-
0-2426%
-
25-4916%
-
200+16%
-
50-7412%
-
100-14910%
-
Det er ikke størrelsen det kommer an på...7%
-
75-996%
-
150-1996%
Stemmer i alt: 2724
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#141 El vez 20 år siden
#142 filmz-female cenobite 20 år siden
Ja, skal nok holde tonen, sorry
No tears, please. It's a waste of good suffering
#143 lagoni 20 år siden
"Jeg har f.eks snakket med en der har omkring 250 DVDer, og der er måske kun 80 af dem han virkelig synes om og kan se igen. Resten står der bare. Han har 250 DVDer, men hvor meget indhold kan man sige han har."
læs mit indlæg #109, der antydes en grund til denne samlermani :)
#144 filmz-female cenobite 20 år siden
No tears, please. It's a waste of good suffering
#145 ks 20 år siden
#146 filmz-Le Samouraï 20 år siden
Jeg er udmærket klar over, hvilken udgave af Alien Quadrilogy, vi taler om. Det er sådan set humlen. Personligt synes jeg, det er fuldstændigt vanvittigt at kaste så mange penge efter en klump formet plastic - samlerobjekt eller ej - fordi man også har kunne købe de japanske DTS-udgaver af filmene billigere uden replica'en af Alien-hovedet. Som nævnt ville jeg bare selv vælge at bruge mine penge på nogle flere film i stedet for.
På den anden side er jeg fuldstændigt overbevist om, at du har stor glæde af at eje den. Måske blot fordi du synes, den ser godt ud på hylden. Måske fordi du er bidt af samlerbacillen og har fornøjelse af at eje noget meget sjældent. Det kan jeg ikke vide. Det kunne også tænkes, at det handler om simpel show off-værdi, fordi der gror kontanter på dine træer. Det er sådan set lige meget. Det korte af det lange er, at jeg er ret sikker på, at du har haft dine grunde til at fyre så mange penge af på sådan en ting, og så må dét være fint nok. Det er ikke op til mig at dømme, hvorvidt det er rigtigt for dig at bruge dine penge på den måde, UANSET mine personlige præferencer, FORDI jeg ikke kender hverken dig eller din økonomi.
Overfor dette kan du så sætte de folk, som du så malerisk beskriver som nogen, der kun går efter at fylde hylderne. Du afskriver deres samlinger, fordi de åbenbart ikke overholder dine egne smagskriterier, og du tillader dig endda at fordømme deres motiver bag anskaffelserne. Men det er jo ikke en vurdering, du på nogen måde er kvalificeret til at foretage, medmindre du kender dem allesammen personligt. Gør du ikke det, er det rent gætteværk - og det er dér, jeg synes, det går hen og bliver arrogant. For hvordan kan du på nogen måde vide, at de mennesker ikke har købt filmene, fordi de er oprigtigt interesserede i dem?
Flere har allerede tilkendegivet, at de gerne tager chancer for at prøve noget nyt, og derfor må deres samlinger i sagens natur også bestå af både skidt og kanel. Det er også ret oplagt, at mange er mere tilbøjelige til forsøge sig med noget ukendt, hvis prisen er lav, i stedet for at smide det fulde beløb til en luksusudgave af en film, de måske slet ikke vil kunne lide. Men selv hvis nogle, som du skriver, "køber 15 film for 300kr" bare for at fylde hylderne, hvad i alverden er der så galt i det? Hvis de mennesker har fornøjelse af at have en stor samling og altid kunne finde noget, de har lyst til at se, er deres glæde så ikke fuldstændigt lige så legitim som den, du selv får ved at smide 2500kr for en plastic-kopi af et Alien-hoved. Bare fordi de ikke deler din smag eller dine motiver betyder ikke, at du kan tillade dig at nedvurdere dem.
#147 chandler75 20 år siden
Det må vel være fuldstændig op til én selv, hvorledes ens filmsamling ser ud.
Da jeg selv begyndte at samle på DVD'er var det ud fra en forudsætning om at jeg - modsat købene på VHS - nu kun ville have virkelige kvalitetsfilm, som jeg gad se igen og igen, stående på hylden. Men da jeg så så "Red Sonja" til 30 kr., som jeg ikke havde set i lang tid, og "House" til en billig penge, som jeg kunne huske fra mine teenageår og som kunne være sjov at se igen, så røg det princip ligesom hurtigt.
Måske er det i reglen en smule elitært kun at have klassikere stående - rigtige filmelskere kan tit også se kvaliteter i de mindre begavede film. Og hvorfor så ikke have dem på DVD?
Dog er det ikke helt ligegyldigt for mig hvad jeg har... Forleden dag fandt jeg "Tapeheads" til en 20'er i Kvickley, og det var først da jeg kom hjem, at jeg fandt ud af den var i full screen. Den røg fluks i skraldespanden (selvom jeg dog gemte plastic-coveret...).
#148 filmz-Kadann 20 år siden
Jeg havde præcis samme tanke, da jeg startede med DVD, men hvis man kun går efter klassikere, kan man jo netop også snyde sig for nogle gode oplevelser, også selvom der måske er tale om en udgivelse af tvivlsom kvalitet.
Hvis man ser på min liste, så er der da også film ind imellem, som folk vil vrænge på næsen af, som f.eks. Blade, Blade II, nogle Sonny Chiba film og Mortal Kombat I og II. Det er jo bestemt ikke klassikere vi taler om her, men nu morer jeg mig ganske godt med at se dem, og så er det jo som det skal være.
Så er der diverse OnAir udgivelser og visse tvivlsomme scanboks udgivelser, som bestemt ikke er i top, men hvis billedet er acceptabelt og jeg ikke føler et behov for udskifte dem, så bliver de heller ikke det. :)
Jeg kan jo så også undre mig over at folk måske køber tvivlsomme udgivelser af klassikere, som f.eks. de tidlige danske udgaver af Dune og Highlander, som jo var ganske frygtelige, men hvis folk ikke vil udnytte DVD mediet fuldt ud, så er det jo deres valg.
Jeg er ganske sikker på, at der også er en del folk derud, som ikke vil forstå mit fetish for f.eks. Star Wars, Blade Runner (ikke director's cut) og Apocalypse Now (ikke redux), men nu er jeg Star Wars fan, og har været det siden jeg var 6-7 år, og jeg foretrækker Blade Runner og Apocalypse Now i de gamle udgaver, og så må folk jo leve med det.
Filmene er jo købt primært for min skyld, og ikke nogle andres. :)
#149 chronaden 20 år siden
#150 PredatorX 20 år siden