• I biografen
    70%
  • Derhjemme
    29%
  • Ude i det fri
    1%

Stemmer i alt: 1404

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Fredag 11 år siden

Engang ville jeg havde stemt biografen og forsvaret det med næb og kløer, at film skulle ses der (så vidt det var muligt). I dag må jeg erkende, at jeg oftere nyder at se en film hjemme. Indenfor de sidste par år, har min lyst til en tur i bio dalet markant. Udover min tolerance måske er blevet mindre, er der også blevet flere forstyrrende elementer i biografen føler jeg. Når det er sagt, så skal jeg da også erkende, at jeg måske mangler en biografmakker at se film med, efter jeg er flyttet fra Odense til Falster og udvalget er en del mere begrænset. Jeg har ofte elsket at gå i biografen alene også og ville hellere se en film med mig selv, end med folk uden særlig filminteresse eller respekt for at det var min store interesse og jeg derfor gerne ville være der i god tid, ikke gad snak under filmen osv. Men i dag gider jeg næsten ikke alene, uden at jeg aner hvorfor? Måske fordi byen er så meget mindre og det er svært at være lidt anonym og gemme sig lidt??? Uanset, så ser jeg mest film hjemme, naturligt nok, men nyder det for tiden også mere end en tur i biografen.
Gravatar

#2 HonoDelLoce 11 år siden

Jeg må også indrømme, at svaret i mit tilfælde har bevæget sig fra biograf til hjemmebiograf ret hurtigt efter jeg fik mig et ordentligt tv og lydanlæg herhjemme. Der er simpelthen alt for mange forstyrrende faktorer i en biograf i dag, og den 'magi' jeg førhen tog i biffen for at få er simpelthen bare bedre herhjemme..

Jovidst, jeg har ikke et lige så stort tv som lærredet i biografen, men jeg sidder så også en del tættere på ;) Lyden synes jeg sådan set er bedre herhjemme, da jeg faktisk ofte finder lyden for høj i biografen og herhjemme kan jeg være 100% sikker på at få ro under HELE filmen.

I dag går jeg kun i biografen for at se film, jeg simpelthen ikke kan vente med at se - samt engang imellem for det sociale aspekt i det at tage en masse venner eller des lige ind og lave en god tur ud af det.. Men så er det heller jo i sagens natur ikke fordi filmen er bedre i biografen, men fordi der er mere plads ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 Ispep 11 år siden

I biografen. Jeg oplever heldigvis ikke så tit de forstyrrende elementer selvom de indimellem forekommer. Bortset fra det, så elsker jeg "at lade op" til en biograftur og den oplevelse som følger.
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 11 år siden

Det at se film udendørs, kan skride ad helvedes til! Ellers har jeg ikke en favorit. Fordelen ved biografen er, at man er ude, og derfor ikke har forstyrrende hjemmeelementer såsom telefonopkald, nogen der banker på døren eller lignende. Fordelen ved at se film derhjemme, er at forstyrrende udeelementer såsom snakkende idioter og popcornsstank ikke kommer i vejen. Min favorit er vel nok at se film til Berlinalen. Mange forestillinger har omkring 1000 publikummer, men fordi det er presse og folk med respekt for filmen og andre mennesker, kan man ikke høre en eneste - og popcorn er forbudt!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 HonoDelLoce 11 år siden

Lord Beef Jerky (4) skrev:
og derfor ikke har forstyrrende hjemmeelementer såsom telefonopkald, nogen der banker på døren eller lignende

Hos mig banker det på døren ca. en gang hver fjerde måned eller sådan noget, og telefon skal da bare på lydløs, når der ses film... Problem solved ! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 Fredag 11 år siden

#3 Hvis mine forhold var som dine, ville biografen måske også trække en del mere. Men med god surround lyd og et særligt rum kun til film, så er det klart det betyder en del. Når jeg så snart endda kan skrue op på alle tider af døgnet og på alle ugedage uden at genere nogen, da jeg jo får min egen filmfløj, så trækker bio endnu mindre. Med dig tager jeg dog altid gerne i biffen.
Gravatar

#7 davenport 11 år siden

Jeg ser ikke film.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 Slettet Bruger [779616597] 11 år siden

Hjemme!

Hvis folk forstyrrer på telefonen, er problemet heldigvis ikke større, end at jeg slukker for skidtet, men jeg har et fornuftigt anlæg og en god størrelse tv, så det er ikke meget, jeg vinder ved at gå i biffen.
Gravatar

#9 Ispep 11 år siden

Lige over. Det er dog altid fedt at se film i bio med en filmbuff.
Gravatar

#10 David Munch 11 år siden

Derhjemme.

Det var biografen indtil 20% af befolkningen besluttede sig for at tage i biografen udelukkende for at genere andre mennesker.

Skriv ny kommentar: