• Johnny Depp
    29%
  • Edward Norton
    16%
  • Christian Bale
    13%
  • Brad Pitt
    9%
  • Robert Downey Jr.
    8%
  • Viggo Mortensen
    8%
  • Samuel L. Jackson
    7%
  • Mickey Rourke
    5%
  • Natalie Portman
    3%
  • Josh Brolin
    1%
  • Keira Knightley
    1%
  • Colin Farrell
    1%

Stemmer i alt: 2137

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Batsy 15 år siden

Johnny deep eller Bale de begge fantastiske derefter Robrert downey jr. Men vi må ikke glemme viggo
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#2 elwood 15 år siden

Bale for hans performance i Don't mess with the light!

En hudløs ærlig skildring af en mand på vanvidets rand.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 HonoDelLoce 15 år siden

Jeg stemte s'gu på Samuel L Jackson

Egentlig synes jeg at Bale er den bedste skuespiller på den liste der, men han skal s'gu nok vinde ..

Jackson får min stemme, fordi han nok aldrig vinder en.. Og det er synd, da jeg synes at hans rolle i f.eks. Black Snake Moan er prisværdig..

Han har selv udtalt, at han kom sent i gang med sin karriere, og han vil bare have det så sjovt som muligt i den tid han kan - derfor vælger han nok også ofte roller, som vi andre næsten kun kan rynke på næsen over.. Snakes on a Plane, come on - men den var garanteret skide skæg at lave :D

Jackson it is.. Alle de andre på listen er så unge, at de med nutidens produktivitet nok skal nå at få deres tid at shine i (på nær måske lige Rourke, som, på det samme grundlag som Jackson, faktisk får 2. pladsen hos mig)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Buzz 15 år siden

de ha ikke det der skal til
Gravatar

#5 Batsy 15 år siden

#4 buzz du forstår ikke filmkunst, syndes du ingen fortjenr at få en oscar nøøj du fejler noget.

Gravatar

#6 tranberg 15 år siden

JOHNNY DEPP - uden sammenligning.

Josh Brolin fortjener dog stor hæder for NCFOM og Milk.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#7 McPeter 15 år siden

Hvordan er Colin Farrell endt på den liste? De andre har da i det mindste noget at byde på. :-)

Selvom Josh Brolin gjorde det udemærket i NCFOM, så har jeg ikke rigtigt set nok af ham til at vide om han er i samme kategori som mange af de andre. Svært at sammenligne med folk som Depp, Bale, Norton osv...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#8 Batsy 15 år siden

tranberg kunne ikke give dig mere ret.

Gravatar

#9 BN 15 år siden

Jeg synes ikke, skuespillere bare skal vinde for en hvilken som helst film. Visse af skuespillerne på listen HAR allerede haft mindst én stor rolle, som de burde have (været nomineret og) vundet for.

Robert Downey Jr. burde f.eks. have vundet for 'Chaplin'. Og Viggo Mortensen burde have vundet for rollen som Aragorn i 'Lord of the Rings'. Sjældent har nogen passet så godt til en rolle, og han vil altid blive husket for sin meget indlevede, fysiske og følsomme præstation i Jackson's trilogi.

De herrer Depp, Norton og Bale er altid aldeles fremragende, men har efter min mening allesammen endnu til gode at levere én 'outstanding' skuespilpræstation, der skiller sig markant ud fra deres øvrige roller. Den af Bale's roller der hidtil har gjort mest indtryk på mig, er stadigvæk rollen som knægten i 'Empire of the Sun', og for Norton's vedkommende er det rollen i 'American History X'. Om det så er Oscar-materiale, har jeg ikke helt gjort op med mig selv.

Samuel L. Jackson, Mickey Rourke, Brad Pitt, Natalie Portman, Colin Farrell, Keira Knightley og Josh Brolin har dog med sikkerhed ikke lavet noget Oscar-værdigt endnu. Her må jeg dog lige tage forbehold for Rourke's rolle i 'The Wresler', som jeg stadig mangler at få set.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 Kruse 15 år siden

#6: Agreed!

Men hvor er egentlig Leonardo DiCaprio på den liste?

Efter min mening er det klart Johnny Depp. Han har leveret et noget højere niveau flere gange end de fleste på den liste.

Nummer to på min liste er Leonardo DiCaprio, som også igennem lang tid nu har leveret fremragende præstationer.

Som nummer tre ville jeg gerne sige Edward Norton, da han tidligere konstant leverede et meget højt niveau, men jeg må sige at Christian Bale har overhalet ham.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: