• The Dark Knight Rises
    30%
  • The Avengers
    19%
  • Hobbitten: En uventet rejse
    18%
  • Prometheus
    6%
  • Anden film
    5%
  • Shame
    3%
  • Life of Pi
    3%
  • Dame, Konge, Es, Spion
    2%
  • Dredd
    2%
  • The Artist
    2%
  • En kongelig affære
    2%
  • Take Shelter
    2%
  • The Cabin in the Woods
    2%
  • Operation Argo
    1%
  • Kapringen
    1%
  • Amour
    1%
  • Holy Motors
    0%

Stemmer i alt: 2813

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#131 Zt3pH 11 år siden

CAP555 (32) skrev:
#30: hmm, ja det er et mysterium... Gad vide, og nu skal du huske på at det bare er en teori, men gad vide om det kunne hænge sammen med at der er nogle som synes det var 2012's bedste film? ved du hvad, jeg tror sørme det er derfor at de har stemt på den. Mysterium løst!!!

Det var flot - godt du gad bruge din tid på udøse din akademiske viden i opklaringssager - Helt på niveau med Holmes!. Men jeg står fast; Avengers var den største skuffelse i 2012. Desuden kan man vende det om at sige, at hvis Avengers er så forbandet god, så forstår jeg ikke den modtagelse den fik? Hvor blev hypen af efter premieren? TDKR var der snak om længe efter, og det samme med en film som Hvidsten gruppen, som desuden hev rigtig mange i biffen 2012. At Avengers kan være en kandidat til årets bedste film, siger mere om niveauet end det gør om selve filmen

Kan man kalde det en "unuanceret baggrund" hvis man ikke har har set halvdelen af de film der er her?
Gravatar

#132 inflector 11 år siden

#131 Hvad snakker du om? Avengers fik da en glimrende modtagelse. Sidste års klart største omsætning og 92% på Rotten Tomatoes. At du ikke bryder dig om den, er en helt anden sag.

Har personligt valgt ikke at stemme, da jeg får set alt for få helt nye film. Har kun set 3 på listen, af de 3 er jeg gladest for Avengers, selvom Batman og Hobitten også var godkendte. Batman dog klart den svageste i trilogien og Hobitten var for lang i spyttet.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#133 MOVIE1000 11 år siden

Driver (111) skrev:
cnr (12) skrev:

.. Og hvis historien skulle foregå i Gotham city, hvorfor er det så New York? I Bat1/Bat2 havde man en helt anden fornemmelse af at det var et særligt sted.

Ved godt jeg bitcher lidt lige nu.. :-)

Fordi Gotham City ifølge mange er en lettere kopi af New York, især med dets kæmpemæssige arkitektoniske bygninger. On a sidenote, så bliver New York faktisk af mange kaldt for Gotham, men det er alt sammen noget, man kan Google sig frem til.

Men er Chicago da et særligt sted? Det skyldes vel kun, at du ikke kender Chicago, hvorimod alle har en idé om, hvordan New York ser ud.

Rises foregår i øvrigt, foruden New York, også i Pittsburgh, Los Angeles og vidst også New Jersey. En af grundende til, at man flyttede fra Chicago var jo, at Gotham dels skal ligne en aflukket ø ala Manhattan, men også at den skal kunne portrætere almindelige arbejderkvarterer og dem er der ikke mange af i Chicago, dertil fungerede Pittsburgh langt bedre. Så Nolan har i bund og grund prøvet at tage dele af forskellige locations til at gøre Gotham til noget helt specielt.

Det meste af Begins foregår derimod i en hangar, hvori de byggede Gotham op.

SPIDER-MAN ER HELTEN I NEW YORK, BATMAN HAR SIN EGEN BY!!!!

det ved alle da:P
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#134 Høegh 11 år siden

Kruse (121) skrev:
Men hvordan kan der skabes brusk? Dokteren fortæller ham jo at der absolut intet er tilbage. Det er ikke noget man kan hele. Men ligesom at Batman kan hoppe ned på en bil fra en høj bygning, og overføre al kraften til bilen uden at blive påvirket selv, så er der mange små urealistiske detaljer

For slet ikke at nævne den scene i TDK hvor han i frit fald ryger ud fra et højhus, og lander uskadt på en bil. Gad vide om folk også ville have "købt" scenen hvis Batman bare var landet på asfalten? Fysisk er der i hvert fald ikke den store forskel.

Driver (122) skrev:
Jeg køber sgu det hele, dertil er de urealistiske detaljer jo minimale

De urealistiske detaljer i Nolans trilogi er enorme.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#135 Kruse 11 år siden

Høegh (134) skrev:
For slet ikke at nævne den scene i TDK hvor han i frit fald ryger ud fra et højhus, og lander uskadt på en bil.

Som jeg jo sådan set også referer til i det indlæg du citerer :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#136 Høegh 11 år siden

Kruse (135) skrev:
om jeg jo sådan set også referer til i det indlæg du citerer :)

Aah ok, så misforstod jeg. Jeg troede du refererede til en af de andre scener hvor han hopper ned på en bil (det sker vist et par gange i løbet af filmene) - men hvor det er lidt mere kontrolleret og jeg-er-batman-og-skal-virke-sej-entre-agtigt.

Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#137 BN 11 år siden

Nolans Batman-film ER mere realistiske. Men det har aldrig fra min side være handlingen (endsige ALLE Batmans evner og hjælpemidler) der er blevet betragtet som realistisk. Næh, det er filmenes tone og det miljø de foregår i, der er realistisk, og som giver dem et SKÆR af realisme, selvom der er tale om rendyrket eskapisme.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#138 SublimeKen 11 år siden

Zt3pH (131) skrev:
Det var flot - godt du gad bruge din tid på udøse din akademiske viden i opklaringssager - Helt på niveau med Holmes!. Men jeg står fast; Avengers var den største skuffelse i 2012. Desuden kan man vende det om at sige, at hvis Avengers er så forbandet god, så forstår jeg ikke den modtagelse den fik? Hvor blev hypen af efter premieren? TDKR var der snak om længe efter, og det samme med en film som Hvidsten gruppen, som desuden hev rigtig mange i biffen 2012. At Avengers kan være en kandidat til årets bedste film, siger mere om niveauet end det gør om selve filmen

Kan man kalde det en "unuanceret baggrund" hvis man ikke har har set halvdelen af de film der er her?

Det er sjovt, jeg oplevede netop det modsatte. At rigtig mange snakkede om Avengers efter premieren, hvor folk mest af alt blev skuffede over TDKR og ikke nævnte den igen efter de havde set den.

Selv på internettet synes jeg at folk snakkede mere om The Avengers rundt omkring. Måske ikke så meget her på filmz, men det er kun en side ud af mange millioner.
Gravatar

#139 PredatorX 11 år siden

Zt3pH (131) skrev:

Eh... Har du tjekket op på boxoffice tallene inden du kom med den udtalelse? Du er godt klar over den indtjente oceaner af penge ikke?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#140 enfilmnørd 11 år siden

Død løb imellem

The Dark Knight - Den skulle lige bundfælde sig, og måtte se den flere gange, men er belvet enig med mig selv om, at det er en rigtig god film. Ikke nødvendigvis hvad jeg havde forventet, men meget overraskende. (Pudsit nok havde Avengers modsatte effekt på mig, den bliver bestemt ikke bedre ved gensyn, faktisk så huskede jeg den bedre end den var.)

Skyfall - Hvade egentlig aldrig troet en Bondfilm kunne være årets bedste film, men denne overraskede mig positivt

Hobbitten - Ja den er lang, og handlingen bliver lidt defus, men det var en virkelig god oplevelse for mig som Tolikien-nørd

Overvejer stærk om jeg skulle se Dame, Konge, Es, Spion, efter den får så god kritik rund omkring.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: