-
På indkøbte dvd'er33%
-
I biografen18%
-
På anden vis16%
-
På indkøbte Blu-ray10%
-
På internettet10%
-
På lejede dvd'er6%
-
Via tv-kanalerne5%
-
På lejede Blu-ray2%
Stemmer i alt: 1605
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 Antlion 15 år siden
2. I biografen: Hvis jeg muligheden for at se en god film i biografen, fremfor derhjemme, vil jeg selvfølgelig gøre det. Desværre er det oftest et øretæveindbydende publikum, som skræmmer mig væk. Og selvfølgelig pga. den ekstrem manglende interesse for dé film der vises i biografen.
3. På anden vis: Jeg downloader film illegalt, hvis de af ophavsmæssige årsager eller lign. aldrig er blevet udgivet.
4. Via tv-kanalerne: Det er sjældent, men nogen gange bliver der vist nogle fremragende film på TV, uden reklamer.
#22 Michael Andersen 15 år siden
Jeg forstår ikke pessimismen. Der har aldrig været så mange digitale film i Danmark som der er nu. Nu hvor der efterhånden er så mange biografer, som takket være 3D har fået digitale maskiner, så kan jeg ikke se andet end det også bliver naturligt at de også vil presse på for at få gang i de almindelige digitale film.
Men når publikum er så dårlige til at støtte op om de "små" film som de er, vil det naturligvis være de store film som kommer i første række. Jeg kan ikke huske hvor mange kopier "No Country for Old Men" var i, men det var meget lavt. "There Will Be Blood" var vist helt ned på 7 kopier, så selv top Oscar-film kan man ikke (endnu i hvert fald) forvente at selskaberne udsender i digitalversioner.
Ang. brillen så er det rigtig at den dæmper lyset, men det kan man kompensere for. Der sidder en big ass lampe i de digitale maskiner som man kan skrue op for, og det rigtige lærred er også en hjælp. Der er en forskel, men særligt slemt er det ikke.
#16 og #19
3D er hvad man gør det til. I "The Journey To the Center of the Earth" er det en gimmick, hvor man for det meste bare får smidt en masse lort i hovedet, men i "Coraline" er det en del af filmen. I starten hvor filmen foregår i den almindelige verden, er det ret nedtonet, men ovre i den anden verden er det en medspiller, som f.eks. når hun åbner døren og tunnelsen udvider sig så tilskueren oplever den samme dragende effekt som Coraline.
Jeg kan ikke se at 3D er anderledes end f.eks. sourround sound, CGI-effekter eller den slags "gimmicks", som i de forkerte hænder netop ikke er mere end det, men som i de rigtige bliver en del af filmoplevelsen.
#23 David Munch 15 år siden
Men eftersom priserne er blevet syge høje efterhånden, så går kæreste jeg og jeg desværre langt fra så tit som vi ville, og det bliver kun til de helt store block-busters..
Men som Castiel (#8) også så smukt skriver, så er biografoplevelsen også ved at falde så drastisk, at det måske alligevel ikke bliver til flere ture når post-studie-økonomien virker om nogle år.. Er bare *så* træt af folks attitude i biografen nutildags.. >_<
#24 filmz-Bruce 15 år siden
Jamen hvor ser jeg, hvilke film som vises digitalt i København? Hvis jeg går ind på Kino, kan jeg ikke finde nogen referencer ved de forskellige film. Søger jeg på ordet "digital" får jeg 39 film resultater op:
Ice Age 2, Die Hard 4, Pusher 2, Blade Runner Final Cut, Robotter, Poseidon, Pirates 2, Sunshine, X Men Last Stand, Robots, 300, Fantastic Four 2, Pirates 3, High School Musical 3, Shrek 3, Garfield 2, Cars, Simpsons, Harry Potter 5, Harry Potter 4, Star Wars 3, Sentinel, Lille Kylling, Stor Ståhej, Narnia, National Treasure, Oliver, Fugle på Rejse, Dinosaurerne, Digimon 1, Dødens Gab, Digimon 3, Digimon 2.
Fint hvis man lever i en tidskapsel, men jeg ville også gerne se digitale film i København, som er nye. Er det hemmeligt hvor de vises, eller skal jeg virkelig til Klovborg eller provisen, og det ender med jeg gør det en dag :), for at nyde en film i god kvalitet? Sidste gang jeg så en digital film i København var Pirates 3.
#25 Michael Andersen 15 år siden
#26 the_paki_don 15 år siden
Jeg sad ved siden af en fyr, som to gange begyndte at ville føre samtale, mens jeg var inde og se Transformers 2. Anden gang sagde jeg (jeg var lamslået over hans idioti første gang, derfor sagde jeg intet) "Seriøst?". Resten af de 2 timer, sad han og famlede panisk i sin bukselomme omtrent hver 10. minut for at sige nej til en samtale, da han havde den på vibrator. Så sluk den dog, idiot!
Så havde jeg en fyr ved siden af mig, der decideret snakkede med sin kæreste under Sorte Kugler, men han var skater/Nik & Jay klon, så jeg vidste, at han ikke stod til at forklare noget som helst uden at jeg blev nødt til at slå ham, så lod være.
Jeg elsker stadigvæk biografen og ser flest film der, men HOLD KÆFT, hvor er der bare nogle aber inde og se film. Jeg synes, at det er pinligt på deres vegne. Hvor forkrøblet er man i virkeligheden, når man ikke kan klare at være udenfor kontakt i 2 timer? Hvil i dig selv, for helvede, eller hvil i fred under 6 meters jord.
#27 filmz-Bruce 15 år siden
Nu har jeg oprettet et spørgsmål på Kinos debatforum, så er jeg spændt på, om der kommer svar eller man blot vil lade den "sive ud" :)
#28 Ericmase 15 år siden
#29 filmz-Bruce 15 år siden
Problemet er ikke, at de forskellige biografer ikke er villige til at vise film digitalt - Problemet er, at der ikke længere er nogen af udlejerne, der udgiver filmene digitalt til biograferne.
Og biograferne kan ikke vise et produkt, som der ikke er nogen, der vil sælge til dem.
Kan det virkelig passe? Er det noget I også oplever i Klovborg Kino?
#30 Michael Andersen 15 år siden