• Nej, aldrig - kun på dvd
    35%
  • Ja, som regel
    21%
  • Ja, altid
    17%
  • Nogle gange, men mest på dvd
    14%
  • Jeg køber aldrig film
    11%
  • Hvad er Blu-ray?
    1%

Stemmer i alt: 1660

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 filmz-Utyske 14 år siden

Og på et 21:9-tv vil en 4:3-film jo nærmest blive en tynd streg på midten af tv'et. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#72 filmz-ab 14 år siden

Bruce (70) skrev:
Hvis filmen er skudt i samme format som TV'et, så er der ingen bjælker

hehe ja, det ved jeg - troede du mente, at selv med dét in mente, fik man bjælker. Min fejl.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#73 filmz-ab 14 år siden

så var der ikke møg film tilbage, nej. "Som instruktøren absolut ikke ville det, burde der stå" :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#74 filmz-Utyske 14 år siden

Som Bruce og jeg har talt om på et tidspunkt, er 16:9 et fornuftigt "kompromis". Film i de smalle formater, som 1:37, der jo var academy standard indtil engang i 50'erne (mener jeg), ser stadig fornuftige ud på sådan et tv, det samme gør film i de virkelig brede formater og da 1:85/1:78 er det der benyttes mest, også til tv-produktioner.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#75 ks 14 år siden

Bruce (61) skrev:

Film skal nok komme som streamings muligheder, men i hvilken form? Hvilken opløsning udbydes de i? Hvad er komprimeringen? Hvad er versionen af Gladiator der sendes? Muligheden for forbrugerkravene til kvaliteten ryger ved streaming, det viser historien os. Masserne er tilfredse med det de får stillet til rådighed, modsat det købende publikum, som er en gruppe, hvis kritik har vægt og som holder studierne til ilden.

Selvfølgelig bliver streaming ligeså godt som den kvalitet der er på en blu-ray skive, men jeg ser nu ikke den udvikling være indenfor rækkevidde i en rum tid endnu.

Og spørgsmålet er i ligeså høj grad, hvordan kommer den streaming til at se ud i Danmark? For netop herhjemme er størstedelen vant til og tilfreds med ringe kvalitet.

Tager vi over atlanten har i de årevis levet med HD Kanaler, og i langt mindre grad stillet sig tilfreds med, at det "bare" er digitale signaler - eller det, der er værre.

Ligeså er Netflix allerede begyndt at tilføje HD materiale, der kan streames (720p). Det er ikke Blu-Ray kvalitet,men det er trods alt en kvalitet, der er nogenlunde acceptabel. Modsat er ethvert tilbud indenfor streaming herhjemme både af dårlig kvalitet og prissat fuldstændig absurd. Jeg tror vi har lange udsigter til ordentlig streaming i Danmark. Desværre.

Selv en mastodont som Sony forsøger at spise kunderne af med ringe kvalitet. Da de fx lancerede deres videotjeneste til PS3'en var det i SD kvalitet med DD 2.0 lydspor.

The future is grim. Blu-Ray is fantastic, og klart min foretrukne ressource indtil streaming bliver af højere kvalitet.
Gravatar

#76 filmz-Utyske 14 år siden

Ganske enig, så længe streaming er lort, som det er i de fleste tilfælde herhjemme, så holder jeg mig også til de fysiske medier.

Der er altså noget helt galt, når steaming i mange tilfælde ser værre ud end dvd.
Gravatar

#77 filmz-Claudius 14 år siden

a@babo (57) skrev:
Sludder og vås. Den påstand holder ikke en meter og det ved du, men har åbenbart sat sig sur på formatet alligevel, sikkert af misundelse.

Ja, uha hvor er jeg misundelig på at få lov til at betale dobbelt eller mere for stort set hver eneste film... :)

Touchy.

Sandheden er åbenbart ilde hørt. Det siger i hvert fald mig en del, at du tager det så personligt, at jeg har den frækhed at være skeptisk overfor blu-ray. Men bevares, det er da også for dårligt, at jeg ikke prompte omvender mig til den rette tro og kaster mig foran det hellige alter for at udgyde penge til den nye religion i en lind strøm. Det er omtrent det indtryk du giver mig, når du reagerer så arrigt. For jeg SKAL jo tage fejl! Jeg kan jo høre på dig, at der ikke er andre muligheder, end at jeg hader formatet af en eller anden personlig grund - jeg har i hemmelighed sikkert også en hadekampagne i gang mod postkasser af plast.

For det er åbenbart en kætterisk utænkelig tanke, at jeg bare ikke ser noget som helst positivt og nytænkende i blu-ray og forventer mig noget langt mere innovativt af et nyt filmmedie, end at man stort set bare laver dvd-skiver med plads til flere data.

Der er langt mere fremtid i at købe ret til at streame film over nettet eller downloade film på samme måde som musik til iPod. Det kræver dog lige et accepteret format som standard og lidt optøning hos selskaberne. Angsten for pirateri er slående. Jeg synes, det er helt grotesk, at der stadig er et gennemtvunget marked for musik på CD, og filmindustrien er vist endnu mere panisk for tanken om at droppe det fysiske medie.

a@babo (57) skrev:
Det er så langt fra sandheden som overhovedet muligt. Vær du bare fornægtende og skeptisk, men det er på din egen regning.

Tak fordi du gør mig opmærksom på disse ting, for jeg er jo tydeligvis ikke selv klar over det, eftersom jeg ifølge dig godt ved bedre allerede...

Jeg må se, om jeg så kan få råd til at være skeptisk for egen regning... Nå ja, det kan jeg godt, for jeg køber jo ikke blu-ray ;)

a@babo (57) skrev:
Faktummet er, at formatet sælger godt og alene i min lokale blockbuster (en lille by i Jylland) er der næsten blu ray film, til stort set alle premiere film på dvd.

Og det er det opland, du mener blu-ray kan overleve på...

a@babo (57) skrev:
Man får flere og flere købefilm, flere og flere afspillere/PS3 man sælger osv. Så nej, blu ray er ikke dødsdømt og produktionen lukker ikke liiiige sådan med en knips med fingrene fra Claudios.

Jeg tvivler så på, at blu-ray kan sælge alene på tilbedelse fra din side. Men der er da beklageligt, hvis du ikke kan tåle at høre min skepsis. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så lyder du mest, som om du prøver at overbevise dig selv. Næ, blu-ray lukker ikke med et knips med fingrene fra mig. Det skal nok blive ved. Du kan vist også stadig købe laser-discs og HD-DVD...

Det siger i hvert fald mig en del, at man er begyndt at udsende kombinerede dvd/blu-ray pakker eller "flipper discs" med dvd på den ene side og blu-ray på den anden. Hvis blu-ray virkelig solgte så godt, så var det nok ikke sket. Det virker ret sigende, at "The Dark Knight" med stor lethed slog rekorden i solge BD-skiver. Kun de helt nye og mest populære film kan åbenbart trække købere til formatet.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#78 Riqon 14 år siden

Claudius (77) skrev:
Det er omtrent det indtryk du giver mig, når du reagerer så arrigt.

Apropos arrighed, hvor ofte kommer du egentlig i konflikt med folk her på filmz? Jeg mindes selv at have været oppe at slås dig, men også siden observeret 3-4 kampe. Måske du bare er uheldig - eller måske du er bare en lille smule fræk :P det er jeg så også, som du kan se.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#79 The Insider 14 år siden

#77, end at man stort set bare laver dvd-skiver med plads til flere data.

Den studsede jeg alligevel lidt over. For mig svarer det til at sige, at en dvd blot er "et VHS-bånd på en flad, tynd skive". Blu-rays potentiale og overlegenhed i forhold til dvd (og streaming p.t. og i hvert fald inden for den nærmeste fremtid) er enorm, og eftersom du hverken har en stor skærm eller køber Blu-rays spekulerer jeg over, om du har givet BD en chance? Set det folde sig ud et sted?

Det siger i hvert fald mig en del, at man er begyndt at udsende kombinerede dvd/blu-ray pakker eller "flipper discs" med dvd på den ene side og blu-ray på den anden. Hvis blu-ray virkelig solgte så godt, så var det nok ikke sket.

Hvis Blu-ray solgte ad helvede til, ville man vel fuldstændig droppe BD-siden (det koster trods alt langt mere at lave en BD+DVD-skive end en selvstændig dvd- eller BD-skive) og udelukkende fokusere på dvd? Det er nok for at blødgøre overgangen mellem formaterne for visse brugere. Slog "Dark Knight" ikke også rekorden i solgte dvd-skiver? Og gjorde "Avatar" det ikke også - på BEGGE formater?

Nå, som vi jo alle godt ved, så er Blu-ray jo for dvd, hvad en 70mm-forevisning i Imperial er for et camrip på en iPhone ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#80 filmz-Claudius 14 år siden

The Insider (79) skrev:
Blu-rays potentiale og overlegenhed i forhold til dvd (og streaming p.t. og i hvert fald inden for den nærmeste fremtid) er enorm, og eftersom du hverken har en stor skærm eller køber Blu-rays spekulerer jeg over, om du har givet BD en chance? Set det folde sig ud et sted?

Er det ikke lidt vel let at antyde uvidenhed fra min side, blot fordi jeg udtrykker skepsis? Uanset hvor meget bedre blu-ray måtte være rent teknisk, så er det trods alt bare en disc med plads til flere data. Det vil du vel ikke afvise?

The Insider (79) skrev:
Hvis Blu-ray solgte ad helvede til, ville man vel fuldstændig droppe BD-siden (det koster trods alt langt mere at lave en BD+DVD-skive end en selvstændig dvd- eller BD-skive) og udelukkende fokusere på dvd? Det er nok for at blødgøre overgangen mellem formaterne for visse brugere.

Selvfølgelig. Men man gjorde det jo afgjort ikke for at øge salget af dvd'er. Dem ved man godt, man kan sælge. For mig at se er tanken mere, at hvis folk ikke lige vil tage hoppet til BD med det samme, så laver man et overgangstilbud, fordi man lettere kan få dem til at betale for "fremtidssikre" deres film, hvis de faktisk skifter til blu-ray en skønne dag.

Hvis BD solgte godt, så ville dvd/BD løsningen være en skidt idé, fordi du bedst får folk over til et nyt medie ved at lave noget rigtigt spændende på det, som du derefter kan fortælle folk, at de går glip af ved ikke at skifte. Så når vi alligevel får kombinerede dvd/BD skiver, så fortæller det i hvert fald ikke mig, at BD ligefrem sælger styrtende.

Hele pointen er jo at få folk over på det nye format, så du kan tage en høj pris for produktet. Det er der, man kan tjene penge. Den går ikke så godt på dvd mere, fordi konkurrencen efterhånden har presset priserne rimeligt langt ned. Jeg har f.eks. præsteret at købe gode film med kendte skuespillere ned til 10 kr. på dvd. Bevares, kun sjældent, men langt de fleste film, der er over et år gamle, kan (medmindre der står Disney på dem) købes for 50 kr.

Overfor en konkurrence til den pris skal BD virkelig levere for at tiltrække, og det er umiddelbart en dyrere disc til en dyrere afspiller. Du kan få højere opløsning og lidt bedre lyd, men er det nok til at retfærdiggøre prisen? Det synes jeg så ikke. Som medie er BD slet ikke innovativt tænkt, men virker mere som om, at hvis man bare lavede "dvd 2.0", så ville det sælge sig selv.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html

Skriv ny kommentar: