-
Nej, aldrig - kun på dvd35%
-
Ja, som regel21%
-
Ja, altid17%
-
Nogle gange, men mest på dvd14%
-
Jeg køber aldrig film11%
-
Hvad er Blu-ray?1%
Stemmer i alt: 1660
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 filmz-Bruce 14 år siden
Jeg har selv set en uhyrlig mængde sort/hvid film fra svensk TV i 70'erne med sne på skærmen og fornøjelsen opvejede ulemperne :)
At Skeloboy så er helt rundt på gulvet mht. There Will Be Blood, det er en anden historie ;)
#42 filmz-ab 14 år siden
Jo det er :-) Fantastisk episk drama
Jeg forstår godt, at ikke alle film kan anskaffes på blu ray.....endnu. Det var også mere, at se filmene i gode omgivelser, og det behøver såmænd ikke KUN være på blu ray. Jeg kan bare ikke se en film på en pc. Men ja, det er et spørgsmål om penge, og vel prioriteter.
#43 filmz-Utyske 14 år siden
Upersonligt?
En computer er da ikke mere upersonlig end et tv og en dvd-afspiller. De deler mange af de samme komponenter og behandler de data, som filmen består af på samme måde.
Så hvorfor skulle en elektronisk dims være mere personlig end en anden? :)
#41 -
Men spørgsmålet er vel i virkeligheden: vil du stille dig tilfreds med det i dag?
#44 filmz-Bruce 14 år siden
Men man skal heller ikke underkende, at det er en dyr hobby, ihvertfald hvis man gerne vil have mange syn. Og Skeloboy spreder sig jo vidt, både med genrer, årstal og film fra alle mulige lande og ofte så er dvd det eneste alternativ.
#45 filmz-ab 14 år siden
Jeg snakker ikke nødvendigvis om data, men mere det at se film på en lille computer skærm med computer lyd, finder jeg bare utilfredsstillende, og helt uden indlevelse. Det er mig derfor, ja upersonligt at se film :-)
#46 filmz-ab 14 år siden
helt sikkert, men dvd og et nogenlunde surround system er jo et godt alternativ, hvis man sætter pris på en bedre oplevlse, men ja - det er sq en dyr hobby.
#47 filmz-Utyske 14 år siden
Jo jo, jeg forstår sagtens argumenterne for at købe DVD og i visse tilfælde VHS, især de økonomiske aspekter - især da jeg jo selv faldt i HD DVD-fælden og brugte rigtigt mange penge på et format der døde.
Men min store anke imod især VHS og grunden til at jeg i sin tid skaffede mig af med alt mit, da jeg så muligheden, var at det kunne være utroligt svært at finde ordenlige udgivelser og her tænker jeg bl.a. i det rigtige billedformat.
#45 -
Men er det ikke fordi du forudsætter at man sidder med en lille bærbar og ser filmen?
Jeg mener, hvis jeg sidder 1-1½ meter fra min 24" skærm og sidder eksempelvis med høretelefoner på, så er der da rig mulighed for indlevelse og jeg sidder jo nok nærmere computerskærmen, hvis jeg sidder i en normal position. Desuden er der 26" skærme på markedet til omkring 2000 kr. og lur mig om de ikke bliver større og større, samt billigere og billigere.
Og.. "computerlyd" - der findes altså nogle ret habile surroundsæt til computere også, samt høretelefoner med simuleret surround.
Indtil jeg gik over til HD, var jeg ganske godt tilfreds med stereo på mit anlæg, da jeg hellere vil have god stereo end middelmådigt surround. Dog viste lyden sig at være så meget bedre på HD-filmene, at jeg valgte at købe surround, men jeg har da flere gange overvejet at skifte tilbage til stereo af pladshensyn.
#48 filmz-Bruce 14 år siden
Og ja størrelse af skærm og siddeafstand har stor betydning. Sidder man meget tæt på en 24" skærm, kan man jo godt få fuld udnyttelse af alle pixels :)
#49 Riqon 14 år siden
Og lydsporet stinker (hvilket folk dog har forsøgt at overbevise mig om også er intentionen). Til gengæld ser den fabelagtig ud.
#50 filmz-Utyske 14 år siden
Nej, VHS fylder præcis dobbelt så meget i bredden som en dvd, så det var pladskrævende. :)