• Et par gange hvert halvår
    45%
  • Én gang om måneden
    19%
  • Få gange om måneden
    15%
  • Cirka én gang om året
    10%
  • Næsten aldrig
    8%
  • En eller flere gange om ugen
    3%

Stemmer i alt: 2173

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Mikkel Abel 11 år siden

Før i tiden var det nok et par gange om året, men inde for de sidste 1-2 år er det begyndt at være månedligt. Nogen gange flere, men der kan selvfølgelig også være en månede hvor der ikke spiller noget særligt. :) Men generelt er jeg helt vild med at gå i biografen, elsker simpelthen en kæmpe skærm og god lyd. Det giver noget helt bestemt.

Gangster Squad
Django Unchained
Cloud Atlas
The Place Beyond The Pines
Silver Linings Playbook
Only God Forgives
Star Trek Into Darkness

Det i hvert fald mit 2013 indtil videre :p
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#12 Adagio 11 år siden

Det er meget sjældent jeg går i biografen, det er ikke lige mig. Tror jeg har været i bio omkring 3-4 gange i løbet af de sidste 5 år.

Der er alt for mange ulemper ved at gå i bio syntes jeg.

Prisen for at se en film en enkelt gang er alt for høj. Hvis konen og jeg skal i bio en enkelt gang vil det koste mere end hvis vi købte filmen på blu-ray på release dagen (og da jeg elsker at se samme film mange gange giver det mest økonomisk mening at købe filmen på blu-ray)
Der er også alt for lang ventetid før filmen begynder. Hvorfor skal jeg se 20 min. reklamer før filmen når jeg lige har betalt flere hundrede kr for biletten?
Jeg kan ikke sætte filmen på pause, hvis man nu skulle være tissetrængene
Der er altid støgende personer i salen og typisk en høj person lige foran en selv og jeg har heller ikke lyst til at se lyset fra alle de der mobiltelefoner hele tiden.
Og jeg syntes heller ikke der er nogen speciel god stemning i biografen.

Eneste grund til at gå i biografen er for at se filmen med det samme, men jeg kan godt vente til filmen kan købes
Gravatar

#13 Pécuchet 11 år siden

Et par gange hvert halvår. Dette skyldes primært, at biograferne i Aarhus sjældent viser noget interessant. Ak, hvis man dog bare havde adgang til Cinemateket!
Der burde have været Roser.
Gravatar

#14 Dr.Mufasa 11 år siden

Et par gange hvert halvår..... ville gerne mere men med de priser de kører med ender det med jeg går fallit.

Var inde og se Man of steel her i lørdags.... over 200 F'''''' kr. for 2 billetter.... så betalte vi 130 kr for 2 vand og 2 "små" poser blandet..... Det gider jeg simpelthen ikke betale for.
Gravatar

#15 davenport 11 år siden

Sidst var til Hobbitten i Klovborg, og før det en eller anden børnefilm med den store, så højst et par gange om året.
Som andre nævner, så er det for dyrt, og der er ikke det samme over at gå i biografen, som da jeg var lille. (Og da det kostede 25 kr. om tirsdagen)
Så det må blive Klovborg ind i mellem.
Kolding har dog Nicolai, men jeg har aldrig fået mig taget sammen til at tage derind. (Det burde jeg)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#16 loki 11 år siden

Næsten aldrig.

Jeg bliver gang på gang skuffet over filmen, og selve biografoplevelsen er gået fra plus til minus over de seneste 10 år. Det er billigere, nemmere, mere praktisk og uden larm at se det i hjemmebiografen. Og der er bedre benplads.
www.peakoil.dk
Gravatar

#17 BN 11 år siden

loki (16) skrev:
Jeg bliver gang på gang skuffet over filmen

Mens jeg forstår resten af hvad du skriver, forstår jeg ikke denne indledende sætning. Du bliver "gang på gang" skuffet over selve filmen? Det lyder som om du er ret dårlig til at finde frem til de biograffilm der er lige "dig".
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 kongeaal 11 år siden

Hvis ikke det var for mit behov for at se nye film hurtigere end de bliver udgivet, så ville jeg aldrig gå i biografen, desværre. Desværre fordi jeg egentlig elsker biografens lærred og lyd, men jeg hader simpelthen at se film på andres folks præmisser. Ens oplevelse kan blive fuldstændig ødelagt af de mennesker som sidder i salen, og dette oplever jeg i stigende grad, at den gør. Jeg kan se, jeg ikke er den eneste der oplever dette.
Glæder mig bare til den dag hvor diverse (lovlige) streaming tjenester kan tilbyde os præmiere film hjemme i stuen. :)
Gravatar

#19 loki 11 år siden

BN (17) skrev:
Mens jeg forstår resten af hvad du skriver, forstår jeg ikke denne indledende sætning. Du bliver "gang på gang" skuffet over selve filmen? Det lyder som om du er ret dårlig til at finde frem til de biograffilm der er lige "dig".

Der er blevet længere mellem snapsene efterhånden som jeg er blevet ældre.

De film som rent faktisk fanger mig, er også hvad jeg vil kalde "tungere" film uden på nogen måde at være fransk-poetiske multikulturelle genrefilm. Men en film som Citizen Kane, Schindler's List, Dr. Strangelove, Threads, 12 Angry Men m.f. er unægtelig i en anden genre/klasse end The Avengers, Hobitten, The Amazing Spiderman, Prometheus etc.

Problemet er så bare, at det kræver noget mere energi at se en "god" film, og samtidig får jeg mig selv overbevist om, at actionfilm netop bør ses på det store lærred, og resultatet bliver at jeg få valgt de mere intetsigende film uden ret meget substans. F.eks. kunne jeg godt have lyst til at se både Star Trek og Man of Steel i biografen, men jeg ved allerede at jeg kommer til at fortryde det.

Så derfor: biostop.
www.peakoil.dk
Gravatar

#20 Ispep 11 år siden

Så forstår jeg bedre hvorfor du konstant skuffes. Du må vel søge tilfredsstillelse andetsteds, som du hentyder til.

Skriv ny kommentar: