• The Dark Knight Rises
    30%
  • The Avengers
    19%
  • Hobbitten: En uventet rejse
    18%
  • Prometheus
    6%
  • Anden film
    5%
  • Shame
    3%
  • Life of Pi
    3%
  • Dame, Konge, Es, Spion
    2%
  • Dredd
    2%
  • The Artist
    2%
  • En kongelig affære
    2%
  • Take Shelter
    2%
  • The Cabin in the Woods
    2%
  • Operation Argo
    1%
  • Kapringen
    1%
  • Amour
    1%
  • Holy Motors
    0%

Stemmer i alt: 2813

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#151 Høegh 11 år siden

Batsy (150) skrev:
o.0 Hvem er det du referer til?

Two-Face
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#152 Driver 11 år siden

Du får dig sgu også en kedelig film, hvis alt skal være 100% realistisk, Høegh. Batman i sig selv er jo et urealistisk scenarie. Jeg synes dog stadig, at Schumachers er væsentligt mere urealistiske og væsentligt mere fyldt med tåkrummende oneliners - hvilket jeg dog ikke kan se, har noget at gøre med realisme.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#153 wiseguy 11 år siden

Vildt at "The Avengers" er røget så højt op i afstemningen???
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#154 BN 11 år siden

Driver (152) skrev:
Du får dig sgu også en kedelig film, hvis alt skal være 100% realistisk, Høegh. Jeg glædes over, at Nolan har stået for de tre film og ikke dig. Jeg synes dog stadig, at Schumachers er væsentligt mere urealistiske og væsentligt mere fyldt med tåkrummende oneliners - hvilket jeg dog ikke kan se, har noget at gøre med realisme.

Schumachers Batman-film er overskruede, kulørte og tegneseriagtige udstyrsstykker med overspillende/karikerede skurke og en generelt kunstig, uvirkelig atmosfære. Volden og actionscenerne er tegneserieagtig (lidt ligesom "pow - slam - pang" i Batman anno 1966) og uden større dramatisk tyngde. Personerne er dybt utroværdige, set i forhold til den virkelige verden

I Nolans Batman-film virker personerne langt mere ægte og troværdige - tonen er seriøs og realistisk. Vold gør ondt, og dens følger er tragiske
forældrenes død mærker Bruce Wayne for livet, ja, står som et livslangt trauma; Batmans krop er mørbanket og fuld af mærker efter slag og stød; Batman/Bruce Waynes sociale liv går i stå, da Rachel dør, og Harvey Dents nerver/psyke slår klik som følge af hendes død.

Gotham ligner en rigtig storby; ikke en stor, kulørt kulisse. Og gaderne i visse dele af byen er snavsede og triste, hvilket blot er en ud af mange detaljer, der gør at miljøet fremstår realistisk.

Desuden har både Bruce Wayne og Gorden m.fl. alvorlige overvejelser/skrupler omkring selvtægt og bøjning af begreber som lov og sandhed. Og forbrydernes ugerninger fremstår også præcist ligeså uhyggelige og voldsomme som de terrorhandlinger, verden har været ramt af. Der er generelt en langt stærkere forbindelse til virkelighedens verden end i både Schumachers og Burtons film.

Men jovist er filmene også fyldt med urealistiske indslag. Den realistiske indpakning giver bare det hele større gennemslagskraft, synes jeg.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#155 Aggeri 11 år siden

Slet venligst! :-)
Gravatar

#156 Kochie 11 år siden

I mine øjne var The Avengers noget bedre end The Dark Knight Rises. Det er to vidt forskellige film, men Avengers nåede noget bedre i mål.
Gravatar

#157 Høegh 11 år siden

Driver (152) skrev:
Du får dig sgu også en kedelig film, hvis alt skal være 100% realistisk, Høegh. Batman i sig selv er jo et urealistisk scenarie. Jeg synes dog stadig, at Schumachers er væsentligt mere urealistiske og væsentligt mere fyldt med tåkrummende oneliners - hvilket jeg dog ikke kan se, har noget at gøre med realisme.

Jeg tror du misforstår. Jeg mener ikke, at det skal være 100% realistisk (og det skriver jeg heller ikke nogen steder). Læg mærke til, at jeg heller ikke siger den urealistiske tilgang er forkert.

Der hvor jeg som sådan har et problem, er når Nolan både vil blæse og have mel i munden på samme tid. Som fx når der igen bliver brugt tid i starten af TDK på, at forklare hvor sårbar Batman er - så selv noget så uskyldigt (efter superhelte-standarder) som et hundebid er noget han skal tage alvorligt. Men hvor Nolan så blot 20-30min senere, uden betænkninger, kyler vores læderklædte helt ud fra toppen af et højhus og direkte ned på en parkeret bil. Hvor blev den sårbare og menneskelige Batman af der? Ikke så meget som en forstuvet ankel fik han ;-)
Og når der bliver brugt lang tid på, at forklare baggrunden for hvorfor de mange bat-gadgets eksistere og hvem der har konstrueret dem - Så klinger det lidt hult at Bruce Wayne pludselig og ud af det blå selv bygger den mest komplicerede af slagsen i sin fritid - og endda i al hemmelighed. Her taler jeg om det fantastiske mobil-3D-sonar system der kobler sig ind i alle mobiltelefonerne i hele Gotham fra TDK.

Og hvorfor overhovedet bruge spilletid på, at en læge skal forklare Bruce Wayne at hans knæ er helt ødelagt, når løsningen alligevel bare kommer ind som en deus ex machina fra siden i form af en ulogisk og magisk benskinne.

Men ja, det er jo bare en film. Det er så også bare virkelig dovent manuskriptarbejde.

Gravatar

#158 Slettet Bruger [2849399007] 11 år siden

Høegh (157) skrev:
når løsningen alligevel bare kommer ind som en deus ex machina fra siden i form af en ulogisk og magisk benskinne.

Som han i øvrigt ikke har behov for senere i filmen, lader det til.
Gravatar

#159 Høegh 11 år siden

utyske (158) skrev:
Som han i øvrigt ikke har behov for senere i filmen, lader det til.

Jeg gik udfra, at han har den på hele tiden?

Men ja, hvis jeg havde sådan en super-gadget liggende i min kælder så ville jeg måske have taget den i brug med det samme, i stedet for at humpe rundt med en stok i otte år ;-)

Gravatar

#160 Slettet Bruger [2849399007] 11 år siden

Høegh (159) skrev:
Jeg har altid gået udfra, at han har den på hele tiden?

De siger godt nok ikke noget om det, men jeg formoder, at han ikke får lov til at få den med i fængsel. Hvis jeg ikke husker helt galt, giver den jo kræfter til at sparke igennem vægge, så må den jo også kunne gøre noget ved hans spring, når han skal ud af hullet, må man næsten formode. :)

Skriv ny kommentar: