• Blu-Ray
    38%
  • HD-DVD
    27%
  • Det HD er for opreklameret, jeg holder mig til dvd
    20%
  • Hvad er HD?
    14%

Stemmer i alt: 1248

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 filmz-grev_michal 18 år siden

hvorfor er 3,44mb floppydisk ikke med på listen, de må da kunne laves så film kan komprimeres ned i den størrelse.

kort sagt er jeg ikke så teknisk og teknologisk anlagt( ejer ikke en mobiltelefon og har endnu ikke set en mp3 afspiller - har dog en walkman liggende) , så jeg må vist bare se tiden an :)
Gravatar

#22 nostromo 18 år siden

I have an HD-DVD player... Though I have almost all the movies released on HD-DVD, I have a few problems with this wonder machine...

If BlueRay will perform better in the tests, I am selling my HD and going BlueRay, I have preordered some BR DVDs too soo, I should be safe. I was hoping to test both machines at once, but BR is delayed...

HD-DVD players are more like computers, the damn thing takes forever to load a movie... I thought DVD players could be slow sometimes, this is a PAIN!

If they will force you to watch a damn warning on each HD-DVD after such a long load, I am going to kill the guy who said it was ok sell these machines...

I have already ordered a BR player, but I just got an email saying it might be delayed further. Why? What the hell is keeping them?

Anyway, hope it is worth the wait...

Cannot wait to see my Fifth Element on BR!
Girl: It said my cookies aren't turned on? What am I supposed to do, pour some milk on myself and show them my tits?
Gravatar

#23 Patriarch 18 år siden

Jeg håber bare at de laver en ordenlig udgivelse af film på de nye formatter - FØRSTE GANG.

Det er der dog ikke noget der tyder på.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#24 filmz-ceciliec 18 år siden

Der står da ikke noget om en kombi, eller er jeg blind?
Gravatar

#25 filmz-crede 18 år siden

Der manglende en: "Jeg venter og ser hvilken der vinder"...

Personligt er jeg bedøvende ligeglad med hvilken en af dem, så længe vi får bedre kval. Så jeg venter med at købe noget som helst indtil det er lidt mere afgjort hvilken standard der bliver den populære, for jeg tvivler begge vil overleve...
Gravatar

#26 ajust 18 år siden

Latterligt poll. Hvor er den meget relevante "Jeg er i tvil"?
Gravatar

#27 maniac 18 år siden

#25/26 Tjah, hvis man læste spørgsmålet der stilles: "Hvis du skulle vælge nu", så er jeres svarmuligheder modstridende med spørgsmålet.

Selvfølgelig er man i tvivl, men formålet med poll'en er at se hvad folk ville satse på lige nu, hvis de skulle vælge. Hvorfor er det latterligt?
Gravatar

#28 davenport 18 år siden

Såvidt jeg har forstået er BR det bedste, så den stemte jeg.. Jeg ved dog ikke særligt meget om det endnu, da det først interesserer mig, når jeg får råd.. Så sådan en får jeg nok aldrig..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#29 myshkin 18 år siden

Jeg ved ærlig talt ikke meget om begge formater. Jeg vidste, før jeg stemte, at Blue-Ray kan indeholde mere data end HD-DVD, men Blue-Ray virker som en meget dyr løsning på mig. Spørgsmålet er om vi virkelig som forbrugere har brug for så meget data, og hvis ja, hvor mange filmselskaber egentlig har tænkt sig at investere i at fylde en Blue-Ray disc med ekstra-materiale og hvad ved jeg til randen?

Jeg tror den bedste løsning indtil videre vil være HD-DVD og så vente en rum år endnu, hvor det måske er passende med meget mere plads.

Uanset er det irriterende at der skal være så meget kamp om hvilket format skal være fremtidens format. Man føler sig sgu sat udenfor.. :/
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#30 filmz-barnebarn 18 år siden

Blu-Ray har klart en fordel i at den næsten kan rumme dobbelt så meget data (omkring 80% mere mener jeg fra fri hukommelse) - så set bare i det lys, virker Blu-Ray som et bedre medie.

Men det er jo ikke helt så nemt. Så vidt jeg ved (af mystiske årsager) vil Blu-Ray på trods af mere plads have dårligere lyd-kvalitet end HD-DVD filmene ifølge Dolby Digital selv.

Derudover kommer så prisen. Blu-Ray afspillere vil koste en del mere end HD-dvd afspillerne og måske vil filmene også blive dyrere pga. en blu-ray disk er mere kompliceret at lave - for ikke at snakke om at produktionsapparatet (produktion, pakning, shipping etc) skal laves om, da den har en anden størrelse end en almindelig dvd-skive (HD-DVD er samme størerlse som DVD). Denne ekstraomkostning vil gå lige til forbrugerne.

Jeg vil selv vælge "Den som vinder format-krigen" og er faktisk ligeglad om det er Toshiba (HD-DVD) eller Sony (Blu-Ray) som løber med sejren. Men her og nu har vi kun HD-DVD (dog ikke i DK) og på trods af at afspilleren får hug som afspiller - er alle enige om, at billede+lyd er utroligt godt.
Børnesygdomme tror jeg, at de fleste havde regnet med ville komme (lange loadtider - hdmi driller med farver - lang responsetid etc.) Disse problemer bliver afhjulpet med patches og når næste generations-player kommer.

Mon ikke at også Blu-Ray vil have børnesygdomme på deres første afspiller?

Fordi jeg skulle vælge en - har jeg så valgt "HD-DVD". Men med mindre en af dem vinder format-krigen, så ender jeg nok med begge afspillere - og så håber jeg bare ikke, at Blu-Ray koster 10.000+ for standardafspilleren ;)
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento

Skriv ny kommentar: