• 0-24
    26%
  • 25-49
    16%
  • 200+
    16%
  • 50-74
    12%
  • 100-149
    10%
  • Det er ikke størrelsen det kommer an på...
    7%
  • 75-99
    6%
  • 150-199
    6%

Stemmer i alt: 2724

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#131 Yoda 20 år siden

#130 Jeg ville på ingen måde selv kunne have formuleret det bedre, og jeg er helt enig.

Jeg har også selv en del billige udgaver stående. Dette drejer sig netop om film, jeg ikke har ønsket at ofre de store summer på.

Om en samling er af høj eller lav kvalitet er et spørgsmål, der helt og holdent er af subjektiv karakter.

#127 Der kan så ganske udmærket være "indhold" i en billig on-air udgave, hvis det udelukkende er filmen - og ikke andet - man går efter.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#132 El vez 20 år siden

Der er jo også stor forskel på hvad man vil have stående, alt afhængig af smag, økonomi, plads, udstyr og andre præferencer er det jo dybt individuelt om det passer én at købe mange eller få film.

At nogle så synes det er dumt når folk har andre præferencer end dem selv, må de selv om, men det er vel i bund og grund en fjollet holdning.

Hvor ville det dog være kedeligt hvis vi alle havde samme smag og havde præcis de samme film stående allesammen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#133 filmz-Le Samouraï 20 år siden

Oh, bollocks! Bare for klarhedens skyld, så er det altså #127, som jeg er "helt uenig" med i #130. Kadanns indlæg er jeg derimod stort set enig med.

Jeg kan også godt lide at tage chancer fra tid til anden, og så er jeg heller ikke umodtagelig for et godt tilbud. Jeg ved da fx godt, at den canadiske udgave af Irrèversible har flere extras end den danske. Men når man nu kan få den danske dvd til 50kr i Fona 2000, så kan jeg sagtens leve med at undvære det sidste gejl. Det er trods alt filmen - i en ordentlig kvalitet - der er vigtigst.

Der er en del film, jeg sagtens kunne se mig selv eje i luksuriøse boksudgaver. Men i de fleste tilfælde har jeg prioriteret det langt højere at købe flere titler ind fra ønskesedlen i stedet. Sådan er vi så forskellige. Nogle smider gladeligt 2500kr efter en japansk udgave af Alien Quadrilogy. Selv foretrækker jeg at købe den almindelige R1 og så fyre de sidste 2000kr af på filmklassikere, jeg endnu ikke har set. Derfor vil jeg alligevel gerne have mig frabedt en så kategorisk kvalitetsmæssig nedvurdering af min samling. Så skal jeg til gengæld også holde mig fra at kommentere andre medlemmers maniske forhold til boksudgaver ;-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#134 El vez 20 år siden

Jeg er skam også enig med dig, Samurai, min post var også primært rettet mod #115 og #127, og så vil jeg godt have lov at klassificere en hvilken som helst som klaphat, der nedvurderer R1 udgaven af Alien Quad ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#135 filmz-female cenobite 20 år siden

#133 Hvis du læste min post lidt bedre igennem, så ville du se at jeg ikke siger det er ALLE der ligger under det. Og hvis du havde læst endnu bedre efter, så ville du også se at jeg siger jeg kun kan udtale mig om dem jeg har SET. Jeg har set 2 eller 3 personer poste billeder af deres samling. resten har kun skrevet en liste over deres film, hvilket er udmærket og alt det der, men når det kommer til at have 500+ film, så kan jeg personligt ikke bruge en liste noget.

Ja det er et spørgsmål om mening, men der er ingen tvivl om, at nogen (og det kan man altså godt se på deres samling også) blot går efter mængde. Altså de køber 15 film for 300kr, og halvdelen af dem gider de måske ikke engang at se, men de vil bare have dem på hylden. Jeg troede jeg havde gjort mig selv forståelig nok, men åbenbart ikke.
Man kan også sige til folk, af alle de film du har købt gennem tiden, hvor mange af dem ser du mere end 2 gange, måske 3 gange om året? Der er ikke mange der ville kunne sige de ser dem tit, de står for det meste blot på hylden som "endnu et af de der køb" og det er det. Også der er pointen ligesom røgt, for mit vedkommende, i at have en stor DVD samling.

Så nævner du Alien Quadrilogy. Hvis folk kun skulle have sådanne ting i deres samling, ville INGEM have over 500 film, medmindre de var fandens rige og bare skulle leve af kiks de næste 10 år. Jeg købte den fordi jeg kan lide og samle på horror items. Der er et 18" Alien hoved med i købet så det er ikke fordi det er "den japanske udgave" for der er også en japansk udgave af Alien Quadrilogy, bare uden Alien hovedet. Det er fordi det er et samleobjekt, der kun er lavet 9000 eksemplare af. Derfor ser jeg ingen mening i at du nævner den, medmindre du ikke vidste hvad det egentlig var for en Alien Quadrilogy. Men så kunne du jo blot have søgt på nettet eller spurgt, inden du postede.

Sorry, men er bare træt af at folk ikke læser ens post godt nok igennem, eller at de ikke forstår det. Måske det er mig der bare er total uforståelig, men så må folk spørge til ting istedet for bare og skrive en masse crap som "det er total arrogant". Er lidt træt af det...
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#136 filmz-female cenobite 20 år siden

Nå ja, og billigt er ikke lig med crap, det har jeg heller aldrig sagt nogen steder, men det har jeg åbenbart heller ikke fået gjort helt klart.. det har jeg så nu... hvis folk STADIG er uenige, så er det helt fint. Vi kan ikke alle være enige, og jeg forstår da også klart at folk vil være dybt uenig med mig, hvis de har 680 film og halvdelen af dem eller mere bare er fyld. Så længe de freaking forstår det de svare til :)
Gravatar

#137 lagoni 20 år siden

Kiks smager godt, intet problem der...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#138 filmz-kain 20 år siden

#136 Ja, du er uforstålig! Hvordan helvede kan du vide, hvad der er fyld i en samling - det aner du, undskyld mig sproget, ikke en flyvende skid om!

Hvad mere er, så kan du på ingen måde konkludere som du gør. Du prøver at fremsætte en standard for noget, der så subjektivt, at du ikke kun falder lang som du er, men også slår din egen dumhed oppe med tommtykke typer i forsøget.

Om folk køber, hvad du måske ville mene er total crap, er måske for dem en himmerigsmundfuld af en film. Så om det er 15 film for 300,- eller 1 for 400,- er fløjtende ligegyldigt...

Tag dog og klap hesten og diskuter objektivt, ikke subjektivt!
Gravatar

#139 filmz-female cenobite 20 år siden

Det er ikke en standard for helvedet Og hvis du ikke tror der er nogen folk derude, der virkelig er på den måde, så er du rimelig naiv med meget lidt fatteevne. Læs dog hvad jeg skriver eller lad være med at skrive til mine posts. Og det er ikke omkring pengene (som jeg også nævner), det var blot et eksempel. Sheez....
Gravatar

#140 lagoni 20 år siden

Jeg tror nok jeg kan følge dig lidt, der er nogen der når der er 3 film for 100, så skal de lige købe den ønskede + to mere bare fordi de var billige. Det er fx grunden til at jeg har Ride in the Whirlwind :) Kedelig film jeg aldrig skal se igen, men derfor er det dog stadig rart at eje den. Bare fordi.

:)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: