-
Nej, aldrig - kun på dvd35%
-
Ja, som regel21%
-
Ja, altid17%
-
Nogle gange, men mest på dvd14%
-
Jeg køber aldrig film11%
-
Hvad er Blu-ray?1%
Stemmer i alt: 1660
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#101 filmz-Bruce 14 år siden
#102 filmz-Claudius 14 år siden
Nu bragte du jo selv påstanden på banen, så jeg afviser, det er mig, der har hevet os ned. Men hvis du ikke vil være den påstand, så kan jeg da godt forstå det :)
Hvad ville det hjælpe at remse titler op, jeg har set på BD? Og hvorfor skal jeg overhovedet bevise noget som helst? Jeg har vel ikke bevisbyrde for dine påstande.
Næ, det har jeg ikke. Men jeg kan godt forstå, hvis du gør det. Fordi for mig er teknik det eneste, BD har at retfærdiggøre sin eksistens på. Salgstallene, priserne og udviklingen taler ikke entydigt til BD's fordel, men den del af diskussionen har du så undgået.
Jeg synes VCD er et irrelevant og søgt argument, fordi det først blev udbredt efter dvd allerede var kommet frem. Og det forsvinder så også igen uden at fænge an. Skulle jeg tage noget med fra den historie, så bliver nok mest, at pris tæller ret meget, og VCD nåede aldrig at blive så udbredt, at det for alvor kunne true dvd på prisen.
Du har selv sagt, at jeg erkendte bedre billede og lyd, så det ved du selv er et falsk argument. Jeg mener bare ikke, at BD byder på noget, der er så meget bedre end dvd, at det retfærdiggører et køb. Men det har jeg jo sagt flere gange nu. Og jeg skal da ikke blande mig i jeres religion. I må gerne forgude BD. Jeg tillader mig dog at bruge min ret sætte spørgsmålstegn ved lovprisningen og det glade budskab, når det forkyndes i et åbent forum.
Tja, jeg er netop i gang med at smide al min dvd-emballage ud, og det er jeg vist langt fra den første, der gør. Men du har selvfølgelig lov til at fylde 25 reoler med dvd og BD æsker, hvis du vil. Men løgn er det ikke. Jeg er selv et bevis.
Tja, det har jeg allerede forholdt mig til i #91. Du kan så være uenig med Katzenberg, men det er jeg altså ikke.
Og min pointe er, at det er omtrent den skæbne som BD får. Hvis du vil betale dyrt for den store hjemmebiograf, ja, så kan du investere i BD. Men den generelle befolkning ser jeg ikke investere i det, og derfor tror jeg ikke BD bliver større, end det er nu.
Vi får se. For mig er dvd som de gamle pentium-baserede pc'ere, mens BD er som Pentium Pro. Bedre, men ikke med megen fremtid.
Det synes jeg nu ikke, jeg har hverken sagt eller antydet. Jeg har bare sagt, at det ikke blev et format, der slog igennem bredt. Og det er vel ikke forkert. At laserdisc blev produceret indtil sidste år siger vel ikke så meget. Der bliver vel også stadig fremstillet VHS-maskiner, selv om markedet ser yderst begrænset ud.
Måske ikke for Danmark alene, men vi er jo et nemt marked at koble på. Båndbredden er ganske hurtig og allerede meget udbredt, rigtigt mange af os er online, og vi kan leve med blot at skulle have vores film tekstet. Det gør Danmark til et meget taknemligt område at servicere. Desuden er YouSee vist allerede i gang med at placere sig på det marked herhjemme, hvis jeg læser deres reklamer rigtigt.
#103 filmz-Utyske 14 år siden
Men det blev jo stadig udbredt i Asien - givet, det er ikke EU eller USA, men det er stadig et kæmpestort marked.
http://www.chinadaily.com.cn/english/doc/2005-01/1...
"Even more remarkable is that at least half of all Chinese households now own a video compact disc (VCD) player -- double the percentage that owned a refrigerator in 1994."
Artiklen er fra 2005.
Og jo, i Asien kunne VCD true DVD på prisen, da de generelt var meget billigere end DVD.
Det siger vel at der var efterspørgelse efter afspillere, det er jo de færreste firmaer der producerer et produkt i 30 år, uden at der er et marked for det.
#104 Lord Beef Jerky 14 år siden
#105 ks 14 år siden
#106 filmz-ab 14 år siden
Kan nu ikke forstå, at en film entusiast som du, ikke søger efter optimal kvalitet, og med det rette udstyr, så er der altså nogle glæder, dvd'en ikke kan hamle op med. Og jeg kan heller ikke fatte, at en film entusiast smider film emballagen ud, og vil nøjes med film-fil eller lign. Jeg er chokeret. Og de folk du kender der gør det samme, har med garanti ikke film som hobby, som vi andre, har jeg ret? For jeg kender godt nok ingen der vil smide emballagen ud, hvis man samler på film, og går op i samling..
#107 dyg 14 år siden
Personligt ser jeg heller ikke det helt store lys i HD. Det ser selvfølgeligt godt ud, men jeg har ikke oplevet, at film har mistet noget, bare fordi jeg har set det på vhs eller dvd. Derimod kan pauser i film pisse mig af, og derfor ser jeg da heller aldrig film på f.eks. tv3 eller 3+.
#108 Skeloboy 14 år siden
Det er faktisk derfor :), den får jeg meget ofte, så jeg går bare i defensiven med det samme.
#109 filmz-Bruce 14 år siden
#110 filmz-ab 14 år siden
Pladsmangel kan man selvfølgelig ikke gøre meget ved, og derfor må man finde alternative løsninger. Denne hobby kræver jo plads - og accept fra kvinden :-) Ej, den sidste er måske knap så slem :-)
En film behøver jo som sådan ikke miste noget, taler vi om filmisk kvalitet, uanset om du ser den på BD eller dvd. Vi har dog alligevel været ind på med de forskellige formater og detaljer, som alligevel kan forstærke oplevelsen. Men oplevelsen og dét at se filmene i gode rammer, finder jeg bare som det ultimative - men nu elsker jeg selv at se filmene, først og fremmest i bio.
At se film på tv3 og 3plus, er umuligt - der er ingen rytme med alle de skide reklamer. Nej tak.