• Nej, aldrig - kun på dvd
    35%
  • Ja, som regel
    21%
  • Ja, altid
    17%
  • Nogle gange, men mest på dvd
    14%
  • Jeg køber aldrig film
    11%
  • Hvad er Blu-ray?
    1%

Stemmer i alt: 1660

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#111 Thomsen 14 år siden

Skeloboy (86) skrev:
Bliver du nødt til at købe VHS nogen gange også?

Teoretisk set ja. Men min sidste videomaskine døde for 4 år siden, så i praksis har jeg siden klaret mig på den mindre ærlige facon ved at købe bootlegs eller selv downloade vhs- og tv-rips af de sjældne ting. Ofte er det den eneste mulighed for at se nogle af filmene.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#112 Thomsen 14 år siden

Claudius (102) skrev:

Jeg synes VCD er et irrelevant og søgt argument, fordi det først blev udbredt efter dvd allerede var kommet frem. Og det forsvinder så også igen uden at fænge an. Skulle jeg tage noget med fra den historie, så bliver nok mest, at pris tæller ret meget, og VCD nåede aldrig at blive så udbredt, at det for alvor kunne true dvd på prisen.

Det er forkert. Kommerciel VCD dukkede op længe før DVD - omkring 1992-93, hvis jeg husker rigtigt. Det blev hurtigt meget udbredt i Asien (og er det tildels stadigvæk), fordi det - modsat vhs - ikke havde problemer med den høje luftfugtighed, der er i en del asiatiske lande. Som en anden allerede har nævnt, så havde mindst hver anden kinesisk husholdning en VCD-afspiller i 2005, og et lignende billede tegnede sig for flere andre lande. Fordelen ved VCD var netop, at afspillere og film var så meget billigere end dvd. Det var først da de virkeligt billige dvd-afspillere dukkede op, at dvd for alvor begyndte at få fodfæste i Asien.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#113 filmz-Utyske 14 år siden

Og det var i øvrigt nok ikke helt uden grund, at den første Playstation var i stand til at afspille VCD, en standard der næsten ikke blev brugt uden for Asien, men derfor var der et marked for det. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#114 KVASAR 14 år siden

Jeg har det lige nøjagtig på samme måde med Blu-ray, som med 3D !!!

Derfor bruger jeg udelukkende VHS, og det er uden nogen undtagelse!
Jeg elsker simpelthen VHS!

Store bund solide helt igennem gennemførte kassettebånd og "Rocky IV" har aldrig
stået så kniv skarbt på mit beolux 26".

Ja ja .. og jeg er fuldstændig ligeglad med jeres argumenter som f.eks. at der kommer båndsalat to gange om måneden.

I love forever VHS-[¤ ¤] !!!

#81 . . . The Insider

"Så, ja, fremtiden ser lys (og ikke mindst "blå") ud :-)" Skal det forstås som en
herlig sætning? Eller er jeg naiv !!!

AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#115 MOVIE1000 14 år siden

#114 så du har ikke set film som er lavet fra 2006 og op efter?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#116 KVASAR 14 år siden

#115 . . . MOVIE1000

Ja, jeg ser kun de gode gamle klassikere !!!
Gravatar

#117 MOVIE1000 14 år siden

#116 det er vel ikke dig der har skrevet denne sang?

Gravatar

#118 KVASAR 14 år siden

#117 . . . MOVIE1000

Ja, det var nogle forrygende tider den gang, med denne ørehænger af et hit.
Men jeg må desværre beklage, det er ikke mig der har skrevet den. Men jeg elsker
da stadig i dag og lytte til den på min kassettebåndoptager.

Faktisk ser jeg kun de gamle klassikere, som er produceret i sort/hvid !!!
Gravatar

#119 MOVIE1000 14 år siden

#118 cool, hver sin smag som man siger :D men så forstår jeg ikke, hvorfor har du en Navi som profil billed?
Gravatar

#120 The Insider 14 år siden

Umiddelbart tror jeg sgu, at han driver gæk med dig, MOVIE1000 :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: