-
På indkøbte dvd'er eller Blu-rays43%
-
Via ikke-betalt download eller stream fra nettet33%
-
I biografen7%
-
På tv-kanalerne6%
-
På lejede/lånte dvd'er eller Blu-rays6%
-
Via betalt download eller stream fra nettet3%
-
På anden vis2%
Stemmer i alt: 1508
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#121 Muldgraver 12 år siden
Er det egentlig ikke bare en dårlig undskyldning, heh heh :)
#122 BN 12 år siden
Oh, I see. ;-)
#123 MMB 12 år siden
#124 BN 12 år siden
#125 BN 12 år siden
Nah, din sammenligning af tv-serie-piloten og biografens første 15 minutter halter noget, synes jeg. For det første er det normalt, at hovedpersoner og plot præsenteres i første afsnit af en tv-serie, og hvis et helt afsnit ikke kan løfte dén opgave på en interessevækkende måde, så er det da et kraftigt bevis for, at de følgende afsnit ikke har mere at byde på, eftersom det jo er de samme hovedpersoner og det samme plot, der fortsætter og udbygges senere. For det andet er det da også et tydeligt svaghedstegn, hvis det første kvarter af en biograf-film ikke fænger mig - i min filmsamlig har jeg ihvertfald ikke nogen film, som jeg synes er dårlige eller uinteressante det første kvarter.
Men den rent tekniske kvalitet (som jeg går ud fra, at vi her taler om) ligger efter min mening stadig laaaaangt under biograf-filmenes kvalitet. Jeg har aldrig set en tv-produktion der var ligeså flot, varieret og detaljeret på billedsiden som f.eks. 'The Godfather', 'Barry Lyndon', 'Dances With Wolves', 'The Lord of the Rings'-trilogien og 'Kingdom of Heaven'.
Puha, for mig ville dette være et sandt mareridt!
Jeg kunne godt lide 'The Simpsons'-serien de første sæsoner, men den har forlængst (læs: for adskillige år siden) mistet sin kraft og sin friskhed - og dermed også MIG som seer. Jeg har set flere afsnit af 'Criminal Minds', men jeg kan ikke lide den, da den indeholder visse af de kliché-agtige elementer, som jeg netop startede ud med at kritisere i #54.
'House' kan jeg sagtens se et helt afsnit - udelukkende på grund af britiske Hugh Lauries geniale og morsomme karakter/skuespil. Den er dog på flere måder så tykt amerikansk i sin stil og grundtone, at den kun rangerer som "udmærket" (eller 3½/6) i min bog.
'Friends' er min favorit, når det gælder tv-komedieserier, så her er vi enige. ... Men 'X-files', 'Seinfeld', 'Married ... with Children', 'Rome', 'Californication' og 'Lost', som jeg alle har set op til flere afsnit, bryder jeg ikke særlig meget om, forstået på den måde, at jeg ikke finder dem helt så gode, men kun middelmådige med enkelte lyspunkter indimellem. Enkelte af dem kan jeg slet ikke lide.
Som jeg var inde på i #59, efterlyser jeg tv-produktioner der er noget særligt. Jovist findes der nogle, der er seværdige eller nogenlunde/okay. Men serier af en særlig høj kvalitet; serier, som jeg ville ønske at have i min dvd-samling, er der næsten ikke nogen af. Næsten ikke.
#126 Highland Park 12 år siden
#127 BN 12 år siden
Absolut ikke.
;-)