• Johnny Depp
    29%
  • Edward Norton
    16%
  • Christian Bale
    13%
  • Brad Pitt
    9%
  • Robert Downey Jr.
    8%
  • Viggo Mortensen
    8%
  • Samuel L. Jackson
    7%
  • Mickey Rourke
    5%
  • Natalie Portman
    3%
  • Josh Brolin
    1%
  • Keira Knightley
    1%
  • Colin Farrell
    1%

Stemmer i alt: 2137

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 filmz-ab 15 år siden

#79 bruce

Det er nu ganske korrekt. Scorsese har ihvertfald fået de bedste sider frem i Dicaprio, selvom han selvfølgelig har været god før. Det er derfor fuldstændig uforståeligt, at han ikk er med på listen. Må være en fejl.

# 78

Ja, Norton er også god i 25 th hour, men ikk great, og det er så ærgerligt, at han næsten er helt væk fra scenen. Han er nok ikk så eftertragtet mere.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#82 filmz-Bruce 15 år siden

#80 Shutter Island ser spændende ud, men ligner absolut ikke en film, som lægger op til nomineringer på skuespilsfronten. Der er meget meget meget langt op til There Will Be Blood, Wrestler og Milk præstationer. Jeg ser langt mere interessant i Sam Rockwells muligheder i Moon.

#81 Er da enig i, at han også burde være på listen. Scorsese har i mine øjne så udover hans fantastiske dokumentarer No Direction Home og Il mio viaggio in Italia og Stones koncerten ikke været på dupperne siden 1995.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#83 MMB 15 år siden

Nu ud kommer Moon jo i år, og Shutter Island først næste år, så de kommer ikke til at være konkurrenter.

Kan dog godt forstå, du ikke synes, det virker som den typiske oscar film for skuespillerne, men man skal passe på med at afskrive Leo især så tidligt. Vi har trods alt kun set en trailer. Jeg tror sagtens han kan snige sig ind blandt nomineringerne.

Jeg synes nu Scorsese har gjort det hæderligt med The Departed og The Aviator. Selvom jeg må give dig ret i at Gangs of New York (trænger til et gensyn), Bringing Out the Dead og Kundun har haltet lidt efter. Dog har de stadigvæk været solide film, bare ikke fantastiske.
Gravatar

#84 filmz-ab 15 år siden

Jeg synes dog heller ikke Shutter Island ligner en oscar film på nogle fronter, men ser dog god ud. Jeg tror mere på DiCaprio i Nolans nye film. Mht. Scorsese, så har han for mig leveret varen, The Aviator og The Departed var fantastiske.
Gravatar

#85 filmz-Bruce 15 år siden

#83 Cadeau til Scorsese for at bringe technicolor tilbage med Aviator. Det er lige før, jeg køber den på blu-ray af den grund og så den herlige Kathrine Hepburn accent af Cate Blanchett. Men gud, hvor jeg synes den film var utilfredsstillende. Selvfølgelig er der en grund til, at filmen hed Aviator og derfor kun fokuserede på én periode af Howard Hughes storhedstid, men i mine øjne ikke særlig interessant gennemført. Måske fordi jeg har set Tommy Lee Jones portrættering af Howard Hughes. Al respekt for Caprio, men at sætte en mand, som ligner en knægt, til at spille en historisk kendt person, som var en mand ... det har jeg svært ved at illusionere mig ind i :)

The Departed? Tja, der har jeg jo set det asiatiske forlæg, som på alle måder er en bedre film, så der ser jeg ingen grund til at rose for noget, som reelt er dårligere. Scorsese er en mand af uomtvistelige kvaliteter, men jeg så ham hellere lave endnu flere dokumentarer om noget han brænder for, fremfor at se ham forfølge fortiden i genrer, han åbenbart er udbrændt i.
Gravatar

#86 filmz-jonasgr 15 år siden

Nu snakker i alle om mændende, hvad med kvinderne ? Der er kun nævnt to i pollen, men er der virkelig ikke flere dygtige skuespillerinder. Her tænker jeg på den yngre generation (ligesom i diskuterer de yngre generation af mænd).

Nå ja nu vi også er lidt inde på årets oscar uddeling, så tror jeg på at George Clooney bliver nomineret for sin rolle i "Up in the Air". Rigtig god kritik har den fået. Jeg vil min gamle hat på det :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#87 filmz-ab 15 år siden

Aviator synes jeg var gennemført.

Samme er The Departed, og hvor er det efterhånden en kliche at høre på, at den asiatiske er bedre. Det er den bestemt ikke, og det er ikke engang fordi jeg er hardcore scorsese fan. På alle måder var departed mere vedkommende, bedre spillet og mere intelligent.
Gravatar

#88 filmz-Bruce 15 år siden

... hvor er det efterhånden en kliche at høre på, at den asiatiske er bedre.

Der er en grund til, at noget bliver en kliché. Hvor der er røg, er der som regel også ild! Departed var langt underlegen. Den var mindre intelligent i udførelsen af det, som var en intelligent katten og musen jagt i det asiatiske forlæg og måtte ty til genkendelsens glæde ved Jack Nicholsons som spillede ... Jack Nicholson. Og det gør ingen bedre end ... Jack Nicholson. Og så med en ganske forfærdelig afslutning, som i mine øjne udstillede en rådvild Scorsese, som åbenbart ikke stolede på sit eget værk, men måtte tviste og dreje i håbet om at publikum ville opfatte det positivt.
Gravatar

#89 Lord Beef Jerky 15 år siden

#87 Der må jeg sgu holde med dig. Infernal Affairs var en skuffende omgang for mit vedkommende, og en alt for hyped film, der bare ikke kan leve op til sin hype. Det er godt nok nogle år siden jeg så den, men jeg husker enorme problemer med tempo og en sær, uforløst slutning. Dog synes jeg det er lidt sært at kalde The Departed et dissideret remake (selvom Scorsese da selv gør det). De to film er vidt forskellige.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#90 filmz-Bruce 15 år siden

#89 Remaket er da bortset fra forskellen i geografi, lige til højrebenet (med mindre man da er FCK spiller for tiden).

Skriv ny kommentar: