• Johnny Depp
    29%
  • Edward Norton
    16%
  • Christian Bale
    13%
  • Brad Pitt
    9%
  • Robert Downey Jr.
    8%
  • Viggo Mortensen
    8%
  • Samuel L. Jackson
    7%
  • Mickey Rourke
    5%
  • Natalie Portman
    3%
  • Josh Brolin
    1%
  • Keira Knightley
    1%
  • Colin Farrell
    1%

Stemmer i alt: 2137

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#91 Lord Beef Jerky 15 år siden

#90 Sådan som jeg husker det, var der en stor forskel i persongalleriet, karaktererne og slutningen. Scrosese håndterer bare bedre spænding end Andrew Lau efter min mening, og om Infernal Affairs skulle være mere intelligent (det kan jeg personligt ikke se), er vel i bund og grund ligegyldigt når håndteringen ikke er i orden. Stik mig hellere A Man Called Hero så... haha, jeg synes selv Avenging Fist er bedre end Infernal Affairs, for det er i det mindste en tempofyldt actionfilm, der gennemfører præcis alt hvad den forsøger på.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#92 filmz-ab 15 år siden

En film bliver da ikk mere klichefyldt af, fordi den er inspireret af andre film, for så er alle film jo klicheer, vel? Find mig en original så.

The Departed har en lagt bedre persongalleri, bedre spænding og bedre skuespil. Så kan vi godt snakke om selve hovedhistorien, men den er bare bedre udført hos Scorsese. Og han måtte bestemt ikk tviste og dreje til sidst, han udstiller blot den råddenhed og korruption, som hele filmen har handlet om. Slutningen er ingen undtagelse.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#93 filmz-Bruce 15 år siden

#91 Vi vil nok ikke nærme os en koncensus om dette :) Jeg kunne simpelthen ikke gennemskue kommunikationen fra "muldvarpene" i Infernal Affairs. Det var så simpelt. Og så glimrede filmen ved, at være fri for den "normale Hong Kong (melo)dramatik, som Scorsese tilgengæld følte trang til at implementere i Departed. Ingen shoot out i Infernal, da politichefen blev "klemt" og vælger sin egen skæbne, hvorimod det går helt og aldeles bersærk i shoot out i Departed. Persongalleriet nærmest underspillede over en kam i Infernal, hvor Scorsese skruede op for et helt ensemble, hvor selv birollerne føltes at have krav på at "trænge igennem" med gode karismatisk særpræg. Det kan man så fortolke som godt skuespil, hvis man vil.

En film bliver da ikk mere klichefyldt af, fordi den er inspireret af andre film, for så er alle film jo klicheer, vel? Find mig en original så.

Det var ikke klichéerne i Departed, eller dens inspiration vi snakkede om (isåfald kan det blive en lang tråd), men dig som bragte frem, at det var en kliché at høre på, at den asiatiske film, var bedre end Scorseses.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#94 filmz-ab 15 år siden

Nu ved jeg ikke om det generelt forholder sig sådan, men jeg har da stødt nogle steder på hvor folk siger, originalen er bedre. Man slår hårdere ned på, når amerikanerne henter inspiration, og så er alt amerikansk automatisk kopi og kliche. Det er mit bud. Havde disse film udkommet på samme tid, så tror jeg Departed vandt klart.
Gravatar

#95 Lord Beef Jerky 15 år siden

#93 Som sagt husker jeg ikke Infernal Affairs skide godt, da den ikke gjorde det store indtryk på mig. Jeg husker dog, at være glad for at Scorsese ville lave et remake, da jeg efter at have forladt biografen til Infernal Affairs tænkte: "det her ville sikkert blive en skide god amerikansk film, hvis en god instruktør tog den under vingen". Jeg husker dog skuespillet nogenlunde, og der er jeg bestemt helt uenig med dig, da jeg føler Tony Leung og Andy Lau sov igennem filmen. Begge er da typisk glimrende skuespillere, men jeg så ingen kemi imellem dem. Men det er vist bare ren uenighed imellem os to her. Andrew Laus film er for mig en masse hits og misses, men jeg føler han bør holde sig til mere regulære actionfilm, da han ikke har problemer med at skrue fede actionsekvenser sammen - men mere intensiv spænding.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#96 filmz-Bruce 15 år siden

#94 Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorledes andre vurderer film og lader deres sans for kvalitet bedømme af kronologi alene. Hvis jeg gjorde det, ville jeg nok begå harikiri over at være så ussel en bedømmer af en film.

På den anden side kan jeg da skyde din argumentation tilbage til dig selv og komme med mit bud. Der er langt flere der har set Departed og som helt sikkert vil foretrække Departed fremfor Infernal Affairs, fordi amerikanske mainstream konventioner med lidt ekstra investering i skuespillernes udtryk virker langt mere underholdende og (fejl)fortolkes, som kvalitet.
Gravatar

#97 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg synes i bør droppe diskussionen om populisme, da det på ingen måde er et kendetegn for kvalitet.
Gravatar

#98 filmz-ab 15 år siden

Tjah, og hvad er der galt i at den er mere underholdende? Jeg tror sågar ikke, at Departed er mere kommerciel en film, end originalen. Den har større seertal fordi den er amerikansk, og derfor større marked, men jeg synes da at filmen bare er stærkere. For mig svarer det lidt ligesom at stille LA Takedawn vs Heat, hvor den sidste bare er en stærkere film.
Gravatar

#99 filmz-Bruce 15 år siden

#97 Du har helt ret, men jeg har altid svært ved ikke at diskutere på de præmisser man nu engang bliver stillet overfor :)

#98 Jeg har ikke kritiseret konceptet underholdende. Jeg har, som #97 er inde på, blot gået over i en generel bevisførelse a la #94 "man slår ....". Jeg prøver bevist at tage et helt stk. publikums argumenter som gidsel, under et, så de passer bedst overens med en ensidig opfattelse af andres meninger. I stedet kunne jeg erkende, at der sikkert er et utal af forskellige grunde til, at folk kan lide en film eller hade en film, fremfor at gå efter og fremhæve den forklaring, som vil lyde mindst intelligent for min modpart.
Gravatar

#100 BN 15 år siden

a@babo (98) skrev:
For mig svarer det lidt ligesom at stille LA Takedawn vs Heat, hvor den sidste bare er en stærkere film.

Ja, jeg kommer bl.a. til at tænke på
Waingro's død
sådan som den sker i 'L.A. Takedown' - den scene virker decideret kikset (udover også at virke meget 80'er-b-films-agtig.) Og Xander Berkeley som Waingro virker bare så lallet og "slap" (eller ufarlig), helt i modsætning til Kevin Gage's fremstilling af samme karakter i 'Heat'. Meget betegnende er Xander Berkeley derimod perfekt som elskeren Ralph i 'Heat'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: