• Transformers: De faldnes hævn
    37%
  • Harry Potter og halvblodsprinsen
    19%
  • Inglourious Basterds
    14%
  • Public Enemies
    6%
  • Brüno
    6%
  • Ice Age 3 - Dinosaurerne kommer
    3%
  • G.I. Joe
    3%
  • Drag Me to Hell
    3%
  • Synecdoche
    2%
  • Anden film
    2%
  • Crank: High Voltage
    2%
  • JCVD
    1%
  • Whatever Works
    0%
  • G-Force
    0%
  • Se min kjole
    0%

Stemmer i alt: 2470

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Petrescu 15 år siden

Inglorious Basterds og et pænt stykke derefter, kommer Harry Potter.
Transformers siger mig intet og venter stadig på at jeg har seriøse tømmermænd OG Transformers kommer på tv. Før får jeg ikke set hverken denne eller franchisens første film.
Gravatar

#52 tranberg 15 år siden

bn (48) skrev:
Jeg kan ikke holde ud at høre og se på den mand og hans mund-diarré

Jesus Christ..!
Manden er et af filmhistorien største komedie-legender, der i dén grad fornyede komediegenren gennem 70'erne og 80'erne.
Mht. til hans nyere film, har han jo næsten skabt en ny Allen-niche mellem de eksisterende genrer.

Smag og behag selvfølgelig, men anerkendelse skal han sku' have.
MANDEN HAR TRE OSCARS for crying out loud!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#53 Åkepool 15 år siden

#52 -
MANDEN HAR TRE OSCARS for crying out loud!

Og?

George Bush har været præsident, det var heller ikke fortjent ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#54 BN 15 år siden

tranberg (52) skrev:
Manden er et af filmhistorien største komedie-legender, der i dén grad fornyede komediegenren gennem 70'erne og 80'erne.

Hvad humor og komedie angår, så elsker jeg Groucho Marx, Monty Python's Flying Circus, Dave Allen, Mr. Bean, Alas Smith & Jones, Bill Murray og Jim Carrey, samt 'Airplane' 1+2, 'Top Secret', 'Naked Gun' 1-3 og 'Hot Shots' 1+2, foruden Linje 3, Amin Jensen og De Nattergale.

Det er allesammen nogle, der kan sætte gang i mine lattermuskler, eller som på tv, i shows, på film eller på skrift har leveret jokes, parodier eller andre skøre indfald, som jeg sommetider kan komme i tanke om og smile/grine af, mens jeg går og laver noget helt andet.

Intet af det, jeg har set og hørt fra Woody Allen har gjort indtryk eller sat sig fast.

Smag og behag selvfølgelig, men anerkendelse skal han sku' have.

Nu er smag og behag på den ene side og anerkendelse på den anden jo ikke to indbyrdes uafhængige størrelser. Ros og anerkendelse af en filminstruktør kommer som regel af, at man synes godt om hans film, og jeg bryder mig ikke om Woody Allen's film.

Jeg er stadig åben overfor, om der skulle vise sig en eller to positive overraskelse iblandt dem, men foreløbigt ser det sort ud, hvilket er nok til at konkludere, at han i mine øjne nok ikke er det store geni, nogle har udnævnt ham til. ... Jo, for DEM. Men ikke for mig. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#55 Highland Park 15 år siden

#54: Jeg spørger lige af ren nysgerrighed; hvilken film forsøgte du at se bn, og hvorfor gav du den ikke en ærlig chance og så den færdig?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#56 BN 15 år siden

#55:

Jeg har ikke set nogen halve Woody Allen-film, kun hele. Det jeg omtalte som "projektet", som jeg - indtil videre - har opgivet, var generelt at gense hans film (ikke mindst 'Annie Hall' og 'Manhattan') og se dem, som jeg endnu ikke har set.
Gravatar

#57 BN 15 år siden

En meget væsentlig grund til, at jeg ikke synes, Woody Allens' film fungerer, er at han i de fleste af dem har givet sig selv hovedrollen. Og jeg synes, han er en dårlig og irriterende skuespiller. I tilfældet med 'Manhattan' havde jeg hellere set en eller anden af datidens unge/yngre skuespillere i rollen. Men igen: Så er der den evindelige dialog (læs: mund-diarré) som skurrer i mine ører. Jeg finder den hverken interessant eller morsom.
Gravatar

#58 Highland Park 15 år siden

#56: Okay. Når du slet ikke er i stand til at nyde dialogen og ikke kan fordrage Woody Allen, så er projektet på forhånd dømt til at mislykkes.

Du skal nok slippe for at høre min mening om (især) Amin Jensen. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#59 BN 15 år siden

Highland Park (58) skrev:
Du skal nok slippe for at høre min mening om (især) Amin Jensen. ;)

Det er måske dig, der er inspirationskilde til hans joke om, at fans på gaden sommetider vinker glad til ham og råber: "Hej Amin .... Fede svin."
Gravatar

#60 filmz-Bruce 15 år siden

Ja jeg har nok stadig første grin til gode over Amin, men jeg har da hilst høfligt på ham engang :)

Hvad Woody angår! GUD i hans egne film!!! Det er vist kun Churchill, som kan følge med i fabelagtige oneliners :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: