman i disse film som den ufejlbarlige og uovervindelige superhelt, for han bliver på intet tidspunkt skildret således.

Nej, det gør jeg skam heller ikke, men jeg ser bare hans tro på Batman og hans vilje til at bekæmpe uretfærdighed som større.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#85 Muldgraver 11 år siden

Var der en mainstream-film, som du synes værd at nævne?

Var selv overraskende godt underholdt af John Carter, rærlighederne til trods...

I øvrigt fedt at se Hertzfeldt på din liste. Jeg har ikke rigtig fuldt med i hans produktioner i nogle år, men har haft megen fornøjelse af Rejected og diverse kortfilm på Everything Will Be Ok, mener jeg samlingen hedder.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#86 Lord Beef Jerky 11 år siden

#84 Nu vurderer jeg Batman og Wayne som et og samme menneske. Batman har han måske ikke været længe, men Wayne har mødt modstand fra starten af, og filmene viser, hvordan det ene nederlag efter det andet, langsomt knækker manden. Som sagt var der mere end tabet af Rachel i The Dark Knight. Manden mister sin tro på retfærdighed, det gode og mister stort set al sin støtte i byen, da han ikke kan se nogen anden udvej, end at påtage sig skylden. Med mine øjne ville han virke decideret umenneskelig, hvis det ikke havde påvirket ham i The Dark Knight Rises, og eftersom vi er ret enige om, at Nolan ønsker og formår at skildre ham mere som menneske end superhelt, kan jeg kun se det som en troværdig og enddog realistisk udvej, at han har taget en stor psykisk skade af dette. Personligt kender jeg flere mennesker, der er knækket sammen i længere tid af færre ting. Og netop som du selv siger - hans vilje til at bekæmpe uretfærdighed er stor, og netop derfor vender han også tilbage i rollen som Batman igen. Om der går et år, otte år eller sytten år er for mit vedkommende fuldstændigt ligegyldigt, da man som menneske under psykisk pres ofte skal tvinges tilbage i virkelighedens verden. Hvis der ikke har været brug for Batman i en høj nok grad i Gotham før Bane, jamen så har Wayne vel heller ikke kunne presse sig selv til at komme videre før det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#87 Kruse 11 år siden

Lord Beef Jerky (86) skrev:
Med mine øjne ville han virke decideret umenneskelig, hvis det ikke havde påvirket ham i The Dark Knight Rises, og eftersom vi er ret enige om, at Nolan ønsker og formår at skildre ham mere som menneske end superhelt, kan jeg kun se det som en troværdig og enddog realistisk udvej, at han har taget en stor psykisk skade af dette.

Det er jeg skam helt med på, men jeg mener bare ikke at det var den optimale måde at fremstille det på.

Lord Beef Jerky (86) skrev:
Hvis der ikke har været brug for Batman i en høj nok grad i Gotham før Bane, jamen så har Wayne vel heller ikke kunne presse sig selv til at komme videre før det.

Ja, vi får at vide i nogle sætninger at der ikke har været brug for Batman, men som jeg skrev tidligere:

Kruse (68) skrev:
Jeg har bare svært ved at forestille mig at en by som Gotham, der inden for kort tid bliver terroriseret af skurke som Scarecrow, The Joker og Ra's Al Ghul(og 8 år efter, Bane) udelukkende bliver udsat for kriminalitet fra mafia-grupperinger(som så bliver sat i fængsel under Dent-loven). Der burde være rigeligt at lave for Batman. Men okay, Nolans version af Gotham ser anderledes ud fra "Batman Begins" til "TDK", så det kan være at han bare omskrev byen en gang til.

Og jeg kunne sagtens forstille mig ham i Batman-rollen inden at han var kommet videre, og at han i den rolle udviste at han havde taget stor psykisk skade.

Og nu synes jeg ikke at jeg kan sige meget mere om den sag, så diskussionen kommer ikke ret meget videre end det. Som sagt før, så er det ikke noget der generer mig specielt, da jeg sagtens forstår hvorfor Nolan havde brug for det setup(og det er heller ikke noget der for mig fremstår vildt utroværdigt overhovedet, jeg stiller bare en lille smule spørgsmål ved det), ligesom at de også havde brug for at skrive Alfred ud af historien, og det er sådan set også noget jeg først tænkte over senere hen, og ikke når jeg ser filmen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#88 Pécuchet 11 år siden

Muldgraver (85) skrev:

Min kommentar er næppe helt fair, da jeg endnu ikke har set Prometheus og The Hobbit for eksempel. The Amazing Spider-Man, The Avengers, The Dark Knight Rises, The Hunger Games (the, the, the, the...) var dog noget af det værste skrammel, jeg længe har set.

Er Moonrise Kingdom en (mærkelig) mainstreamfilm? I så fald får den min nominering.

Muldgraver (85) skrev:
I øvrigt fedt at se Hertzfeldt på din liste. Jeg har ikke rigtig fuldt med i hans produktioner i nogle år, men har haft megen fornøjelse af Rejected og diverse kortfilm på Everything Will Be Ok, mener jeg samlingen hedder.

It's Such a Beautiful Day er en slags antologisk idé om en trilogi, hvor Everything Will Be OK er den første installation. Jeg oplevede, hvordan en sær, degenerativ "facade" af menneskekøer og måger er ligeså musikalsk bevægende som Bizet og filosofisk befriende som Wagner. Ellers også var det bare demens. Interessant var det i hvert fald.
Gravatar

#89 Pécuchet 11 år siden

Muldgraver (85) skrev:

Hvis vi bevæger os væk fra spillefilm, har jeg dog en sikker vinder:

Boardwalk Empire
Gravatar

#90 Lord Beef Jerky 11 år siden

#87 Hahaha, så dit problem med det hele er simpelthen, at du ikke tror på instruktøren, når der i filmen bliver sagt, at der ikke har været brug for Batman før det! Hehe, jamen så kommer diskussionen bestemt ikke videre, nej. Det er jo en helt anden diskussion, om der er flere skøre individer tilbage i Gotham, eller om dem der dukkede op i mellemtiden, blev klaret af politiet eller en helt anden i denne omgang.

Skriv ny kommentar: